Landing page, co to jest?

Landing page, co to jest?

Landing page to taka  strona internetowa, której zadaniem jest zwrócenie uwagi użytkownika na określony materiał i nakłonienie go do wykonania określonej akcji. Po kliknięciu przez użytkownika na reklamę, taką jak link lub baner, wyświetlana jest strona. Celem landing page jest nakłonienie konsumentów do rozpoczęcia procesu zakupowego, pobrania e-booka, czy zarejestrowania się na webinar. 

Użytkownicy są bardziej skłonni do dobrowolnego podania swoich danych, jeśli w zamian dostarczysz im doskonałą treść. Strony docelowe są świetnym sposobem na pozyskiwanie leadów. Wiele firm wykorzystuje swoją stronę internetową jak wizytówkę, używając jej do czegoś więcej niż tylko do marketingu swoich usług. 

Rodzaje stron docelowych

Można wyróżnić dwa rodzaje landing page:

  • strony docelowe typu Click Through,
  • strony lądowania typu Lead Generation.
  1. Click Through Pages to strony internetowe, których celem jest przekonanie odwiedzającego do przejścia na inną stronę, która z reguły jest znacznie bardziej rozbudowana i posiada o wiele więcej elementów. Załóżmy, że kupujący kliknął na reklamę wyrobów skórzanych. W wyniku przekierowania został przeniesiony na landing page. Tam dowiedział się o osobliwościach torebek pewnego producenta i obejrzał ich liczne wersje. Konsument internetowy zostaje odesłany na stronę główną platformy sprzedażowej w celu zapoznania się z całą ofertą sklepu internetowego z galanterią skórzaną. Będzie mógł przejrzeć cały katalog, dokonać zakupu i zapłacić za zamówiony przedmiot.
  2. Strony Lead Generation to strony internetowe, których celem jest przekonanie odwiedzającego do przejścia na inną stronę, która z reguły jest znacznie bardziej rozbudowana i posiada o wiele więcej elementów. Załóżmy, że kupujący kliknął na reklamę wyrobów skórzanych. W wyniku przekierowania został przeniesiony na landing page. Tam dowiedział się o osobliwościach torebek pewnego producenta i obejrzał ich liczne wersje. Konsument internetowy zostaje odesłany na stronę główną platformy sprzedażowej w celu zapoznania się z całą ofertą sklepu internetowego z galanterią skórzaną. Będzie mógł przejrzeć cały katalog, dokonać zakupu i zapłacić za zamówiony przedmiot.

Czy landing page różni się od strony internatowej?

Ponieważ landing page jest uproszczoną wersją strony internetowej, do jej stworzenia możesz wykorzystać koncepcje web designu. Pamiętaj jednak, że cel landing page’a nie jest taki sam, jak w przypadku strony korporacyjnej. Na landing page informacje, które mogą funkcjonować na zwykłej stronie internetowej nie będą działać i mogą potencjalnie zniechęcić odbiorcę, powodując, że stracisz z oczu swój cel sprzedażowy. Landing page, w przeciwieństwie do tradycyjnej strony internetowej, nie posiada skomplikowanej nawigacji i nie zawiera dużej ilości materiałów, a jedynie dostarcza czytelnikowi prostych informacji. Budując tego typu stronę, pamiętaj, że powinna ona mieć tylko jeden cel marketingowy. 

Z czego powinien się składać Landing Page?

Pewne stałe elementy muszą być obecne na naszym Landing Page, aby był on funkcjonalny. Oczywiście, w zależności od celu, będą się one znacząco zmieniać, ale ogólny wygląd będzie stosunkowo podobny. Co powinien zawierać landing page? 

Oferta jest jedyna w swoim rodzaju (USP) 

Znane również jako USP, czyli oferta, która wyróżnia się na tle konkurencji. Są to unikalne cechy lub właściwości produktu, które powinny być promowane na Twoim rynku docelowym w akceptowalny sposób. 

Slogan lub nagłówek 

Zniewalający tytuł przekonuje czytelników do odwiedzenia Twojej strony. Powinieneś wymyślić charakterystyczny i łatwy do zapamiętania slogan reklamowy, który jest zarówno przyciągający wzrok, jak i zapadający w pamięć.

Grafika lub film

Wysokiej jakości zdjęcia lub filmy są niezbędne, aby Landing Page był efektywny. Mają one wpływ na jej postrzeganie, jak również na jej estetyczny wygląd. Elementy te muszą być spójne z ogólnym wyglądem strony docelowej, ale nie mogą przyciągać całej uwagi do siebie. 

Profesjonalnie napisana treść

Profesjonalnie napisana treść jest wymagana na każdej stronie internetowej, niezależnie od jej formy. Jeśli nie chcesz być copywriterem, warto go zatrudnić. Opis powinien być krótki, aby odbiorca nie musiał czytać całego akapitu.

Korzyść dla klienta 

Korzyści powinny być wyeksponowane, najlepiej w formie wypunktowanej. Mają one na celu przekonanie użytkownika, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty lub dokonać zakupu. 

Dowód społeczny

Jedną z taktyk wykorzystywanych przez marketerów na całym świecie jest dowód społeczny. Wpływa on na decyzję klienta, dając mu znać, co inni ludzie myślą o produkcie. Przykładem mogą być opinie użytkowników, oceny w postaci gwiazdek i komentarzy. Często pojawiają się zdjęcia zrealizowanych projektów współpracy lub loga firm. 

CTA to skrót od “call to action”, czyli wezwanie do działania. 

Znany również jako hasło call to action, jest to tagline, który kieruje użytkownika do dokonania zakupu lub pozostawienia swoich informacji.

Jak ma wyglądać skuteczny landing page?

Zanim zaczniesz budować landing page, zastanów się, jaki jest cel strony i kto jest jej docelowym odbiorcą. Twoja praca będzie łatwiejsza, jeśli będziesz miał wizję kampanii reklamowej, którą reprezentuje nowa strona i dobrze zdefiniowany cel. 

Prosty i nieskomplikowany

Każdy landing page ma swój cel konwersji. Projektując go, upewnij się, że jest on jasny i prosty. Najistotniejsze dla czytelnika informacje powinny być wyróżnione w taki sposób, aby oczy czytelnika podążały za nimi. Unikaj zbędnych ozdobników i elementów rozpraszających uwagę, które mogą odwrócić uwagę odbiorcy. Konsekwencja jest kluczem: Stwórz stronę internetową, która będzie odzwierciedlała wizerunek firmy i służyła jako jej wizytówka.

Z jasnym przekazem

Wykorzystaj potencjał nagłówka, pokazując odbiorcom korzyści płynące z korzystania z oferty Twojej firmy. Dostrzeż wartość prostego przekazu i języka korzyści. Skróć materiał na landing page’u, ponieważ użytkownik czyta go z reguły tylko przez kilka sekund. Konsumenta internetowego do skorzystania z Twojej oferty zachęcisz spójnym przekazem w reklamach i na landing page’u. 

Z przemyślanem Call To Action 

Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad odpowiednim przyciskiem Call To Action. CTA jest najbardziej kluczowym aspektem landing page’a, ponieważ to właśnie dzięki niemu możesz osiągnąć swoje cele. Twoim celem jest doprowadzenie czytelnika do tego, aby chciał kliknąć w CTA, gdy już eksploruje stronę. Nie upychaj zbyt wielu CTA na jednej stronie docelowej; zamiast tego skoncentruj się na osiągnięciu jednego celu. Zastanów się, czy chcesz, aby konsument kupił Twoje towary, podał swoje dane kontaktowe, zarejestrował się na stronie lub pobrał e-booka, i postępuj zgodnie z tym. Umieść przycisk w widocznym miejscu na stronie.

Jak można pozycjonować landing page?

Kiedy już wiesz, czym jest landing page i jak go stworzyć, oto kilka wskazówek, jak sprawić, by był bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe – jeśli chodzi o pozycjonowanie strony docelowej, dobór słów kluczowych jest kluczowy. Zastanów się, jakich terminów użyliby konsumenci internetowi, aby znaleźć to, co sprzedajesz. Przygotuj listę słów kluczowych. Przeanalizuj strony, które pojawiają się po wpisaniu tych terminów. Czy są to bezpośredni rywale Twojej firmy? Czy są to np. landing sites lub platformy sprzedażowe? Zastanów się, czy Twoja strona powinna znaleźć się na takiej liście wyników wyszukiwania.

W znaczniku tytułu podaj słowo kluczowe. Kiedy roboty wyszukiwarek zaindeksują Twoją stronę docelową, szybko rozpoznają jej zawartość tematyczną. Upewnij się również, że masz odpowiedni adres URL. Fraza kluczowa w adresie strony również pomoże Ci w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. 

Postaraj się napisać solidny opis META. Słowo kluczowe również powinno znaleźć się w opisie. Pamiętaj, że opis pojawia się w wyszukiwarce pod adresem URL i tytułem strony. Ma on potencjał, aby przykuć uwagę użytkownika na stronie docelowej.

Pamiętaj o optymalizacji zdjęć i grafik! Użytkownicy mogą najpierw trafić na Twój landing page szukając go po zdjęciu. Po drugie, roboty mimo starań nie zawsze rozumieją, co znajduje się na obrazku, jednak mogą się o tym dowiedzieć dzięki właściwości Alt, która zawiera krótki opis wizualizacji, która została umieszczona na landing page’u.

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy