Reklama BTL – na czym polega?

Co to jest reklama BTL?

Podejście reklamowe znane jako reklama below the line obejmuje promowanie produktów w mediach innych niż zwykłe radio, telewizja, billboardy, druk i formaty filmowe. Bezpośrednie kampanie pocztowe, marketing w mediach społecznościowych, wystawy handlowe, katalogi i ukierunkowany marketing w wyszukiwarkach to kluczowe kategorie systemów reklamowych poniżej linii. W porównaniu z inicjatywami above the line, techniki reklamowe below the line są zwykle mniej kosztowne i bardziej ukierunkowane.

BTL – na czym dokładnie polega?

Promocja za pomocą poczty bezpośredniej

Direct mail marketing jest udaną formą reklamy, jeśli tam jest opracowany skuteczny przekaz. Reklama BTL jest mniej kosztowna niż kampanie reklamowe typu above-the-line niezależnie od wielkości kampanii.

Reklama od drzwi do drzwi

Door to door marketing odnosi się do personalizacji sprzedaży produktów i usług. Firmy tradycyjnie stosują ten rodzaj marketingu. Tutaj firmy kultywują relacje z klientami w bardziej korzystny sposób. Umiejętność przekonywania klientów wymaga wysoko wykwalifikowanego personelu sprzedaży. Polisa ubezpieczeniowa jest dobrą ilustracją marketingu obwoźnego, kiedy to przedstawiciele handlowi chodzą od drzwi do drzwi, aby przekonać klientów do zakupu polisy ubezpieczeniowej.

Wykorzystanie mediów społecznościowych

Te inicjatywy marketingowe wykorzystują liczne platformy mediów społecznościowych, w tym Facebook, Instagram, Twitter i inne. Ten rodzaj reklamy BTL pozwala firmom połączyć się i pozostać w kontakcie z ich docelowymi odbiorcami. Jeśli chodzi o marketing off-line, inicjatywy mediów społecznościowych są dość potężne.

Promocja za pomocą poczty elektronicznej

Marketing poniżej linii jest szczególnie potężny, gdy odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Firmy rozmawiają z klientami bezpośrednio i kierują ich na stronę docelową, gdzie mogą dowiedzieć się więcej o towarze lub usłudze. Wykorzystując różne metody analityczne, skuteczność kampanii jest łatwo mierzalna. Ponieważ ta forma marketingu jest mniej kosztowna, skutecznie dociera do zamierzonych odbiorców.

Marketing w sklepie

Lokalizacja sprzedawcy detalicznego jest scenerią dla tego działania marketingowego, które może obejmować rabaty, freebies, buy one get one free deals i inne oferty promocji sprzedaży. Promocja w sklepie to inne określenie dla reklamy z poniższego akapitu.

Kioski i broszury

Jest to kolejna skuteczna strategia marketingowa BTL. Obejmuje ona ulotki, wizytówki, broszury oraz widoczny ostatnio trend zwany kioskami. Kioski to kompaktowe pojazdy i stoiska, które jednocześnie pokazują reklamy, oferują informacje i sprzedają towary.

Zalety reklamy BLT

Główną zaletą reklamy below the line jest niewątpliwie niższe ceny. Direct mail i marketing w wyszukiwarkach są znacznie tańsze niż reklamy telewizyjne i radiowe, które są często drogie. Dodatkowo, skalowanie w górę lub w dół reklamy below the line jest mniej kosztowne i łatwiejsze.

Dodatkowo, jest to prostsze do śledzenia konwersji z pożądanych klientów. Jako ilustracja, może to być trudne do określenia całkowitego wpływu reklamy radiowej i telewizyjnej, mimo że istnieje kilka metod śledzenia. Na przykład, pytanie klientów o to, skąd dowiedzieli się o firmie, może prowadzić do błędnych odpowiedzi, ponieważ klienci czasami źle pamiętają swoje doświadczenia. W przeciwieństwie do tego, e-mail i marketing w wyszukiwarkach dokładnie monitorują linki, które klienci odwiedzają, aby dać firmom bardziej precyzyjne informacje.

Doskonała interakcja z klientem jest wspierana przez marketing below-the-line, który jest niezbędny w dzisiejszym środowisku korporacyjnym. Podczas gdy strategie powyżej linii są dobre dla zwiększenia świadomości marki ogólnie, strategie below the line są preferowane dla rozwoju głębszych połączeń z potencjalnymi klientami.

Wady Reklamy BLT

  • Wyszkolony oddział sprzedaży. Wyszkolony zespół sprzedaży jest niezbędny w marketingu. Istnieją dwie opcji: albo zatrudnić kompetentnych pracowników lub ustawić klasę dla szkolenia sprzedaży. Będziesz płacić znaczne pensje, prowizje i opłaty dla każdego programu szkoleniowego sprzedawców w obu sytuacjach.
  • Zrozumienie kultury. Powinieneś spróbować pojąć kulturę swoich docelowych klientów, zanim udasz się do nich osobiście i rozpoczniesz kampanie BTL w mediach społecznościowych. Zrozumienie kultury i zachowań każdego klienta będzie wymagało trochę wysiłku i czasu.

Dlaczego powinieneś zainwestować w działania BTL?

  1. Świadomość marki: Inicjatywy BTL pomagają marketerom w zwiększaniu świadomości marki. Umożliwiają jednostkom odniesienie się do marki i artykułują korzyści, jakie oferuje ona na różne oryginalne sposoby. Aktywacje BTL pomagają w zwiększaniu leadów marki, a także w pozyskiwaniu kolejnych klientów.
  2. Docieranie do grupy docelową: Aktywacje BTL pomagają w zdolności do łączenia się z zamierzoną publicznością. Mając wynik docelowy pozwala na dokonanie odpowiednich planów. Działania BTL pomagają dotrzeć do właściwego konsumenta, czy to poprzez aktywację marki czy aktywację centrum handlowego. Innowacyjne inicjatywy pomagają utrzymać Twoją markę o krok przed konkurencją. Marki mają szansę zaprezentować swoje produkty na rynku docelowym poprzez działania BTL. Daje to markom platformę do skutecznego dotarcia z przekazem marketingowym do docelowej grupy demograficznej. Inicjatywy BTL sprawiają, że marka wyróżnia się bez mieszania się z hałasem. 
  3. Buduje wiarygodność marki: Od czasu pojawienia się rozwiązań marketingu doświadczalnego, działania BTL wzrosły. BTL inicjatywy produkować natychmiastowe efekty i zwiększyć postrzeganie marki. Umożliwiają marce pokazanie swoich towarów na zamierzonym rynku, co prowadzi do sprzedaży produktu. Ułatwia rozwój relacji klient – marka. 
  4. Wpływ na publiczność: Inicjatywy BTL pomagają wzmocnić wpływ na publiczność. Inicjatywy BTL zwiększają wartość przypominania i sprawiają, że marka jest pamiętana. Inicjatywy BTL obejmują publiczność i umożliwiają interakcję, a jednocześnie mają silny i pozytywny wpływ na nich.
  5. Działania BTL umożliwiają odczucie produktu. Jedną z najlepszych strategii marketingowych BTL jest sampling i generowanie prób, ponieważ pozwala na zaprezentowanie marki na rynku docelowym. Dzięki temu ludzie mogą dowiedzieć się więcej o produkcie, co prowadzi do zwiększenia jego sprzedaży. Kiedy klient jest zaznajomiony z produktem, daje mu to pewność co do jego jakości, co ostatecznie prowadzi do lojalności wobec marki. 

Marketing BTL a marketing ATL

Celem ATL marketingu jest dotarcie do jak największej liczby osób, a nie kierowanie do konkretnej grupy odbiorców z wiadomością. Optymalny czas dla tego rodzaju marketingu jest wtedy, gdy firma chce zwiększyć wiedzę społeczeństwa o swoich towarach lub usługach. Marketing ATL może nie zawsze być najskuteczniejszy w oddziaływaniu na zakupy konsumenckie, ponieważ nie koncentruje się na ukierunkowaniu na konkretne nisze. Zamiast tego, ATL marketing zwykle służy jako pierwszy etap budowania świadomości marki i jest składnikiem większej strategii marketingowej. Korzystanie z ukierunkowanej reklamy, jak to widać w below-the-line marketingu, przyszłe kampanie marketingowe mogą budować na tej podniesionej świadomości.

Above-the-line kampanii marketingowej wydajność jest mierzona przez zasięg każdej pojedynczej reklamy, ponieważ świadomość marki jest jego głównym celem. 

Częstotliwość, z jaką osoby oglądają reklamę, która może pomóc w podniesieniu świadomości marki, jest drugim podejściem do oceny skuteczności kampanii. Niestety, ta strategia marketingowa w szerokim zakresie sprawia, że trudno jest ocenić w kategoriach konkretnych wyników i dokładnych danych liczbowych.

Marketing BTL a marketing TTL

Najlepsze aspekty zarówno below-the-line i above-the-line marketingu są połączone w through-the-line marketingu, lub TTL marketingu. Through-the-line marketing podkreśla nie tylko wzrost rozpoznawalności marki, ale także zwiększenie sprzedaży i przychodów.

W rezultacie, TTL marketing łączy strategie z obu BTL i ATL marketingu, takich jak reklamy telewizyjne, reklamy na billboardach i skoncentrowane reklamy internetowe. Kampania marketingowa TTL łączy zarówno BTL i ATL elementy w jedną strategię reklamową, która jest zarówno szeroka i skoncentrowana w swojej publiczności.

Każda firma próbuje uruchomić krajową kampanię jest dobrym przykładem TTL marketingu, ponieważ pokazuje, że zasięg jest kluczowym elementem tej firmy strategii marketingowej. Krajowa kampania może wkrótce rozpocząć się, z YouTube reklamy emitowane przed znaczną publicznością w całym kraju.

Składnik ATL kampanii marketingowej będzie składał się z tego poziomu zasięgu i częstotliwości, z jaką konsumenci odwiedzają tę kampanię.

Przeciwnie, BTL składnik strategii marketingowej pociąga za sobą, że krajowa kampania YouTube składa się z wielu różnych, starannie wykonane reklamy. Podczas gdy każda reklama może zawierać strategie BTL i taktyki, które są częścią krajowej kampanii, reklamy same mogą być dostosowane do przemawiania do poszczególnych demografii lub być skierowane do poszczególnych obszarów geograficznych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy