Reklama Pinterest
Pinterest jest serwisem społecznościowym pomagającym odkrywać i kolekcjonować twórcze pomysły. Zastanawia się czy warto zainwestować w reklamę na Pintereście? Platforma ta pozwala użytkownikom na wyszukiwanie produktów, pomysłów i inspiracji, dlatego tak chętnie korzystają z niej sklepy internetowe, agencji, restauracji, salony kosmetyczne, które właśnie tutaj znajdują swoich klientów.
Nie wiesz,od czego zacząć? Nasz zespół doświadczonych specjalistów bardzo chętnie Ci pomoże! Zaplanujemy, stworzymy i poprowadzimy kampanię na Pintereście tak, aby wygenerować jak najwyższe i najbardziej wartościowe konwersje, realizując przy tym wszystkie postawione cele.
Co zyskasz dzięki skutecznej reklamie na Pintereście?
- Zwiększysz sprzedaż Twoich produktów lub usług. Użytkownicy Pinteresta szukający inspiracji i rozpoczynają swoją podróż zakupową od zdjęć zamieszczonych na Twoim profilu.
- Zwiększysz świadomośc marki. Dobrze zaprojektowane działania na Pintereście pozwolą Ci odpowiednio kreować świadomość i wizerunek Twojej firmy w sieci.
- Odbiorcy będą promować Twoje produkty i usługi. Re-piny działają jak marketing wirusowy: zwiększenie liczby udostępnień zdjęć z Twojego profilu sprawi, że więcej osób dowie się o Twojej ofercie. Warto również zauważyć, że im częściej użytkownicy dzielą się Twoimi treściami, tym większa jest wiarygodność i reputacja Twojej marki.
- Zwiększysz zaangażowanie klientów. Profil na Pintereście to świetny sposób na zaangażowanie swoich odbiorców. Nawiązane i stale utrzymywane kontakty z klientami mogą przełożyć się na ich przyszłą lojalność wobec Twojej firmy.
Reklama na Pintereście: cele kampanii
Istnieją trzy kategorie celów kampanii na Pintereście: budowanie świadomości marki, przyciąganie zainteresowania i pozyskiwanie konwersji.
- Świadomość marki (rozliczane w modelu CPM) oraz “odsłony wideo”. (rozliczane w modelu CPV), dzięki którym Pinnerzy odkrywają Twojej firmie oraz produkty i usługi które oferujesz.
- Zainteresowania (rozliczany w modelu CPV), który pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin na Twojej stronie.
- Konwersje (rozliczane w modelu CPA) – mające na celu zwiększenie aktywności Pinnerów na Twojej stronie
Formaty reklamowe na Pintereście
Pin promowany
Ma on postać w formie pionowego lub kwadratowego obrazka (format .jpg lub .png, plik może mieć maksymalną “wagę” 10 MB). Służy on do zwiększenia widoczności pinów, które udostępniasz w swoim profilu firmowym. Kiedy Pinner kliknie na niego raz, to automatycznie przenosi użytkownika na Twoją stronę.
Promowany Pin wideo
Ten Promoted Pin jest również w formie kwadratu lub prostokąta, z tą różnicą, że zamiast obrazu wyświetla się wideo (formaty .mp4, .mov i .m4v są akceptowane, a maksymalna wielkość pliku wynosi do 2GB).
Filmy mogą trwać od 4 sekund do 15 minut. Oczywiście, im dłuższa ekspozycja, tym wyższy koszt reklamy.
Pin promujący aplikację
Dzięki tej promocji zwiększysz liczbę instalacji swojej aplikacji. Pin jest w formie obrazka z opisem. Link dołączony do tego typu reklamy może przekierować Pinnera po kliknięciu do App Store lub Google Play.
Karuzela Pinów
Format ten jest podobny do Promoted Pin lub Promoted Video Pin, z tą różnicą, że możesz zaprezentować odbiorcy wiele zdjęć lub filmów w tym samym czasie, które przewijają się jak karty. Na jednej karuzeli można umieścić od 2 do 5 kart.
Piny zakupowe
W tym formacie, przesyłasz produkty ze swojej oferty i tworzysz coś na kształt katalogu na Pintereście (dziala podobnie jak Facebook lub Instagram). Jest to świetne rozwiązanie, gdy chcesz wypromować nową kolekcję ubrań lub nowe produkty w Twoim asortymencie.
Targetowanie reklam na Pintereście
Zwracając do naszej agencji w Warszawie, możesz być pewny, że ustawiamy dokładne kierowanie reklam na Pintereście na podstawie różnych parametrów, wykorzystując wiedzę i doświadczenie.
Pod kątem targetowania możemy wybrać:
- Odbiorcy – możemy dotrzeć do osób, które zaangażowały się w publikowane piny lub weszły w interakcję z produktem na stronie (przeglądały, dodały do koszyka lub kupiły).
- Słowa kluczowe – Dzięki prawidłowo dobranym słowom kluczowym docieramy do ludzi, którzy mają potrzebę zakupu.
- Zainteresowania – wybierając ten rodzaj targetowania, docieramy do osób o określonych zainteresowaniach. Te z kolei są przypisywane na podstawie typów tablic, utworzonych pinów i osób, które się nimi zainteresowały.
- Rozszerzone – dodatkowe zainteresowania i słowa kluczowe poza tymi wpisanymi są oferowane jako dodatkowe opcje targetowania i są tworzone na podstawie treści reklamy i osób, do których chcemy dotrzeć,
- Demografia – daje nam możliwość wyboru konkretnej lokalizacji, języka, urządzenia lub płci.
- Umiejscowienie – pozwala określić, gdzie mają być wyświetlane nasze reklamy. Obecnie może to być w wynikach wyszukiwania, podczas przeglądania lub w obu przypadkach.
Dlaczego warto korzystać z Pinteresta?
- Jedna z najpopularniejszych stron na świecie – strona jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie z milionami miesięcznych aktywnych użytkowników.
- Skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej oferty w wybranych branżach – takich jak moda, zdrowie i uroda, fitness i dieta, kanał ten pozwala na nawiązanie kontaktu z użytkownikami zainteresowanymi konkretnymi produktami.
- Pinterest generuje konwersje – strona nie sprzedaje bezpośrednio, ale jest narzędziem do inspirowania i kreowania potrzeb.
- Niska konkurencja- reklama na Pinterest w Polsce z uwagi na mniejszą liczbę reklamodawców, jest łatwiej dostrzegalna przez użytkowników.
Jak wygląda współpraca z ABi Media?
- Zaczynamy od rejestracji konta firmowego.
- Wybieramy cel kampanii, ustalamy budżet i harmonogram
- Kierujemy reklamę na podstawie zainteresowań, grupy odbiorców. Targetowanie może być również oparte na demografii (np. tylko kobiety) i miejscach docelowych (np. wyniki wyszukiwania, podczas przeglądania Pinterest).
- Kampanie reklamowe prowadzimy za pomocą narzędzia Pinterest Ads, wykorzystując tag Pinterest. Możemy wykorzystać ten tag do śledzenia konwersji , mierzenia skuteczności kampanii oraz tworzenia grup odbiorców dla kolejnych kampanii na podstawie danych z bieżącej kampanii.
- Oczywiście nie poprzestajemy na samym uruchomieniu kampanii, ponieważ kluczem do sukcesu i zadowalających wyników jest odpowiednia optymalizacja. Analizujemy otrzymane dane – z czasem dodajemy lub usuwamy poszczególne kreacje reklamowe, przesuwamy budżety pomiędzy zestawami reklamowymi i wiele więcej.
Skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Skuteczna reklama na Pintereście wymaga czasu i wiedzy. Jeśli brakuje Ci jednego lub drugiego, agencja Abi Media w Warszawie jest dobrym wyborem. Naszym celem jest ciągłe optymalizacja przygotowanych kampanii reklamowych. Optymalizujemy budżety, tworzymy i testujemy różne typy kreacji, zmieniamy targetowanie – wszystko po to, aby inwestycje w reklamy na Pintereście były dla naszych klientów jak najbardziej opłacalne. Na zakończenie każdego projektu dostarczamy szczegółowe raporty podsumowujące poszczególne działania.