Slogan reklamowy – czym się kierować przy tworzeniu, by był skuteczny

Slogan reklamowy to nic innego jak motto marki, który oddziałuje na emocje klientów. Slogan identyfikuje firmę i odróżnia ją od konkurencji. Więc, jak można wymyślić chwytliwe hasło reklamowe, że ludzie będą pamiętać i kochać? 

Slogany powinny przekazywać najbardziej znaczący aspekt produktu lub marki, czyli korzyść, która jest podstawową wartością produktu. Ok, to jeden czynnik, ale jakie dodatkowe cechy świadczą o trwałej mocy sloganu?

Cechy dobrego hasła reklamowego

Jakie czynniki wpływają na ich rozpoznawalność?

  • Możliwość identyfikacji z marką, 
  • wiarygodność, 
  • zapamiętywalność 
  • prostota.

Atrakcyjność sloganu marketingowego jest kluczowa dla jego sukcesu. Temu elementowi często towarzyszy gra słów lub nieoczekiwane zestawienia. Dobrze skonstruowane slogany reklamowe mają dużą wartość i własną indywidualność. Bez chwytliwego sloganu może być jednak trudno kształtować wizerunek firmy. Warto o tym pomyśleć już na wczesnym etapie tworzenia strategii marki.

Metody tworzenia Sloganu:

  • Aliteracja, czyli powtórzenie jednego lub więcej dźwięków na początku lub w akcentowanym słowie, wielu sylabach, tworzących linię, jest jedną z metod konstruowania sloganu. Ten tagline jest zapamiętywalny, ponieważ jest melodyjny, “brzmi przyjemnie w uszach” i jest łatwy do zapamiętania. kilka przykładów “”CCC – cena czyni cuda”, “Przyszłość jest jasna”, “Moje życie, Mój dzień, Moja Prima”, “Pomarańczowy to kolor przyszłości”.
  • Niepewność i skojarzenia są wykorzystywane w grach słownych. Takie zwroty wzbudzają zainteresowanie ludzi i pozwalają im interpretować przekaz na swój własny, niepowtarzalny sposób. Dzięki temu ich wymagania są w większym stopniu zaspokajane, a większa liczba osób zapamiętuje przekaz marki. “Miło jest posiedzieć przy żubrze”, “Z Kasią ci się upiecze” itd.
  • Kiedy chcemy wyjaśnić atrybuty produktu lub usługi, stosujemy zestawienia. Dzięki nim możemy podkreślić znaczenie jednej istotnej cechy w stosunku do innej, która może być stałym elementem produktu lub usługi – a nasz podkreślony aspekt wybija się na tym tle. W formie opozycji zestawienia również działają skutecznie. “To nie jest zwykły banan, to banan Chiquita” itd.

5 porad jak stworzyć dobre hasło reklamowe

  1. Krok pierwszy: określ, czy na pewno potrzebujesz sloganu. Nie jest to wcale oczywiste. Istnieją firmy, które radzą sobie całkiem nieźle bez używania lotnych frazesów do promowania się. Jeśli jednak chcesz przyciągnąć nowych klientów lub wypromować nową usługę, musisz zaangażować się w działania brandingowe. Sprawa jest prosta.
  2. Krok drugi: stwórz logo. Jeśli Twoja firma nie ma jeszcze logo, musisz to zrobić natychmiast. Słowa same w sobie są nieskuteczne, dają jedynie siłę, konkretność i definicję. Bez logo slogan jest bez znaczenia. Jeśli jesteś w trakcie generowania własnego znaku towarowego, upewnij się, że slogan, który następnie stworzysz, będzie z nim nierozerwalnie związany. Należy je traktować jako całość. Jednocześnie należy pamiętać, że hasło nie musi być stałe. Najbardziej znane marki często modyfikują swoje slogany. Ty też możesz to robić. Nie rób tego jednak zbyt często: slogan powinien utkwić w pamięci potencjalnych klientów, więc daj im czas.
  3. Krok trzeci: zrelaksuj się i baw się dobrze. Stworzenie dobrego sloganu, nawet z doświadczoną pomocą, wymaga czasu. Dopasuj go do charakteru swojej działalności, odpowiednio sformułuj, przedyskutuj, uczyń tematem burzy mózgów, a na koniec sprawdź jego działanie poprzez konsultacje z konsumentami. Rozważ dokładnie swoje możliwości zatrudniając copywriterów. Położyłeś dużo wiary w nich, więc upewnij się, że są to właściwe osoby do pracy. Musisz im zaufać, a jednocześnie jasno określić warunki współpracy; oto jak wymyślić dobry slogan (lub przynajmniej zacząć pracę nad jego stworzeniem).
  4. Krok czwarty pamiętaj – jasność i prostota jest kluczem. Odbiorca ma tylko kilka sekund na zapoznanie się z Twoją wiadomością. Nie komplikuj go. Odłóż na bok ambitne metafory i wyszukaną terminologię. Prezentacja powinna być komunikatywna.
  5. Krok piąty: nie przesadzaj. Podstawą jest szczerość. Nic nie obiecuj,t o jest zniechęcające i daremne. Unikaj sformułowania “numer jeden na świecie” – to językowy standard, wywołuje u odbiorcy poczucie nudy. Co byś powiedział twój produkt, gdybyś mógł mówić.

Najwspanialsze połączenie etykiety, reklamy wideo i frazy 

Wszystkie slogany stały się znane dzięki doskonałym reklamom wideo. Aby wyrazić swoje znaczenie, fraza reklamowa powinna być dobrze przedstawiona. Ponadto, reklama wideo jest obecnie uważana za najbardziej skuteczną. I to nie bez przyczyny. Ruchomy obraz natychmiast dotyka widza i zostaje przez niego zapamiętany, dokładnie tak jak slogan reklamowy.

Na banerach reklamowych i, oczywiście, na etykiecie, hasło powinno się pojawić. Znaczenie reklamy musi zostać przełożone na formę materialną. Jeśli chodzi o sam zakup produktu, dobrze zaprojektowana etykieta jest oczywiście kluczowa – a to przecież najważniejsza rzecz dla każdego producenta. Ostatnim i najbardziej istotnym etapem w skomplikowanym procesie reklamowym jest dobrze dobrane opakowanie produktu. 

reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy