Reklama VOD
Wykorzystanie reklamy VOD rośnie. Reklama wideo na żądanie (VOD) nadawcy rozwija się w znaczącą i niezawodną alternatywę reklamy telewizyjnej, ponieważ zmieniają się nasze wzorce oglądania telewizji. Chcesz dotrzeć do największych VOD w Polsce? Skontaktuj się nami!
Czym jest VOD?
Każde wideo, które jest inicjowane przez widza i przesyłane strumieniowo przez Internet (a zatem oglądane na zasadzie “jeden do jednego”), w przeciwieństwie do oglądania w telewizji (tj. “jeden do wielu”) jest określane jako wideo na żądanie lub VOD (video on demand).
VOD najczęściej odnosi się do telewizji na żądanie od nadawców, która jest postrzegana jako catch-up, zarchiwizowana w aplikacji lub dostępna za pośrednictwem dekodera w branży reklamy telewizyjnej. Transmisję VOD można oglądać na dowolnym urządzeniac; przykładowe kanały VOD: Player, Polsat, TVN. Termin “wideo na żądanie” odnosi się po prostu do filmów, które są dostępne zawsze, gdy widz chce je obejrzeć. Fraza może odnosić się zarówno do usług pay-to-play, takich jak YouTube i Netflix, jak i tych świadczonych przez polskie portale, takie jak Player bądź PolsatGo.
Istnieją 4 rodzaje VOD, z których prawdopodobnie korzystałeś:
- Subskrypcja VOD, określana również jako SVOD, pobiera opłatę za dostęp do tych filmów. Zasadniczo odnosi się to do każdej usługi przesyłania strumieniowego, która pobiera roczną, miesięczną lub inną opłatę członkowską.
- Transakcyjny VOD: W przeciwieństwie do SVOD, który zapewnia użytkownikom nieograniczony dostęp do bibliotek w zamian za wspomnianą opłatę członkowską , TVOD ocenia opłaty na podstawie ilości oglądanych treści. Weźmy pod uwagę cyfrową rozrywkę pay-per-view dostępną na Amazon.
- Wideo na żądanie oparte na reklamach lub AVOD odnosi się do wszelkich usług przesyłania strumieniowego, które są bezpłatne dla użytkowników, ale zarabiają pieniądze, wyświetlając reklamy (takie jak Player). Niektóre subskrypcje AVOD zawierają niedrogie pakiety znanych usług przesyłania strumieniowego.
- PVOD – Premium video on demand (PVOD) to nowszy pomysł, w którym studia filmowe i inni dostawcy usług pobierają wyższą cenę za dostęp do treści wideo premium, takich jak premiera filmu. W ciągu ostatniego roku tego rodzaju treści stały się coraz bardziej rozpowszechnione, ponieważ niektóre studia dystrybuowały filmy bezpośrednio do serwisów streamingowych, podczas gdy wiele kin zostało zamkniętych.
Czym jest reklama VOD?
Mając swoje korzenie w telewizji linearnej, wideo na żądanie (VOD) to usługa telewizyjna, która umożliwia widzom oglądanie wybranego programu telewizyjnego lub filmu w dowolnym momencie, bez konieczności czekania na dokładny dzień i godzinę emisji programu w sieci. Zamiast płacić za treści na poziomie sieci, VOD umożliwia widzom wybieranie treści na poziomie programu i oglądanie ich we własnym czasie, zazwyczaj w określonym przedziale czasowym, podobnie jak w przypadku wypożyczenia.
VOD często zmusza widza do ponoszenia dodatkowych kosztów oprócz płatności, które zapłacił za telewizję linearną (takich jak abonament kablowy lub inny pakiet kanałów wideo). To programowanie nie jest częścią typowego pakietu kanałów wideo, dlatego klienci muszą się na to zdecydować i zapłacić.
Programy, które są udostępniane do oglądania na żądanie, są wybierane przez dostawcę usług telewizyjnych, wraz z długością okresu wypożyczenia programu. Podobnie jak w przypadku telewizji over-the-top, systemy TV VOD mogą przesyłać strumieniowo wybrane treści przez Internet za pośrednictwem dekoderów lub innych urządzeń, takich jak komputery (OTT).
Słowo “VOD” rozwinęło się z czasem, obejmując usługi przesyłania strumieniowego i systemy telewizji hybrydowej (CTV), które zapewniają wideo na żądanie. Na przykład Amazon Prime TV zapewnia dostęp do ekskluzywnych materiałów wideo, które nie są objęte zwykłą subskrypcją Prime i można je wypożyczyć lub kupić.
Dlaczego warto reklamować się na VOD?
VOD jest postrzegany przez wielu reklamodawców jako “tańsza” alternatywa dla reklamy telewizyjnej. Dzieje się tak, aby reklamodawca mógł być bardziej wydajny i skoncentrowany niż w telewizji linearnej, ponieważ stara się dotrzeć do węższej grupy, mniejszej grupy klientów. Pamiętaj, że nawet jeśli oznacza to, że reklamodawca potrzebowałby znacznie mniej gotówki, aby opracować udaną kampanię VOD, tak naprawdę zapłaciłby więcej za każdego konsumenta, do którego dotarł. Z tego powodu marketerzy muszą mieć bardzo jasne zrozumienie swojego rynku docelowego; w przeciwnym razie mogą równie dobrze zaakceptować szersze targetowanie (lub marnotrawstwo) związane z telewizją i reklamować się w telewizji linearnej po tańszym “koszcie za tysiąc”.
Jak reklamować się na platformach VOD
Wielu reklamodawców poszukuje kreatywnych nowych podejść, aby dotrzeć do wzrostu liczby kupujących online, ponieważ coraz większa liczba konsumentów zwraca się do handlu elektronicznego, aby zastąpić swoje osobiste zakupy. Reklama w filmach VOD (wideo na żądanie) jest jedną z takich strategii.
Zalety reklamy VOD
Jest rzeczą oczywistą, że jednym z najczęściej używanych rodzajów treści w Internecie jest wideo. W rzeczywistości, według Cisco, wideo będzie stanowić 80% całego ruchu internetowego. Ma sens, że firmy używają wideo, aby dotrzeć do docelowych odbiorców, biorąc pod uwagę, ile osób ogląda filmy online. Reklama wideo na żądanie jest jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego celu. Reklama cyfrowa znana jako “wideo na żądanie” (VOD) umożliwia firmom publikowanie reklam w znanych witrynach do strumieniowego przesyłania wideo, takich jak YouTube, Amazon Prime i Netflix. Reklamy VOD są często krótkie (15 sekund lub mniej), możliwe do pominięcia i bardzo szczegółowe. Są zatem idealne do przekazywania wiadomości, która jest zarówno istotna, jak i interesująca dla określonej grupy odbiorców.
Docieranie do grupy docelowej za pomocą reklam wideo na żądanie ma kilka zalet. Oto kilka przykładów:
- Reklamy VOD są wysoce kierowane.
Na podstawie ich lokalizacji, wieku, płci, hobby, a nawet wcześniejszych zachowań związanych z oglądaniem, możesz kierować reklamy VOD do określonej grupy odbiorców. Osoby, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoim produktem lub usługą, zauważą Twoją reklamę. - Reklamy VOD są opłacalne.
W porównaniu z innymi rodzajami reklamy cyfrowej, w tym reklamami displayowymi lub wyszukiwania, reklamy VOD są często tańsze. Są zatem fantastycznym wyborem dla firm z niewielkimi zasobami. - Reklamy VOD są naprawdę udane.
Badania wykazały, że reklamy VOD są bardziej skuteczne niż inne formy reklamy cyfrowej, takie jak banery reklamowe. Jest to prawdopodobnie spowodowane faktem, że są bardziej angażujące i informacyjne niż inne typy reklam. - Reklamy VOD są łatwe do zmierzenia.
Dzięki narzędziom analitycznym, takim jak Google Analytics, możesz szybko monitorować skuteczność swojej reklamy VOD. Umożliwia to określenie liczby osób, które obejrzały i kliknęły reklamę. - Reklamy VOD docierają do szerokiego grona odbiorców.
Do szerokiego grona odbiorców mogą dotrzeć usługi strumieniowego przesyłania wideo, takie jak YouTube, Hulu i Netflix. Oznacza to, że miliony ludzi mogą potencjalnie zobaczyć Twoją reklamę VOD.
Reklama VOD, reklama telewizyjna –
a może jedno i drugie?
Aby dotrzeć do lżejszych widzów telewizyjnych, do których trudniej dotrzeć tradycyjnym telewizorem z telewizją, duzi reklamodawcy telewizyjni często korzystają z VOD. Do tych odbiorców dotarcie z telewizją linearną jest droższe, ponieważ są zazwyczaj młodsi, zamożniejsi i miejscy. VOD jest więc w tej sytuacji uzupełnieniem telewizji linearnej.
Możliwość kierowania reklam do konsumentów jest drugim czynnikiem, dla którego reklamodawcy korzystają z VOD. Możesz korzystać z VOD bardziej ekonomicznie niż być może tradycyjnej telewizji, jeśli masz jasne wyobrażenie o tym, kim są Twoi docelowi odbiorcy. W zależności od okoliczności, jeden lub więcej domów sprzedaży VOD z wielkiej czwórki nadawców może być w stanie pomóc Ci osiągnąć Twoje cele, ponieważ każdy z nich ma inny poziom możliwości kierowania. Wyobraźmy sobie, że w ciągu roku znana marka kostek domowych może prowadzić dużą ilość linearnych reklam telewizyjnych. Oprócz posiadania wersji premium swojej kostki zapasowej, którą chcą dostać do koszyków dobrze zarabiających smakoszy, mogą skorzystać z VOD, aby dotrzeć do konsumentów lekkiej telewizji. Zamiast kupować reklamę w telewizji , możesz spróbować dotrzeć do konsumentów w kanale VOD z mniejszym budżetem oraz precyzyjnym targetowaniem. Aby upewnić się, że tylko te osoby oglądają Twoją reklamę, czterej dostawcy VOD utworzą grupę odbiorców wykorzystującą ich oddzielne warstwy danych. Co ważniejsze, VOD może zapewnić interakcję w tym kontekście, umożliwiając nakładanie pomysłów na przepisy lub dołączanie wezwania do działania, aby poprosić o bezpłatną próbkę. Dla tych, którzy nie oglądają VOD na dużym ekranie, możesz mieć tę opcję.
Jak mogę kupić reklamę VOD?
Podobnie jak w przypadku każdego briefu, nasz zespół zapewni zindywidualizowane wsparcie, odpowiadając na pytania za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub osobiście. Możemy mówić o zaletach linearnej reklamy telewizyjnej i VOD i szybko wrócić ze strategią medialną. Po dotarciu do nas rozliczonych środków pieniężnych możemy zarezerwować ten plan w ciągu trzech dni od daty wygaśnięcia, jeśli nie masz nic przeciwko temu.