Reklama Natywna
Zaangażuj swoich odbiorców za pomocą reklamy, która doskonale łączy się z otaczającą treścią. Marki mogą korzystać z większego zaangażowania i konwersji dzięki danemu typowi reklamy. Przeprowadziliśmy wiele kampanii reklamowych, w których osiągneliśmy cel reklamowy za pomocą reklamy natywnej.
Zapytaj o dedykowaną ofertę
Czym jest reklama natywna?
Reklama natywna to rodzaj płatnej reklamy, w której reklamy pasują do wyglądu, odczuć i funkcji formatu mediów, w których się pojawiają. Ten typ reklamy był bardziej popularny w ostatnich latach. Reklama natywna jest rodzajem płatnej reklamy. Integrują się one “natywnie” i “płynnie” na stronie internetowej.
Natywne reklamy nie pojawiają się naprawdę jak reklamy, w przeciwieństwie do banerów lub reklam wyświetlanych, więc nie zakłócają zdolności użytkownika do angażowania się w witrynie. Jest to najważniejszy aspekt do zrozumienia przy próbie zdefiniowania reklamy natywnej: reklamy natywne wprowadzają czytelnika do informacji promocyjnych bez bycia rażąco oczywistym.
Jak wyświetla się reklama natywna?
Ideą reklam natywnych jest pozycjonowanie ich w taki sposób, że mieszają się naturalnie z otoczeniem, a jednocześnie są istotne i nie są natrętne. Natywna reklama wygląda dokładnie tak samo, jak inne artykuły i fragmenty treści, które są wokół niej, a zwłaszcza w sytuacjach, gdy celem jest zwiększenie świadomości marki, może nie zobaczyć niektóre z powszechnych słów, które są przyzwyczajeni do zobaczenia w reklamach (zakup, zapisz się, zapisz się, itp.).
Dlaczego wykorzystanie reklamy natywnej jest ważne?
Reklama natywna oferuje możliwość łączenia się z użytkownikami w formacie wybranym przez użytkownika. Reklama natywna może być również mniej inwazyjna niż tradycyjne formaty reklamowe, takie jak banery reklamowe. Ponadto, kontekstowe znaczenie reklamy oznacza, że reklama natywna może przynieść wysoki współczynnik klikalności (CTR) i zwiększyć konwersje. Aby dowiedzieć się więcej o zaletach i wadach, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat wyboru odpowiedniego formatu dla Twoich kampanii. Reklama natywna jest bardzo skutecznym sposobem na reklamę i zwiększenie zasięgu treści. Istnieje dobry powód, dla którego duże marki angażują się w reklamę natywną. Nawet jeśli wiele osób widzi reklamy natywne jako reklamy, są one bardziej skłonne do klikania na nich, udostępniania ich i podejmowania decyzji o zakupie po obejrzeniu reklamy natywnej. Natywna reklama jest tak potężna. To nie oszukuje nikogo, ale nadal ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe widzów. Dobrze zaprojektowane reklamy natywne są postrzegane jako dodanie wartości do treści, gdzie native został umieszczony, więc pasują lub są postrzegane jako bardziej istotne.
Zalety reklamy natywnej
Dlaczego nasi klienci lubią reklamę natywną? Bo to działa.
Oto niektóre z korzyści płynących z reklamy natywnej, z których korzystają marketerzy w wielu pionach:
Wartościowa Interakcja
Reklama natywna ma kluczowe znaczenie, ponieważ umożliwia reklamodawcom budowanie wartościowych i przyjemnych interakcji z docelowymi odbiorcami. Ponieważ wydajność jawnie sponsorowanych reklam spada, reklama natywna staje się coraz bardziej popularna w różnych sektorach. Reklamy natywne działają lepiej przy większych współczynnikach klikalności i większej liczbie zakupów, ponieważ są bardziej fascynujące i angażujące dla czytelników. Według eMarketer reklamy natywne w sektorach zwierząt domowych, żywności i napojów oraz rodziny i rodzicielstwa mają 1% lub wyższy CTR.
Świadomość i Rozpoznawalność
W rzeczywistości jest to jeden z najlepszych sposobów, w jaki reklama natywna może pomóc firmom w wyeliminowaniu negatywnych konotacji związanych z wprowadzaniem czytelników w błąd. Widz może poznać firmę, którą reklama wspiera, nie czując się oszukanym do interakcji z płatną reklamą, gdy reklama natywna nie ma wyraźnego celu kliknięcia lub przycisku, a zamiast tego próbuje wzbudzić zainteresowanie nazwą marki lub usługami w angażujący, ale naturalny sposób.
Często nie są traktowane jako reklamy
Ponad połowa osób, które wchodzą na stronę internetową w poszukiwaniu informacji, zazwyczaj postrzega reklamy natywne jako materiał redakcyjny lub reklamowy, a nie jako część kampanii reklamowej. Może tak być, ponieważ rzadko odwracają one czytelników od produkcji potrzebnego materiału i nie mają żadnych charakterystycznych stylów czy formatów. Treści sponsorowane to nie to samo, co konwencjonalna reklama. Ta pierwsza przekazuje informacje, ale ta druga nakłania do kliknięcia i dokonania zakupu.
Reklamy natywne mają charakter informacyjny
W mediach społecznościowych i innych platformach, reklamy natywne dostarczają informacji, których nie dostarczają standardowe reklamy. Natywne reklamy są postrzegane jako bardziej intrygujące, ponieważ mają wiadomość do przekazania, niezależnie od tego, czy są to materiały promocyjne lub sponsorowane. Często mają też wygląd odsyłacza do dalszych materiałów na stronie.
Reklamy natywne mieszają się z treściami organicznymi
Fakt, że reklamy natywne wzmacniają organiczne treści jest jednym z najbardziej oczywistych powodów ich sukcesu. Zrozumienie, czym jest reklama natywna, jest takie samo jak wiedza o tym, czym jest relewancja dla umieszczania reklam i optymalizacji. Natywne reklamy można zobaczyć na stronach internetowych i kanałów mediów społecznościowych, które są istotne dla nich. Nie wyskakują one znikąd, zachęcając do kliknięcia i skorzystania z okazji.
Reklama natywna promuje markę w kontekście
W konkretnym miejscu reklamowym, reklama natywna wyświetla treści marki wewnątrz kontekstu. To utrzymuje czytelników z coraz zdenerwowany lub rozproszone przez nieistotne wiadomości. Większość reklam natywnych jest tworzona w celu zaspokojenia zapytań konsumentów, w dużej mierze, aby dać czytelnikom to, czego szukają, a nie tylko nasycić ich materiałem marketingowym. Natywne reklamy są idealnym środkiem do osiągnięcia rozpoznawalności marki w swoim planie marketingowym.
Czy reklama natywna i Content Marketing są porównywalne?
Reklamy natywne są uważane za strategie marketingowe “pay to play”, ponieważ są to płatne media. Marki dokonują płatności, aby ich treść była widziana przez publiczność. Reklama nie jest content marketingiem i nigdy nie będzie też używać określeń takich jak “materiał sponsorowany” czy “promowane opowieści”.