Czym jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to przede wszystkim długotrwały i regularny proces. Google bierze pod uwagę wiele elementów i analizuje witrynę z wielu perspektyw w różnych sytuacjach. W związku z tym nie da się powiedzieć, ile czasu trwa pozycjonowanie ani podać konkretnych dat. Na pozycjonowanie wpływa wiele elementów, które wzajemnie na siebie oddziałują, a my możemy jedynie oszacować zakres czasowy, w jakim możemy sobie z tym procesem poradzić. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją setki innych elementów, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej, a niektóre z nich są ważniejsze od innych.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony z najpopularniejszymi frazami kluczowymi może trwać ponad rok. Czas na pozycjonowanie strony z średnio popularnymi frazami kluczowymi trwa średnio od kilku miesięcy do sześciu miesięcy. Są to jednak dane przybliżone i statyczne. Pomimo tego, że podawane są przez znane marki pozycjonerskie, mogą nieznacznie odbiegać od naszych uwarunkowań. Popularność danej kategorii ma znaczący wpływ na czas pozycjonowania. Pozycjonowanie strony w mniej popularnej kategorii może trwać średnio do 90 dni, czyli 3 miesięcy. Limit czasowy wynosi 180 dni.

Jakie czynniki mają wpływ na proces pozycjonowania?

  1. Konkurencja. Możesz zobaczyć, kim są Twoi konkurenci w mediach społecznościowych i na rynkach offline, a także z kim będziesz konkurował w wynikach organicznych (bo mówimy o SEO). Jakie są ich produkty i usługi? 
  2. Nowa konkurencja – jeśli oferujesz nowe usługi lub produkty, prawie na pewno w tym samym czasie pojawią się nowi konkurenci. Rozejrzyj się wokół siebie, aby zaobserwować ich. 
  3. Dostawcy – dowiedz się, kim są Twoi dostawcy i czy możesz otrzymać rzeczy od więcej niż jednej firmy. Ile możesz wynegocjować ze swoimi dostawcami na temat cen – to powie Ci, ile możesz zaoszczędzić w stosunku do konkurencji, dając Ci przewagę cenową. I musisz natychmiast zbadać, czy i ile mogę dać w zakresie jakości, dostępności przedmiotów, cech wyróżniających, i tak dalej.
  4. Klienci są ważnym elementem, którego nie można zignorować. Im więcej będziesz miał konsumentów, tym więcej sprzedaży osiągniesz. Musisz określić potencjalną siłę nabywczą klienta; jedną ze zmiennych jest liczba miesięcznych wyszukiwań określonej frazy (słowa kluczowego) w wyszukiwarce. Im większa liczba wyszukiwań, tym większa liczba potencjalnych klientów.
  5. Substytuty to produkty konkurencji, które stanowią zagrożenie dla Twoich produktów lub usług. Twoi konkurenci mogą wprowadzić na rynek nowe buty, których Ty nie masz, lub nową usługę, która zapewnia więcej korzyści za te same lub mniejsze pieniądze. Rozważmy następujący scenariusz: konsument płaci 150 zł za tanią lampę, która działa krócej niż rok, podczas gdy Ty sprzedajesz identyczną lampę za 400 zł. Ponadto Twoja lampa będzie działać przez cztery lata. Kupujący wybiera jednak tanią lampę jako tańszą alternatywę. Po prostu, w tej sytuacji musisz się wyróżnić.

Warto zastanowić się nad następującymi kwestiami: 

  • Kto jest moim głównym konkurentem? 
  • Jak wielu konkurentów mam i co zrobię, aby uzyskać przewagę konkurencyjną? 
  • Jak szybko pojawiają się nowi konkurenci? 
  • Jak długo potrwa pozycjonowanie strony i kto jest moim docelowym odbiorcą ?
  • Jaki procent ruchu organicznego będzie konwertować, ile wyświetleń / ruch może produkować konsumentów, kto (agencja / freelancer) będzie w stanie pozycjonować,
  • Jak długo to potrwa (na pewno), czy moja domena (serwis) jest skutecznie zbudowany, i wiele innych zapytań i problemów.

Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji SEO? 

Na czas, w jakim pojawiają się pierwsze efekty pozycjonowania, ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę specyfikę branży. Pozycjonowanie może trwać dłużej, jeśli jest wielu konkurentów. Gdy konkurencja jest mniejsza, efekty pozycjonowania pojawią się szybciej. Należy również wziąć pod uwagę fakt, że konkurencja  nie śpi i prawdopodobnie wykonuje podobne działania. Co jeszcze należy wziąć pod uwagę?

  • Doświadczenie. Im lepsze wyniki i im wcześniej można się ich spodziewać, tym bardziej doświadczony i wykwalifikowany jest specjalista lub agencja zajmująca się pozycjonowaniem. Jeśli pozycjonowanie zostanie powierzone nie doświadczonej organizacji lub osobie, możliwe jest, że nie zapewni ono wspaniałych rezultatów, a co więcej? To poważnie może zaszkodzić Twojej stronie i spowoduje spadek liczby odwiedzających. 
  • Strona internetowa agencji. Ważne jest, aby wiedzieć, gdzie firma, a raczej jej strona, znajduje się w tej chwili. Czy znajdują się na niej przydatne informacje? Czy jest dobrze zaprojektowana i dobrze zindeksowana? Czy grożą jej jakieś kary, jeśli stosuje niezgodne z przepisami metody działania? Wszystko to ma znaczenie i wpływa na to, kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania.
  • Zmiany w algorytmie Google. Google regularnie wprowadza modyfikacje w podejściu i metodach pozycjonowania stron internetowych. W wyniku tych zmian działania, które wcześniej przynosiły efekty w stosunkowo krótkim czasie, teraz mogą przynosić rezultaty później lub w mniejszym stopniu. Dlatego tak ważne jest, aby zlecić pozycjonowanie strony  firmie, która na bieżąco śledzi te zmiany i dostosowuje swoją strategię do wymagań wyszukiwarki. Pozycjonowanie wydaje się być niekończącym się procesem. W rzeczywistości jednak nie musi wiązać się z wielomiesięczną pracą całego zespołu. Czasami, w przypadku mniej zaawansowanych stron, wystarczą niewielkie zmiany, aby drastycznie zwiększyć ekspozycję witryny. Każdy przypadek powinien być oceniany indywidualnie, a odpowiedź na pytanie jak długo będzie trwało pozycjonowanie mojej strony należy skonsultować ze specjalistą. Niezależnie od tego, kogo wybierzesz, powinieneś zacząć od audytu seo, aby ustalić poprawki i działania, które należy podjąć na Twojej stronie.

Błyskawiczne efekty SEO – czy są możliwe?

Kampanie Google Ads, czyli kampanie linków sponsorowanych na hasła związane z firmami i usługami, zapewniają natychmiastową obecność w wynikach wyszukiwania. Z kolei oczekiwanie rezultatów “od ręki” w przypadku bezpłatnych wyników wyszukiwania nie jest mądrą strategią. Oczywiście sytuacja, w której strona szybko osiąga wysoką pozycję w rankingu jest możliwa, ale często wpływ na to mają zmiany w algorytmie, wyspecjalizowane branże, eksperymenty Google, czy niestety stosowanie taktyk łamiących standardy (Black Hat SEO). W konsekwencji możemy szacować, że pierwsze wyniki SEO pojawią się za trzy miesiące. Każdy miesiąc cyklicznych działań poprawia i podnosi rangę strony.

Ważne jest, aby pamiętać, że pozycjonowanie to maraton, a nie sprint. Każdy przedsiębiorca ma nadzieję na szybki rozwój, ale osiągnięcie wysokiego, stabilnego rankingu w Google jest procesem wieloetapowym, który wymaga stałej analizy zewnętrznych i wewnętrznych czynników, wpływających na widoczność strony.

Jak zwiększyć skuteczność SEO? 

Zaleca się korzystanie z Google Search Console w celu przyspieszenia indeksacji, jeśli uruchamiasz nową witrynę lub dodajesz istotne treści. Dobrym pomysłem jest również przygotowanie sitemap. Jest to świetna opcja dla każdego, kto ma znaczną liczbę podstron do zaindeksowania, np. dla tych, którzy posiadają marketplace online. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że linkowanie wewnętrzne może zwiększyć szybkość, z jaką ich witryna jest indeksowana. Warto postawić na sekcję aktualności i nowe pozycje, które powinny znajdować się na stronie głównej. Świetnie sprawdzi się wielopoziomowe menu, a także ogólnodostępne linki do najważniejszych podstron. Warto również pomyśleć o wprowadzeniu uporządkowanych danych.

Ile kosztuje pozycjonowanie ?

Podstawowe działania SEO mogą być prowadzone za symboliczną opłatą dla wyspecjalizowanego i lokalnego biznesu. Koszt pozycjonowania w bardziej wyspecjalizowanej branży waha się od ok. 1 000 do 3 000 zł netto miesięcznie. Dla dużych stron i przedsięwzięć internetowych o budżecie powyżej 3 000 zł oferujemy specjalistyczne rozwiązania. 

Wynagrodzenie za pozycjonowanie efektów 

Ten plan płatności zawiera niewielki koszt stały oraz opłatę zmienną, którą płacisz tylko wtedy, gdy Twoja strona pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.  Nie ma tu żadnych kosztów początkowych ani ukrytych, liczy się tylko efekt naszych starań! 

płatność za pozycjonowanie strony internetowej 

Płatność abonamentu za pozycjonowanie 

Za pozycjonowanie strony internetowej w modelu abonamentowym płacą Państwo z góry określoną, wspólnie ustaloną cenę. Nie ponosisz żadnych dodatkowych opłat, dzięki czemu cała inwestycja jest łatwiejsza do zaplanowania w budżecie.

Podsumowanie

Jak pewnie zauważyliście, skupiłem się na ocenie zawartości strony. Przede wszystkim są to treści blogowe, które mają największy potencjał. 

  • Jeśli oczekujesz, że w ciągu 3 miesięcy zdobędziesz pozycję w rankingu, nie zawracaj sobie głowy SEO. Tak, proste, długoogonowe zdania z małą obietnicą. Z kolei dłuższe, bardziej konkurencyjne wpisy na blogu zaczynają działać skutecznie po około 6-7 miesiącach. W ciągu 2-3 miesięcy, początkowy ruch przyjdzie, ale nie będzie to ruch, który będzie “przenieść sprzedaż”. 
  • Na jakiekolwiek zwroty trzeba czekać mniej więcej 5-7 miesięcy w przypadku fraz o umiarkowanej konkurencyjności. 
  • Ponad 6-7 miesięcy w przypadku grubych, mięsistych słów o wysokiej konkurencyjności 
  • Budowanie bloga z 2-3 wpisami miesięcznie jest podstawą do zwiększenia ekspozycji w wyszukiwarkach. W przypadku dużej konkurencyjności, musisz zainwestować w 6-7 wpisów blogowych miesięcznie plus inne działania SEO)
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy