Reklama w Prasie
Nasz zespół planerów mediowych pomoże przeprowadzić kampanię reklamową w prasie, znaleźć najlepsze miejsca na umieszczenie broszury reklamowej, przygotować niestandardowe projekty.
Zapytaj o dedykowaną ofertę
Każdy z nas przy założeniu firmy musi zadbać o odpowiednią formę reklamę. Formy mogą być różne:
- Ulotki
- Banery
- Reklamy telewizyjne
- Google ads
- Reklama w Social Media
Skupiając się na wyborze miejsc, nie powinniśmy zapominać o reklamie w prasie, która nadal ma ogromny wpływ na czytelników. Co więcej?
Nasza agencja w Warszawie współpracuje z największymi wydawnictwami, co pozwala nam na planowanie i prowadzenie kampanii reklamowych w najpopularniejszych gazetach. W zależności od reklamowanego produktu, nasi specjaliści pomogą dobrać odpowiednie nagłówki, zasięg i formy reklamy. Do naszej dyspozycji:
- opiniotwórcze i lokalne dzienniki
- tygodniki
- magazyny
Główne zalety reklamy w prasie:
- duża ekspozycja reklamy
- wiarygodność
- długie „życie” reklamy
- możliwość przekazania dużej ilości treści w jednej reklamie
- możliwość dotarcia do lokalnych konsumentów
- możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców
Jak możemy Ci pomóc?
Nasi specjaliści w Warszawie pomogą przeprowadzić regularną kampanię reklamową w prasie, znaleźć najlepsze miejsca na umieszczenie broszury reklamowej, przygotować niestandardowe projekty.
Krok po kroku
- Zaczynamy od planu, szczegółowo definiujemy i analizujemy kluczowe parametry, takie jak: profil wydawnictwa, nakład i zasięg, jakość druku, rzeczywista sprzedaż, dystrybucja i kolportaż, zarządzanie zwrotami, odbiór społeczny i wiele innych czynników, które decydują o sukcesie kampanii reklamowej.
- Definiujemy grupę docelową i dopasowujemy nagłówki prasowe w taki sposób, aby przykuć uwagę czytelników o największym potencjale zakupowym.
- Tworzymy reklamy prasowe, które prowadzą do interakcji i budują relacje z konsumentami. Udaje nam się angażować wszystkie zmysły odbiorcy poprzez wykorzystanie próbek zapachowych i smakowych, innowacyjne rozwiązania poligraficzne oraz elementy multimedialne zintegrowane z reklamami i aktywowane z poziomu smartfona.
- Badamy skuteczność konkretnych reklam prasowych oraz zachowania odbiorców po kontakcie z przekazem. Wykorzystujemy unikalne adresy URL, osadzone kody QR i moduły NFC, analizujemy aktywność aplikacji mobilnych związaną z reklamami prasowymi i stosujemy spersonalizowane kody promocyjne.
- Reklamy prasowe publikujemy również w elektronicznych wersjach wydań (PDF, EPUB, MOBI itp.), które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród czytelników i są naturalnym rozwiązaniem dla wielu prestiżowych wydań.
Nadajemy tradycyjnej reklamie prasowej nowoczesny charakter. Czerpiemy inspirację z bogatej historii tej formy komunikacji marketingowej i dostosowujemy ją do współczesnych realiów. Bogate doświadczenie i zróżnicowane portfolio projektów gwarantują najwyższą jakość i skuteczność kampanii realizowanych z wykorzystaniem reklamy prasowej.
Dlaczego reklama prasowa
Prasa buduje relacje
Czytanie gazet i czasopism jest angażującym zajęciem, zaspokaja ciekawość, dostarcza informacji, pogłębia wiedzę, zmusza do myślenia i refleksji. Zawarte w nich reklamy służą do wywołania emocji, sprawiają, że odbiorcy uśmiechają się, zastanawiają, patrzą i myślą na temat promowanych produktów.
Prasa angażuje
Podczas czytania prasy do 90% czytelników jest zaabsorbowanych i w pełni oddają się czytaniu. Główną zaletą mediów drukowanych jest to, że czytelnicy nie poświęcają się innym zajęciom podczas czytania.
Zaufanie
Relacja, jaką gazety i czasopisma budują ze swoimi czytelnikami, jest znacznie silniejsza niż relacja budowana przez inne media. Czasopisma “rozmawiają” ze swoimi czytelnikami. Czytelnicy mają znacznie większe zaufanie do informacji zawartych w ich ulubionych czasopismach. I właśnie to zaufanie i wiarygodność wzmacnia przekaz reklamowy.
Prasa pogłębia przekaz
Reklama w prasie pobudza i zachęca odbiorców do działania – podejmowania decyzji, zmiany zdania, a w końcu dokonania zakupu. Reklama w prasie może zawierać elementy, które są nieobecne w telewizji lub celowo nie są podkreślone. Bardzo ważne jest powiązanie reklamy z produktem lub marką. Reklama w prasie wzmacnia, modyfikuje wizerunek, rozszerza przekaz i rozpowszechnia go. Odbiorca jako widz rejestruje przekaz telewizyjny, ale jako czytelnik może zapoznać się z przekazem reklamowym bardziej szczegółowo i dłużej.
Reklama w prasie żyje dłużej
Reklama w prasie może być badana, analizowana do wzbudzenia zainteresowania czytelnika, a czytelnik w tym czasie może do niej wielokrotnie wracać przy każdym kontakcie z czasopismem. również warto podkreślić że część czytelników przechowuje egzemplarze czasopism i wraca do ich zawartości kilka razy w tygodniu, miesiącu lub roku.
Precyzyjne targetowanie
Szeroki wybór tytułów prasowych pozwala na dopasowanie grupy docelowej według kryteriów geograficznych, demograficznych i behawioralnych. Niewątpliwą zaletą reklamy w prasie jest możliwość kreowania selektywnego zasięgu, co pozwala na dotarcie do konkretnych odbiorców.
Prasa dla wymagających
Regularni czytelnicy czasopism są częściej zamożni, wykształceni, należący do klasy średniej i wyższej niż regularni widzowie telewizji.
Reklama w prasie a decyzja o zakupie
Czasopisma i gazety zwiększają konkurencyjność wizerunku marki. Marka zyskuje przewagę i wyróżnia się na tle innych dzięki częstszej i bardziej dogłębnej ekspozycji. Niewątpliwą zaletą prasy jest możliwość umieszczenia próbek, dzięki czemu konsument może sprawdzić cechy produktu, takie jak zapach, konsystencja i smak, które są bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Kreatywne medium
Oferta dla reklamodawców w prasie jest bardzo szeroka. Oprócz kilkudziesięciu formatów reklamowych na stronach czasopism, istnieje szereg ciekawych form reklamowych, takich jak: broszury, banery, inserty, wkładki, paski zapachowe, papier z węglem drzewnym, zakładki do książek itp. Możliwości są tu niemal nieograniczone, a nowe i kreatywne formy zapadają w pamięć.
Reklama w prasie – czy to się opłaca?
Czy warto więc inwestować w reklamę w prasie? Zależy to od wielu czynników. Można jednak wydzielić kilka przypadków, w których jest to najbardziej opłacalne:
- jako element szerokiej kampanii reklamowej obejmującej również Internet, telewizję, radio oraz reklamę w przestrzeni miejskiej;
- w przypadku promocji usług lokalnych, szczególnie dla osób, które na co dzień nie korzystają z Internetu – reklama w prasie lokalnej
- w przypadku promocji niszowej firmy, produktu lub usługi o ściśle określonej grupie docelowej – wówczas przydatna może być reklama w prasie specjalistycznej.
Pamiętaj jednak, że skuteczność reklamy prasowej w dużej mierze zależy od jej formy i treści. Dlatego warto zadbać o solidne przygotowanie materiałów reklamowych. Nasza agencja w Warszawie zajmuje się planowaniem i realizacjej kampanii reklamowych w prasie ogólnopolskiej i lokalnej. Tworzymy koncepcje, redagujemy teksty i hasła marketingowe, projektujemy grafikę, przygotowujemy reklamę do druku, monitorujemy skuteczność.