Reklama Wideo
Video to jeden z najbardziej angażujących formatów reklamy. Użytkownicy zapamiętują do 95% przekazu*, gdy oglądają go w video w porównaniu do 10%, gdy czytają go w tekście. Reklama video zapada w pamięć i pozostawia trwałe wrażenie, które przekłada się na konwersję i sprzedaż.
Docieramy do szerokiej grupy odbiorców na największych portalach w Polsce.
Zapytaj o dedykowaną ofertę reklamową

Czym są reklamy wideo?
Reklama wideo to często krótki, edukacyjno – sprzedażowy film, który stara się wspierać promocję towaru lub usługi. Reklamy te mogą trwać od kilku sekund do ponad dwóch minut. Muszą zwięźle przekazać, co oznacza marka i produkt oraz co mają do zaoferowania konsumentom.
Reklama wideo online to słowo zbiorcze dla promocyjnych reklam wideo, które pojawiają się przed, po lub w trakcie przesyłania strumieniowego treści w witrynach lub aplikacjach. Jeśli chodzi o narrację, reklamy wideo są lepsze od statycznych reklam displayowych. Ponieważ lepiej angażują konsumentów, marketerzy wydają dużo pieniędzy na działania reklamowe, związane z wideo online.
W przeciwieństwie do reklamy tekstowej, która przyciąga tylko 10% uwagi widzów, filmy skutecznie przekazują 95% przekazu marki. Ponadto 64% konsumentów twierdzi, że obejrzenie filmu o produkcie zwiększa prawdopodobieństwo jego zakupu.
Potencjał reklamy wideo
Pierwszy film na YouTube został przesłany 15 lat temu. To, co kiedyś było szaleństwem, jest teraz częścią naszego codziennego życia. W rzeczywistości większość z nas nie może sobie wyobrazić przewijania naszych kont w mediach społecznościowych bez zatrzymania się, aby obejrzeć wideo. To medium pozostanie, niezależnie od tego, czy jest to wirusowe wideo, które staje się wirusowe, czy sponsorowane wideo, które sprawia, że kupujesz. Marki często zastanawiają się: “Czy reklama wideo jest skuteczna?”
Aby przyciągnąć konsumentów, firmy muszą stworzyć własne podejście do marketingu wideo. Większość firm już wie, jak korzystne jest wideo. 92% marketerów uważa, że wideo ma kluczowe znaczenie dla ich strategii. Przeciętna osoba ogląda 84 minuty wideo w Internecie. Jeśli ktoś polubi Twój film, współczynniki konwersji i udostępnienia wzrosną. Konsumenci podziwiają wszechstronność tego medium marketingowego. Jest on kreatywny, informacyjny i wizualny, dlatego marketerzy doceniają, jak jest skuteczny.
Przyjrzyjmy się korzyściom biznesowym płynącym z wideo.
Młodzi użytkownicy coraz częściej wolą obejrzeć video niż przeczytać informację o produkcie. Nic dziwnego, że reklamodawcy zwiększają wydatki na reklamę video, która rośnie w niespotykanym tempie. Według raportu IAB*, prawie dwie trzecie budżetów cyfrowych przeznacza się na reklamę video, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. Ponadto, prawie 3 na 4 kupujących media planuje zwiększyć swoje wydatki na cyfrową reklamę video w przyszłym roku.
Reklama Wideo przyciąga klientów
Klienci uwielbiają wideo, więc dawanie im tego, czego chcą, może rozwinąć Twój biznes. Powinieneś skupić swoją promocję na filmach internetowych, ponieważ 6 na 10 z nich pominęłoby telewizję. Reklama telewizyjna i radiowa pomaga promować Twoją markę, ale potrzebujesz czegoś bardziej charakterystycznego, aby wywrzeć trwały wpływ. A tym czymś jest niewątpliwie reklama wideo.
Atrakcyjność tego kanału jest oczywista. Po prostu pomyśl o tym ze swojej perspektywy. Cenisz sobie czytanie długich opisów nowości? Chcesz krótki, wyraźny film? Uważamy, że ty też wybierzesz to drugie. Nawet New York Times mówi, że żjemy w czsie post-tekstu.
Skuteczność reklamy wideo? 59% dyrektorów generalnych woli wideo od tekstu. To pragnienie materiałów wideo jest jeszcze bardziej znaczące wśród młodszych pokoleń, zwłaszcza Gen Z. Tak więc, jeśli chcesz przyciągnąć ich do swojej firmy, wykorzystaj kanał wideo, ponieważ ta grupa pokoleniowa coraz częściej zaczyna prowadzić cyfrowy styl życia. Wreszcie, wspominanie o wideo w wiadomości e-mail do subskrybentów może potroić współczynniki kliknięć. Twoja marka i wszystko, co oferujesz, ożyje dzięki reklamie wideo!
Wideo angażuje
Jeśli odbiorcy Ci ufają, są bardziej skłonni do zaangażowania się – i będą się angażować przez dłuższy czas. To, że wideo jest bardziej natychmiast przyciągające niż tekst, obrazy lub dźwięk w izolacji jest oczywiste – wideo może łączyć wszystkie te elementy, a jeśli zostanie wykonane prawidłowo, może znacznie zwiększyć zaangażowanie użytkowników z twoją marką. W niedawnej ankiecie 79% uczestników stwierdziło, że film o produkcie określonej marki przekonał ich do zakupu.
Lepsza wizualizacja
Dlaczego reklamy wideo działają? Reklama wideo działa, ponieważ ruch i muzyka przyciągają naszą uwagę. Oba pomagają marketerom przekazać jasny komunikat do docelowej grupy demograficznej. Natomiast tekst wykorzystuje starannie dobrane słowa, interpunkcję, a czasami sygnały wizualne, takie jak emotikony, aby ustalić ton. Teksty są na ogół mniej skuteczne w osiąganiu celów marketingowych niż filmy, ponieważ ludzie mają ograniczoną uwagę.
Osoby uczące się wzrokiem stanowią 65% światowej populacji. Dlatego nasz mózg cieszy się i lepiej reaguje na wideo, ponieważ przypomina materiał wizualny bardziej niż stronę pełną tekstu. W rzeczywistości typowa osoba przypomina sobie 95% wiadomości, gdy ogląda ją w filmie. Porównaj to z zaledwie 10%, które pamiętamy podczas czytania czegokolwiek, a stanie się oczywiste, dlaczego twierdzimy, że zdjęcia są lepsze.
Tekst, muzyka, linki i zdjęcia w filmach mogą przyciągnąć uwagę widzów i pomóc im zapamiętać Twoją firmę. Żadne inne narzędzie marketingowe tego nie robi. Wideo dominuje w content marketingu. Efekty wizualne są równie ważne dla sukcesu w dzisiejszym biznesie. Reklamy wideo sprawdzają się w przypadku każdej firmy!
Wideo lepiej przekazuje informacje
Filmiki wideo inspirują, edukują i bawią. Filmy dobrze przekazują historie. Te media pomogą Ci dotrzeć do klientów. Posiadanie czyjejś uwagi znacznie ułatwia komunikowanie wiadomości i reklamowanie firmy.
Reklama wideo pomaga firmom w interakcji z klientami. Narzędzie to również motywuje i łączy lojalnych klientów. Kolejną rzeczą, którą możesz zrobić, to wzbudzić empatię widzów. W świecie marketingu wideo działa po prostu lepiej. Wideo ma kluczowe znaczenie dla marketingu internetowego. 64% kupujących kupuje po obejrzeniu filmu.
Wideo generuje konwersje
Filmy zwiększają liczbę konwersji, ponieważ są interesujące i angażujące. Jedno z badań twierdzi, że mogą zwiększyć konwersje o 80% na stronie docelowej! W związku z tym brak wideo w witrynie może uniemożliwić konwersje.
Zwiększ sprzedaż
Filmy marketingowe mogą przyspieszyć wzrost przychodów. Wykorzystanie treści wideo generuje konwersje oraz sprzedaż szybciej dla 49% marketerów. 78% osób ogląda filmy internetowe co tydzień. Oferowanie materiałów wideo, które wyjaśniają, co dostarczasz w prosty sposób, pomoże Ci przekształcić potencjalnych klientów w płacących klientów, zwiększając w ten sposób Twoje dochody. Ludzie zwykle potrzebują tego ostatniego impulsu przed zakupem. Jeśli konsumenci zobaczą w Twojej witrynie film, który pokazuje, w jaki sposób Twój produkt może rozwiązać ich problemy, mogą kliknąć “kup” bez zastanowienia.
Reklama wideo może zapewnić długoterminową rentowność! Może przewyższyć większość innych typów treści pod względem ROI, jeśli zostanie prawidłowo użyty.
Dodaj wideo do swojej strategii marketingowej
Aby zintegrować cyfrowe reklamy wideo z planem marketingowym, warto zacząć od tych trzech kroków.
Określanie celów reklamy wideo
Najpierw określ cel swojej marki, aby stworzyć reklamy wideo online. Chcesz przestawić więcej produktów? Chcesz zwiększyć sprzedaż? Czy strona internetowa Twojej firmy wymaga większej liczby odwiedzających? Wybierając swoje cele, weź pod uwagę następujące trzy kategorie:
- Świadomość. Sprawienie, by Twoja marka była widoczna dla odbiorców.
- Zaangażowanie. Przekonanie docelowych odbiorców do rozważenia Twojej oferty i podjęcia działań.
- Działanie. Strategie zorientowane na działanie koncentrują się na przekonaniu użytkowników do podjęcia działania. Tym działaniem może być zakup produktu, zapisanie się na listę wysyłkową lub udostępnienie posta.
Chociaż nie są to jedyne dostępne opcje, reprezentują one najczęstsze archetypy, które odzwierciedlają cele większości firm w standardowym lejku sprzedażowym.
Zidentyfikuj grupę docelową
Musisz spojrzeć na swoich obecnych konsumentów, aby znaleźć swoich przyszłych klientów. Następnie podziel swoją obecną klientelę na kilka grup demograficznych w oparciu o takie czynniki, jak płeć, wiek, zatrudnienie, geografia, dochód oraz intencje zakupowe. Możesz określić, które grupy demograficzne mają większe prawdopodobieństwo, że staną się Twoimi klientami, patrząc na te dane demograficzne.
Tworzenie dedykowanych filmów dla różnych kanałów cyfrowych
Korzystnym jest dostosowanie treści wideo do platform cyfrowych, które chcesz wykorzystać do umieszczania reklam. Możesz zwiększyć zasięg i zaangażowanie swoich reklam wideo, korzystając z różnych platform dystrybucji.
Niektóre powszechnie używane kanały cyfrowe obejmują:
- Oficjalna strona internetowa marki
- Kampanie reklamowe wideo
- Wychodzące kampanie e-mail marketingowe
- Sieci społecznościowe
Gdy już zdecydujesz, z których kanałów cyfrowych chcesz korzystać, twórz filmy zgodne z ich wytycznymi. Optymalny współczynnik proporcji do oglądania filmu z YouTube na komputerze różni się od idealnego współczynnika proporcji do oglądania filmów na Instagramie na telefonie. Podobnie jak w przypadku kilku usług, które mają różne opcje środowiska wykonawczego.
Możliwości reklamowe formatów Video
In-Stream (Pre-roll, Mid-roll, Post-roll) – zalety
Użytkownicy są zmotywowani obejrzeniem reklamy, ponieważ sami wybrali materiał Video, przed którym wyświetla się reklama. Zachęca ich to również do dalszego oglądania reklam, ponieważ chcą zobaczyć wybrany przez siebie materiał video.
- In-stream reklamy video są elastyczne, mogą być non-skippable lub skippable po określonym czasie.
- In-stream reklamy budują świadomość marki i generują ruch na stronie.
- Dotarcie do grupy docelowej: targetujemy na podstawie geolokalizacji, języka, wieku, płci, kategorii oraz zainteresowań, więc reklama dociera tylko do twojej grupy docelowej.
- In-stream wyświetla się przed, w trakcie lub po oglądaniu video. Reklamy video są uruchamiane w playerze i mogą pojawiać się na stronach bądź aplikacjach, które zawierają player video.
Pre-roll
Reklama wyświetla się przed treściami video
Mid-Roll
Reklama wyświetla się w trakcie (pomiędzy) treściami video
Post-Roll
Reklama wyświetla się po treściach video
Out-stream (In-banner In-article, In-feed) – zalety
- Szeroki zasięg. Outstream nie jest zależny od istniejących wcześniej treści video na stronie, na której chcemy się reklamować, co pozwala generować większy zasięg.
- Format bez ingerencji Out-stream jest zaprojektowany tak, aby był nieinwazyjny dla użytkownika. Użytkownik sam decyduje, czy wejść w interakcję z reklamą (włączyć dźwięk, obejrzeć, etc.)
- Doskonała widoczność. Reklamy odtwarzane są tylko wtedy, gdy są widoczne, co pozwala im osiągnąć wysoką oglądalność.
- Generowanie ruchu – Out-stream ma wysoki CTR, co powoduje wysoki % użytkowników na stronie po interakcji z reklamą.
In-banner
Przyciągające wzrok banery reklamowe w formie video. Często zawierają napisy, ponieważ odtwarzają się automatycznie bez dźwięku.
In-article/In-feed
Reklama odtwarza się, gdy jest widoczna w ponad 50%, aby zapewnić najwyższe zaangażowanie. Dźwięk jest aktywowany po dotknięciu. Podobne do reklam natywnych.
Out-stream Interstitial
Interstitial – Wyświetla się w aplikacjach mobilnych. Pojawiają się w naturalnych przerwach, w trakcie korzystania z aplikacji, w przypadku wyświetlenia się na grach – gdy użytkownik zaczął bądź zakończył rundę w grze.