Czym są powiadomienia web push

Powiadomienia web push: co to?

Powiadomienia web push to małe okienka, pojawiające się w prawym dolnym rogu ekranu (na urządzeniach Apple jest to prawy górny róg), zawierające grafikę i krótki tekst. Po jego kliknięciu użytkownik przenoszony jest pod dowolny, zdefiniowany przed wysłaniem adres URL. Bogatszą wizualnie wersją web push jest tzw. rich push. Jaka jest różnica między nimi? Otóż rich push wyświetlany jest tylko w przeglądarce Chrome i zawiera dodatkowe miejsce na większe grafiki, dzięki którym możemy lepiej zaprezentować nasz produkt lub usługę.

Co powinniśmy wiedzieć o powiadomieniach web-push?

Aby przygotować najlepsze powiadomienia, musimy znać ich podstawowe cechy i zastosowanie. Powiadomienia web-push charakteryzują się tym, że:

  • nie musimy posiadać bazy danych – użytkownik wyraża zgodę na ich otrzymywanie podczas wizyty na naszej stronie internetowej lub po przekierowaniu na odpowiedni landing z linku w mediach społecznościowych,
  • Nie używamy ciasteczek, bazujemy na informacjach z przeglądarki użytkownika,
  • Nie przejmujemy się adblockingiem ani folderem spamu, jak to robią niektóre kanały,
  • Śledzimy zachowania użytkowników poprzez tagowanie ich, a następnie dostarczanie im spersonalizowanych wiadomości,
  • wyświetlanie powiadomień na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.

Kiedy odbiorca klika na powiadomienie web-push?

W sieci liczy się także pierwsze wrażenie! Wygląd strony, na której użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień to połowa sukcesu. Zadbajmy o to, aby komunikat web push był skuteczny i zachęcał użytkownika do subskrypcji. Niech wyróżnia się wśród innych i pokazuje korzyści płynące z takiej zgody. W kolejnych powiadomieniach dostarczajmy ciekawe i wartościowe treści. Możemy zacząć od dzielenia się historią marki, ciekawostkami, przydatnymi wskazówkami. Wykorzystajmy storytelling.

See also  Jak wypromować sklep internetowy?

Dzięki powiadomieniom web push możemy również rozbudować naszą bazę mailingową, a następnie połączyć te dwa kanały. Jak? Poprosić ich o wypełnienie formularza w zamian za e-booka, webinar lub tutorial dotyczący naszych produktów przedstawionych w powiadomieniu. W ten sposób przybliżymy klienta do naszej marki i stanie się on leadem gotowym do zakupu.

Jakiego rodzaju treści można wysyłać za pomocą web push?

Możliwości jest wiele. Zależą one głównie od branży, w której działasz. W dużym uproszczeniu wiadomości możemy podzielić na promocyjne i informacyjne. Jednak to zdecydowanie nie oddaje potencjału, jaki niesie ze sobą wykorzystanie tej funkcjonalności. Dlatego poniżej znajdziesz przykłady kampanii z różnych branż, zrealizowanych z wykorzystaniem web push i rich push notifications. Należy jednak pamiętać, że to wciąż tylko ułamek możliwości. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.

Aktualności, promocje i wyprzedaże

Jak łatwo się domyślić, web push i rich push notifications zrewolucjonizowały branżę e-commerce, stanowiąc skuteczny kanał promocji produktów. Dzięki możliwości dostarczania wiadomości w czasie rzeczywistym, są często bardziej efektywne niż tradycyjny mailing. Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku ofert krótkoterminowych. Widać to na przykładzie firmy CCC, która wykorzystała ten model w swoich kampaniach happy hours i shopping night. Jest to również idealne rozwiązanie w przypadku wprowadzania nowej oferty sprzedażowej, jak w przypadku IKEA.

Kampanie ratujące porzucone koszyki

W e-commerce średnio tylko jeden na trzy koszyki kończy się zakupem. Klienci często porównują oferty różnych sklepów i dają sobie czas na wybranie tej najlepszej. Podczas gdy e-sklepy prześcigają się w oferowaniu coraz większych rabatów, darmowej dostawy i innych udogodnień, marketerzy muszą dostosować kampanię ratowania koszyka do coraz bardziej wymagających klientów. Nierzadko nie wystarcza już mailowe przypomnienie o niedokończonych zakupach. Odzyskujemy koszyk również za pomocą rekomendacji bezpośrednio na stronie lub kampanii w mediach społecznościowych.

Kampanie win-back

Czy wiesz, że każdego roku średnio 25% Twojej bazy kontaktów staje się nieaktywna i/lub przestarzała? Jeśli jeszcze nie używasz notyfikacji web push jako jednego z kroków w swojej kampanii win-back, lub co gorsza nie robisz tego w ogóle, powinieneś zacząć już teraz.. Web push sprawdzą się również jako “przypominajki” przed świętami, walentynkami czy dniem kobiet. To dobra okazja, aby przyciągnąć dawno niewidzianych klientów. 

See also  Marketing mix – co to jest?

Porady i nowe wpisy na blogu

Powiadomienia web push to nie tylko narzędzie sprzedażowe do promowania bestsellerów czy informowania o wyprzedażach i nowościach. To także doskonały kanał informacyjny. Jeśli zasypiesz swoich użytkowników wyłącznie ofertami sprzedażowymi, szybko mogą się tym znudzić. W najgorszym wypadku zablokują wiadomości w swojej przeglądarce, co spowoduje, że nie będą otrzymywać żadnych powiadomień z Twojej domeny. Jeśli prowadzisz bloga, śledzisz newsy branżowe lub działasz w B2B, postaw na content i przypominaj im o nowych artykułach za pomocą web push.

Fakty, wiadomości i wydarzenia

Dzięki możliwości wysyłania powiadomień w czasie rzeczywistym i dostarczania ich zawsze, gdy przeglądarka jest uruchomiona, web pushy stały się doskonałym narzędziem dla portali informacyjnych. Jak wiadomo, celem jest jak najszybsze informowanie użytkowników o wydarzeniach z kraju i ze świata, a także dostarczanie newsów przed konkurencją.

5 faktów nt. notyfikacji web push

To niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe

Liczby potwierdzają to stwierdzenie na temat powiadomień. Dzięki współpracy z niemal wszystkimi najważniejszymi przeglądarkami i platformami mobilnymi, powiadomienia web push mogą być kierowane do niezwykle szerokiego grona odbiorców.

Co więcej, są one stosunkowo świeżą formą komunikacji z punktu widzenia odbiorcy i nie są natrętne. To stawia je przed tradycyjnymi newsletterami, którymi wielu użytkowników jest już zmęczonych. Jednocześnie statystyki pokazują, że notyfikacje web push są średnio 30 razy częściej klikane przez użytkowników niż wiadomości e-mail. Są to wystarczające argumenty, aby rozważyć tę formę komunikacji w swoim biznesie.

Web push – narzędzie wykorzystywane na wiele sposobów

Prostota i skuteczność web push sprawia, że metoda ta może być wykorzystywana na wiele sposobów. Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście sprzedaż, gdzie zaletą powiadomień jest zaawansowane targetowanie. Traktujemy klienta indywidualnie, wysyłając mu informacje o wybranych produktach i usługach, oferując np. dedykowane rabaty lub informując o dostępności produktu, którego wcześniej bezskutecznie próbował kupić. Co więcej, możemy prowadzić skuteczny cross-selling. Poza tym, powiadomienia sprawdzają się w walce z porzuconymi koszykami. Dzięki nim dość łatwo jest również budować wizerunek marki. Za pomocą tego narzędzia dystrybuujemy content marketing, inspiracje czy poradniki.

See also  Clickbait – co to jest

Proste uzyskanie zgody na otrzymywanie powiadomień

Podobnie jak w przypadku newsletterów, aby wysyłać powiadomienia web push do klientów, musimy uzyskać zgodę. Jednak w tym przypadku proces ten jest dość prosty. Zgoda nie jest udzielana poprzez wypełnienie formularza, nawet tak prostego jak wpisanie i potwierdzenie adresu e-mail. Osoba, która zgadza się na otrzymywanie powiadomień web push musi jedynie wejść na naszą stronę i jednym kliknięciem potwierdzić chęć akceptacji tej formy komunikacji. Narzędzie działa również w przypadku kontaktów anonimowych, a powiadomienia web push pojawiają się również po opuszczeniu strony internetowej, o ile przeglądarka abonenta ma włączoną tę funkcję! Nie ma znaczenia, w jakim programie pracuje Twój potencjalny klient, czy jest to excel, word czy outlook – jeśli tylko jego przeglądarka jest włączona (i nie musi być w danej chwili aktywna), powiadomienie web push zostanie mu wyświetlone.

Narzędzie do segmentacji klientów

Dzięki web push nie tylko zwiększamy sprzedaż poprzez indywidualne komunikaty i ich konwersję, ale również zbieramy cenne informacje, czyli lepiej poznajemy naszych klientów.

Jakie dane pomagają nam zbierać notyfikacje web push? Między innymi informacje o liczbie odwiedzin, przeglądanych ofertach, a także o wartości i rodzaju dokonanych dotychczas zakupów. Narzędzie pomaga więc analizować zaangażowanie użytkowników serwisu i pozwala tworzyć segmentację klientów pod kątem ich zachowań czy zwyczajów zakupowych. Proces ten jest również w pełni zautomatyzowany. Dzięki temu kolejne wiadomości z rabatami, ofertami i innymi zachętami zakupowymi trafiają dokładnie do tych klientów, do których powinny. Oszczędzamy więc budżet i zyskujemy wyższy współczynnik konwersji, bo odrzucamy np. użytkowników, którzy tylko przeglądają produkty, ale nie mają w zwyczaju ich kupować.

Pomaga w utrzymaniu klientów

Już dawno udowodniono, że pozyskanie nowego klienta jest średnio 6-7 razy droższe niż utrzymanie obecnego. Lojalny klient to zatem skarb, a żeby zachęcić go do pozostania, warto prowadzić badania obsługi posprzedażowej i satysfakcji klienta. W tym celu możemy skutecznie wykorzystać notyfikacje web push. W jaki sposób?

Klienci dość niechętnie wypełniają ankiety posprzedażowe. Znacznie chętniej odpowiadają za to na zwięzłe pytania. Pojedyncze powiadomienie web push pozwala na interakcję z odbiorcą, kiedy zadajesz mu pytanie i pozwalasz wybrać odpowiedź. To może okazać się bardzo opłacalną długoterminową inwestycją, która zapobiegnie odejściu klientów do konkurencji, a jednocześnie przypomni im o naszej marce.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy