Co to reklama TTL?

TTL, czyli “przez linię”, jest akronimem. Ta strategia marketingowa łączy w sobie strategie marketingowe ATL i BTL. Marketing TTL jest bardziej kompleksową metodą interakcji z odbiorcami i przekonywania ich do zakupu Twoich produktów.

Marketing TTL to stosunkowo nowa strategia, która rozkwita w erze cyfrowej. Poprzez szerokie rozpowszechnianie komunikatów promocyjnych i zachęcanie do uczestnictwa na poziomie osobistym, promuje masowe zaangażowanie.

Marki często korzystają z tradycyjnych mediów, takich jak telewizja, radio, gazety, czasopisma itp. w celu dotarcia do ogółu społeczeństwa i zwiększenia świadomości swoich firm w ramach kompleksowych działań marketingowych TTL. Kiedy już uda im się zwiększyć rozpoznawalność marki, wykorzystują marketing ukierunkowany (szczególnie na platformach cyfrowych), aby wejść w osobistą interakcję z potencjalnymi klientami.

Jak działa reklama TTL i dlaczego jest ważna?

Masowe ilości danych są nieustannie przesyłane przez sieci komputerowe, zarówno wewnętrzne do centrów danych, jak i lokalne. Parametr TTL ma za zadanie odciążyć i niejako uporządkować dane, które są przesyłane w obrębie danej sieci. Zapobiega to wielu problemom, w tym uporczywemu przesyłaniu przez sieć pakietu danych o nieosiągalnym adresie, co mogłoby zwiększyć niepotrzebny ruch i wpłynąć na wydajność całego systemu. 

Co sprawia, że TTL jest tak istotny? Jest to proste, ale bardzo potężne narzędzie pozwalające uniknąć zatorów w sieci i poprawić szybkość połączenia. Należy jednak pamiętać, że eksperckie centra danych obsługują przepustowość sieci również za pomocą innych strategii, takich jak redundancja, czyli replikacja kluczowych elementów systemu. Każdy krok, w tym zastosowanie parametru TTL, jest kluczowy dla całego procesu.

Przykłady marketingu TTL

Marketing 360

Jak sama nazwa wskazuje, marketing 360 to dokładne i wszechstronne podejście do reklamowania swoich produktów. Wykorzystuje on zarówno szerokie, jak i konkretne strategie na różnych poziomach.

Większe marki z większymi zasobami, w szczególności, decydują się na angażowanie swoich odbiorców za pośrednictwem różnych mediów. Oglądając reklamę McDonald’s w telewizji, możesz również otrzymywać spersonalizowane e-maile i wiadomości SMS od firmy. Będziesz mógł dokładnie zdecydować, z których platform skorzystać i w jaki sposób wejść w interakcję z odbiorcami w ten sposób.

Warto pamiętać, że nie tylko firmy z wyższej półki korzystają z marketingu 360 stopni. Startupy i MŚP mogą również ustanowić swoją obecność na rynku i wyrzeźbić miejsce dla siebie z silną strategią marketingową TTL poprzez wykorzystanie opłacalnych platform medialnych.

Marketing internetowy

Biorąc pod uwagę, że łączy w sobie najlepsze elementy strategii ATL i BTL, marketing cyfrowy jest doskonałą ilustracją strategii marketingowej TTL. Podczas gdy baner reklamowy Google może dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, email marketing ze sprytnym call-to-action umożliwia dostosowanie strategii marketingowych.

Każdy instrument marketingu cyfrowego, od SEO i SMO do marketingu treści i reklamy PPC, może być postrzegany jako naprawdę dobra ilustracja marketingu TTL. Można bezpiecznie stwierdzić, że TTL marketing za pośrednictwem platform cyfrowych jest tutaj, aby pozostać, ponieważ konieczność cyfryzacji stale rośnie. Jak marketing cyfrowy zapewnia im zalety zarówno ATL (szeroki zasięg, wartość przypomnienia, świadomość marki, itp.) i BTL (efektywność kosztowa, personalizacja, szybka informacja zwrotna, itp.) marketing, coraz więcej marek oczekuje się, aby dokonać tak potrzebnego przełącznika w najbliższych dniach.

PR online

Digital PR to skuteczna strategia marketingowa TTL, podczas gdy tradycyjne public relations to głównie strategia marketingowa ATL. Ta nowoczesna strategia PR zyskała na popularności w ostatnich latach i obecnie umożliwia marketerom dystrybucję naturalnych komunikatów promocyjnych na wielu platformach cyfrowych.

Digital PR, jak sam termin wskazuje, obejmuje inicjatywy PR prowadzone w kanałach cyfrowych. W jego ramach tworzone są i publikowane informacje prasowe online oraz artykuły PR. Digital PR umożliwia firmom komunikację z opinią publiczną poprzez kanały cyfrowe, ponieważ wszystkie główne organizacje medialne są dziś obecne w sieci.

Marki współpracują również z blogerami i specjalistami od marketingu treści, aby promować swoje sklepy w odpowiednich kanałach internetowych. Połączenie najlepszych elementów marketingu ATL i BTL w ten sposób jest dość skuteczne. Ponieważ artykuły PR online są w domenie publicznej, każdy, kto posiada linki lub kto po prostu natknie się na tę historię podczas surfowania, może uzyskać do nich dostęp. Dodatkowo, kawałki te łączą się ze stronami internetowymi lub aplikacjami reklamowanych firm, dzięki czemu marketing jest bardziej zindywidualizowany.

Digital PR może być połączony z innymi metodami marketingu cyfrowego, aby zwiększyć trakcję uzyskaną oprócz korzyści, które oferuje w obszarze marketingu organicznego. Na przykład, SEO można wykorzystać, aby pomóc artykułom PR, które zostały opublikowane online, uplasować się wyżej w Google. Możesz poprawić SMO, udostępniając te artykuły w sieciach społecznościowych. W tym obszarze cyfrowy PR przewyższa tradycyjny PR.

TTL, czyli ATL + BTL

Aby właściwie zrozumieć pojęcie marketingu TTL, konieczne jest zagłębienie się w dwa kolejne pojęcia. Czym są ATL i BTL marketing i dlaczego początkowo powstała trzecia taktyka?

  • ATL, czyli “above the line”, to technika, która skupia się na szerokim obiegu bezosobowych reklam. Celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, tak aby istniało większe prawdopodobieństwo, że reklamę zobaczy jak najwięcej potencjalnych konsumentów. Kampanie ATL uwzględniają czas emisji reklamy radiowej lub telewizyjnej, a także miejsca, w których reklama będzie wyświetlana, ale nie jest to gwarancją, że dotrzemy do docelowej grupy demograficznej.
  • BTL, czyli “below the line”, odnosi się do praktyki kierowania komunikatów reklamowych do konkretnych grup klientów. Metoda ta obejmuje targetowanie, czyli tworzenie reklam specjalnie dla potencjalnych nabywców, którzy spełniają określone kryteria. Wykorzystanie możliwości platformy takiej jak marketing automation, która jest dostępna na PushAd, znacznie uprości segmentację użytkowników oraz umożliwi szybkie i efektywne konstruowanie dopasowanych kampanii, jest ważne, jeśli chcemy trafić do potencjalnego konsumenta ze spersonalizowanym przekazem.

Przykłady działań marketingowych ATL, BTL i TTL

  • Promocja firmy zbożowej w telewizji służy jako przykład marketingu ponad linią. Każdy może zobaczyć i zainteresować się, ponieważ reklama jest emitowana w całym kraju. Jak wspomniano wcześniej, ta metoda sprzedaży poprawiłaby ogólną rozpoznawalność marki i zwiększyła sprzedaż. 
  • W marketingu poniżej linii, porównywalna firma zbożowa może również prowadzić kampanię sprzedaży bezpośredniej w dużej metropolii, skupiając się na dojeżdżających do pracy. Może zapewnić bezpłatne próbki ziarna i kupony, które można wykorzystać w pobliskim sklepie detalicznym. Może to być strategia mająca na celu skupienie się na określonej obsadzie postaci i promowanie szybkich konwersji lub zakupów.
  • W przypadku marketingu internetowego, firma sprzedająca pizzę mogłaby rozpocząć  kampanię na YouTube, która pokazywałaby różne promocje wideo dla różnych użytkowników w zależności od miejsca zamieszkania, podkreślając kod promocyjny do uzyskania dowolnego rodzaju zniżki na konkretne zakupy dokonane w lokalnych punktach sprzedaży.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy