Reklama GDN (Google Display Network)
Efektywna promocja twoich produktów lub usług za pomocą platformy reklamowej Google Ads pozwoli osiągnąć cele reklamowe. Wyślij zapytanie ofertowe, aby otrzymać dedykowaną ofertę reklamową dla twojego biznesu.
Reklama graficzna (lub banerowa) w Google Ads – to rodzaj reklamy, która zawiera elementy graficzne wyświetlane w sieci reklamowej Google. Kampania reklamowa opiera się na banerach, które wyświetlają się użytkownikom podczas oglądania stron internetowych lub wideo. Reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej Google, Gmail, YouTube oraz wśród partnerów zewnętrznych.
Jak można kierować reklamy w sieci reklamowej?
Kontekstów
Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej w oparciu o wybrane przez nas słowa kluczowe czy tematykę witryn.
Na podstawie słów kluczowych
Po podaniu słów kluczowych, reklamy będą pojawiać się tylko na stronach, które zawierają dane słowo kluczowe.
Na podstawie zainteresowania odbiorców
reklamy graficzne będą wyświetlane wybranej grupie odbiorców. Do tej kategorii zalicza się również remarketing, czyli wyświetlanie reklamy użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili promowaną stronę. Kampanie mogą być również kierowane do odbiorców o szczególnych zainteresowaniach.
Na podstawie tematu
Polega na kierowaniu reklam na wiele stron o określonej przez nas tematyce. Pozwala ona na wyświetlanie reklam na bardzo dużym zakresie stron w sieci reklamowej.
Na podstawie języka i lokalizacji
Umożliwia wybór odpowiedniego języka oraz lokalizacji, gdzie chcemy wyświetlać reklamy.
Miejsca docelowego
Określasz konkretne domeny, na których chcesz, aby pojawiła się Twoja reklama, np. strona internetowa, wideo, aplikacja czy blog.
Dane demograficzne
Pozwalają na identyfikację odbiorcy na podstawie wieku, płci bądź stanu cywilnego.
Na urządzenia
W tym przypadku podczas tworzenia kampanii w Google Ads definiujemy, na jakich urządzeniach mają być wyświetlane banery. Można określić system operacyjny i konkretny model urządzenia.
Zalety kampanii display
Główne zalety to:
- Dotarcie do potencjalnych klientów, którzy obecnie nie poszukują konkretnych produktów lub usług, ale mogą potencjalnie mogą byc nimi zainteresowane
- Stosunkowo niski koszt dotarcia do dużej grupy odbiorców
- Możliwość zwiększenia świadomości marki lub promocji nowego produktu
- Atrakcyjna forma banerów, pozwalająca na umieszczanie zdjęć i animacji
- Różne metody targetowania z precyzyjnym dotarciem do grupy docelowej
Reklamy Google>SEM display: Reklamy, takie jak płatne wyniki wyszukiwania lub płatne reklamy, zawierają nagłówek, tekst i adres URL. Reklamy display zawierają jednak również elementy graficzne, wideo lub audio, które je wyróżniają. Ponadto, konwencjonalne reklamy SEM (Search Engine Marketing) mają ograniczoną liczbę znaków, co ogranicza przekaz wiadomości. Reklama display pozwala na dostarczenie niezapomnianego przekazu, jak również grafiki marki, filmów i wizualizacji, które sprawiają, że treść łatwo się wyróżnia.
Rodzaje reklam Google Display Network
Sieć reklamowa Google pozwala na wyświetlanie zarówno reklam tekstowych, jak i różnego rodzaju reklam graficznych, w tym animowanych. Jakie są rodzaje reklam Google Display Network:
Reklamy elastyczne
Jest to rodzaj reklamy, która może być się wyświetlać w różnych formatach, dostosowując się do dostępnego w danym momencie miejsca reklamowego. Więc reklama elastyczna może wyglądać jak reklama tekstowa, reklama graficzna lub reklama natywna, czyli może wyglądać jak treść na stronie (np. tytuł artykułu). Elastyczne reklamy pozwalają w łatwy sposób uzyskać duży zasięg promocji bez konieczności posiadania zestawu banerów stworzonych przez grafika.
Reklamy graficzne
Są to standardowe banery reklamowe. Mogą one być wgrywane do systemu w postaci plików graficznych lub tworzone półautomatycznie przez system na podstawie wyglądu landing page’a. Kreacje stworzone samodzielnie przez reklamodawcę muszą spełniać specyficzne wymagania systemu Google Ads, dotyczące np. wielkości pliku i długości animacji.
Reklamy dynamiczne
Ten rodzaj reklamy wykorzystywany jest w remarketingu dynamicznym. Baner wyświetla dokładnie te produkty lub oferty, które użytkownik wcześniej oglądał na stronie reklamodawcy.
Reklamy Lightbox
Jest to rodzaj reklamy, która potrafi zaangażować użytkownika. Po najechaniu na baner lub kliknięciu w niego, reklama może się powiększyć na cały ekran, wyświetlić film lub zestaw obrazów. W przypadku tego typu reklamy, reklamodawca płaci, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z reklamą. W przypadku lightboxa ważne jest, aby zachęcić użytkownika do interakcji poprzez odpowiedni komunikat na banerze wyświetlanym na początku.
Reklamy aplikacji
Są to reklamy, które są wyświetlane na urządzeniach mobilnych i promują pobieranie aplikacji. Reklamy tego typu są zoptymalizowane w celu zwiększenia liczby pobrań. Reklamy tego typu mogą być wyświetlane zarówno na stronach internetowych, jak i w Google Play, YouTube i innych aplikacjach.
Jak rozliczana jest Reklama graficzna?
Kampanie graficzne (displayowe) w Google rozliczane są w modelu CPC (płatność za kliknięcie) lub CPM (płatność za 1000 wyświetleń reklamy).
- Model CPC jest zazwyczaj wybierany, gdy kampania ma na celu skierowanie użytkowników na stronę internetową.
- Model CPM jest zazwyczaj wybierany, aby jak najwięcej osób zobaczyło reklamę, opłatę naliczamy proporcjonalnie za każde realne wyświetlenie Reklamy graficznej, czyli dopiero wtedy, kiedy użytkownik zobaczy Twoją reklamę.
- W obu przypadkach reklamy biorą udział w aukcji, w której stawka i jakość reklamy decydują o tym, który baner zostanie wyświetlony w danym miejscu reklamowym. Średni CPM kampanii banerowych jest często niższy niż w sieci wyszukiwania, więc ten rodzaj reklamy może osiągnąć duży zasięg przy stosunkowo niskich kosztach.
To, jaki budżet powinieneś przeznaczyć na kompanii graficzne, zależy przede wszystkim od zasięgu, jaki chcesz osiągnąć oraz wielkości wybranej grupy docelowej. Wydatki w tego typu kampanii można jednak kształtować, np. rozpoczynając kampanię z mniejszym budżetem, aby rozważyć różne metody kierowania i stopniowo zwiększać wydatki.
Skuteczne banery reklamowe Google Display Network
Skuteczne banery reklamowe, co mają zawierać, aby skutecznie działać:
- graficzne zasoby reklamowe – logo firmy oraz zdjęcia/obrazki, dopasowane do oferty oraz tematycznie spójne z promowanym produktem
- nagłówki – możliwe jest do wykorzystania 5 różnych opcji nagłówków; ich długość nie może przekraczać 30 znaków
- długi nagłówek – wyświetlany w przypadku, gdy pozwala na to ilość miejsca reklamowego, maksymalna ilość znaków – 90
- tekst reklamowy – dodatkowe informacje, które zachęcą użytkowników do interakcji z reklamą
- nazwa firmy
Rozmiary reklam
Typowe rozmiary banerów są jasno określone przez zasady Google, dotyczące tworzenia treści reklamowych. Google inteligentnie konfiguruje określone formaty reklam dla witryn partnerskich, na których wyświetlany jest komunikat, oraz dla urządzeń używanych przez odbiorcę. Wyświetlanie określonych rozmiarów reklam jest automatycznie optymalizowane tak, aby Twój baner wyglądał dobrze, był zauważalny, ale nie natrętny czy denerwujący. Oto najpopularniejsze rozmiary banerów wyświetlanych na GDN: Najpopularniejsze rozmiary banerów nie są końcem listy wszystkich rozmiarów grafik, które mogą być wyświetlane na GDN. Poniżej znajduje się lista wszystkich formatów plików akceptowanych przez Google:
- Wieżowce
- 120×600
- 160×600
- 300×600
- 300×1050
- Kwadraty i prostokąty
- 200×200
- 240×400
- 250×250
- 250×360
- 300×250
- 336×280
- 580×400
- Długie banery
- 468×60
- 728×90
- 930×180
- 970×90
- 970×250
- 980×120
- Formaty dla urządzeń mobilnych
- 300×50
- 320×50
- 320×100
Efektywna reklama w Google Display Network
z ABi Media
- Po pierwsze, określamy, jakie cele mamy do osiągnięcia: zwiększenie sprzedaży, zwiększenie świadomości marki, czy zwiększenie liczbę potencjalnych klientów
- Zbieramy informacje o twojej grupie docelowej
- Przygotowujemy teksty reklamowe do wyświetlania w wyszukiwarce Google
- Przygotujemy banery reklamowe. Będą one wyświetlane na stronach partnerskich Google
- Rozpoczynamy kampanię. Pierwszy okres po uruchomieniu kampanii reklamowej jest najważniejszy: monitorujemy pierwsze wyniki i wprowadzamy niezbędne korekty, jeśli są potrzebne.
- Optymalizacja kampanii reklamowej. Optymalizacja ma na celu lepsze wykorzystanie budżetu i szybsze osiągnięcie założonego celu.