Reklama Instagram
Reklama Twojej firmy na Instagramie pozwali na osiągnięcie celów biznesowych w trzech segmentach: rozpoznanie produktu, rozważanie zakupu i konwersja.
Wykorzystaj potencjał platformy umiejscowienia Instagram na plaftormie Facebook Ads. Wyślij zapytanie ofertowe żeby otrzymać dedykowaną ofertę reklamową!
Instagram jest drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce.
Kompanii reklamowe mogą być kierowane na podstawie lokalizacji użytkowników, danych demograficznych (takich jak wiek i płeć), zainteresowań oraz zachowań.
Czym są kampanie na Instagramie?
Mówi się, że jeden obraz wart jest więcej niż 1000 słów. I właśnie w tym tkwi siła Instagrama: w przekazie wizualnym.
Instagram sprawdzi się w każdym przypadku,niezależnie jaką działalność prowadzisz:
- Sklep odzieżowy
- Sklep kosmetyczny
- Agencję turystyczną, reklamową, nieruchomości
- Restaurację
A może jesteś :
- Blogerem
- Artystom
- Fotografom
Cele kampanii Instagram Ads
Reklama Twojej firmy na Instagramie pozwala na osiągnięcie celów biznesowych w trzech segmentach: rozpoznanie produktu, rozważanie zakupu i konwersja.
Bardziej szczegółowe cele to m.in. wyświetlenie filmu, przejście do strony z ofertą, zwiększenie liczby pobrań aplikacji mobilnej lub aktywności Połączenie reklamy z organicznym prowadzeniem konta na Instagramie jest świetne w osiąganiu celów i budowaniu silnej marki.
Korzystanie z konta firmowego, za pomocą którego możemy reklamować produkty i usługi, pozwala w pełni realizować cele biznesowe.
Jakie są najpopularniejsze cele reklamowe na Instagramie?
- Zasięg. Pozwala na dotarcie osobom, które będą zainteresowane Twoim produktem, usługą lub po prostu Twoją marką.
- Ruch. Po zasięgu, kieruje użytkownika na Twoją stronę – Twój sklep, landing page lub bezpośrednio na podstronę produktu.
- Aktywność. Cel “aktywność” zachęca odbiorcę do aktywności na Twoim profilu: polubienia lub skomentowania postu.
- Instalacje aplikacji. Jeśli oferujesz aplikację i chcesz zdobyć nowych użytkowników, to ten cel reklamowy jest właśnie dla Ciebie.
- Pozyskiwanie kontaktów. Instagram daje Ci możliwość zdobycia kontaktów do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Mogą oni zostawić swoje dane na stronie , a Ty skontaktujesz się i przekażesz im szczegóły.
- Sprzedaż przez stronę. Na Instagramie można stworzyć sklep internetowy, dzięki czemu będziesz mógł sprzedawać produkty bezpośrednio poprzez reklamę na swoją profile.
Jakie są rodzaje reklam na Instagramie?
- Obraz: to jeden z najpopularniejszych rodzajów reklamy na Instagramie, a także jeden z najskuteczniejszych
- Reklamy karuzelowe: Jeśli jedno zdjęcie nie wystarczy, aby dobrze zaprezentować produkt lub chcesz zaprezentować więcej produktów, możesz skorzystać z reklam karuzelowych. Instagram pozwala na zamieszczenie w tej formie od 2 do 10 zdjęć lub grafik, które użytkownik będzie przewijał po kolei
- Reklama zbiorowa: świetne rozwiązanie dla e-commerce. Ten rodzaj reklamy polega na publikacji zdjęcia lub filmu, pod którym umieszczone zostaną mniejsze grafiki z produktami. Oczywiście, może być wykorzystywany do celów innych niż sprzedaż produktów (ruch, konwersje)
- Reklamy wideo: Jeśli zdjęcia dają za mało zasięgu i szukasz innego sposobu na zaprezentowanie swojego produktu lub usługi- skorzystaj z reklam wideo. Daje to zupełnie inne możliwości – i to nie tylko w zakresie prezentacji produktu, ale także w zakresie opowiadania historii
- Instagram Stories: Instagram Stories to bardzo popularny typ reklamy, reklama może być w formie zdjęć lub grafik, a także krótkich filmików. Ten typ reklamy wykorzystuje pionowy format dostosowany do urządzeń mobilnych
- Reklamy w sekcji Explore. Obejmuje to wyświetlanie sugerowanych treści na podstawie wcześniejszych zainteresowań użytkownika. Reklama może być w formie obrazu lub wideo
Czy już wiesz, że Instagram jest miejscem dla Ciebie, ale nie jesteś pewien, jaki rodzaj reklamy będzie działać najlepiej dla Twojej marki? Napisz do nas – na podstawie naszego doświadczenia – doradzimy i odpowiemy na wszystkie interesujące pytania.
Korzyści z reklamy na Instagramie
Reklama dla firm na Instagramie jest jedną z najbardziej opłacalnych form promocji w mediach społecznościowych. Oto główne korzyści płynące z narzędzia Instagram Ads:
Dokładne targetowanie
System reklamowy Facebooka ma ogromną moc określania, do jakich klientów chcemy dotrzeć. Możemy określić ich wiek, płeć, zainteresowania i czego aktywnie szukają.
Szybki efekt
Instagram Ads pozwala nam na szybkie uruchomienie kampanii reklamowej. Jest to bardzo przydatne w sytuacji, gdy musimy reagować na konkretne sytuacje i trafić w idealny moment dnia, aby uzyskać maksymalne korzyści z kampanii reklamowej.
Ogromna społeczność
Ogromna społeczność pozwala nam dotrzeć do niemal każdego segmentu rynku.
Elastyczność
System pozwala na włączanie i wyłączanie płatności za reklamy w zależności od sytuacji i potrzeb. Zmiana stawek reklamowych i przenoszenie budżetów z jednej kampanii na drugą również nie stanowi problem
Jak działamy?
- Współpracę przy realizacji kampanii reklamowych na Instagramie zaczynamy od szczegółowego określenia celów i tematyki kampanii. Kluczem do udanej kampanii reklamowej na Instagramie jest komunikacja z klientem i poznanie jego biznesu oraz oczekiwań co do wyników.
- Kolejnym krokiem jest ocena i ewentualne dostosowanie treści i ustawień profilu na Instagramie. W razie potrzeby zakładamy konto firmowe. Następnie zajmiemy się skonfigurowaniem narzędzi do mierzenia wyników kampanii w oparciu o wybrane wcześniej metryki.
- Trzecim krokiem jest zaplanowanie budżetu i czasu trwania kampanii – na tej podstawie przygotowujemy timeline, a po przeanalizowaniu potrzeb marki określamy grupy docelowe. Dla każdej kampanii tworzymy zestawy reklam oraz indywidualne kreacje reklam.
- Nie poprzestajemy na samym uruchomieniu kampanii, ponieważ kluczem do sukcesu i zadowalających wyników jest odpowiednia optymalizacja. Analizujemy otrzymane dane – z czasem dodajemy lub usuwamy poszczególne kreacje reklamowe, przesuwamy budżety pomiędzy zestawami reklamowymi i wiele więcej.
Nie musisz się zastanawiać, jak zdobyć followersów na Instagramie, ani wiedzieć, jak zrobić promocyjny post na Instagramie. Nasi eksperci od reklamy i mediów społecznościowych w Warszawie zajmą się tym. Przedstawimy przykłady reklam na Instagramie, aby pokazać możliwości narzędzia Instagram Ads.
Ile kosztuje reklama na Instagramie?
Reklamy na instagramie są zazwyczaj rozliczane na podstawie Cost per click i Cost per View.
Pay per click: reklamy ze zdjęciem lub grafiką kierującą na zewnętrzną stronę (generującą ruch) są płatne za kliknięcie w reklamę. Więc ktoś może zobaczyć reklamę, ale jeśli nie kliknie, to budżet pozostaje nienaruszony.
Rozliczane za obejrzenie: Reklamy video są rozliczane za obejrzenie. Opłata będzie naliczona dopiero wtedy, gdy ktoś obejrzy Twój film powyżej 2, 10 lub 15 sekund (powyżej 15 sekund liczy się jako obejrzenie całego filmu).
Dzięki możliwościom Instagram, możesz jeszcze lepiej zarządzać swoim budżetem reklamowym, dzieląc go na stawki dzienne lub określając go jako całkowity budżet do wydania w określonym czasie. Oczywiście, kampanie na Instagramie nie muszą być prowadzone 24/7 – możesz wybrać dni i godziny, w których Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna.
Dlaczego ABi Media ?
- Mamy kilkuletnie doświadczenie w budowaniu świadomości marki. Zrealizowaliśmy już ponad 100 projektów z zakresu e-marketingu i e-commerce.
- Wszechstronność to nasza mocna strona – prowadzimy profile w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, Pinterest), pozycjonujemy firmy w wyszukiwarkach, prowadzimy kampanie Google ads, testujemy użyteczność stron internetowych, tworzymy rozwiązania e-commerce.
- Reklamę w mediach społecznościowych obsługujemy kompleksowo, pracując na narzędziach udostępnianych przez kanały social media (np. Facebook Ads, LinkedIn Ads). Tworzymy treści, poznajemy odbiorców reklam i badamy rynek.
- Stale monitorujemy trendy i oczekiwania konsumentów, a specjaliści od projektowania i zarządzania kampaniami współpracują z grafikami i twórcami treści.
- Gwarantujemy klientom stały kontakt z indywidualnym opiekunem projektu,który czuwa nad przebiegiem zadań, koordynując pracę specjalistów.