Instagram Reels – jak je tworzyć? I czy warto?

Dzisiaj, by efektywnie komunikować się w mediach społecznościowych, trzeba uwzględnić różnorodne formy treści wideo. Platformy społecznościowe stale ewoluują, zmieniając sposoby konsumowania treści i narzędzia, jakimi się posługujemy. TikTok odegrał kluczową rolę w tej przemianie, umożliwiając użytkownikom prosty montaż filmów z muzyką i efektami. Jednak warto przyjrzeć się także Instagram Reels, które stanowiły odpowiedź Instagrama na rosnącą popularność TikToka.

Czym właściwie są Instagram Reels?

Reelsy, znane również jako “rolki”, to krótkie filmy w pionowym formacie, które trwają maksymalnie 60 sekund (lub 90 sekund – w zależności od profilu). Funkcja do tworzenia reels pozwala na montaż wcześniej przygotowanych materiałów wideo i zdjęć, które możemy urozmaicić dodając ścieżkę dźwiękową. Ta ścieżka dźwiękowa może być nagrana przez nas samych lub wybrana z szerokiej biblioteki dostępnej muzyki i dźwięków. Istnieje również możliwość nagrywania filmów w czasie rzeczywistym z dodanym podkładem muzycznym. 

Oprócz podstawowych funkcji edycyjnych, takich jak przycinanie, spowolnianie lub przyspieszanie materiałów, istnieje opcja korzystania z filtrów i dodawania tekstu.

Po zakończeniu montażu wystarczy dodać opis, odpowiednie hasztagi i udostępnić rolkę, np. w sekcji Aktualności na Instagramie.

3 narzędzia do tworzenia Reels na Instagramie

Na czele aplikacji do tworzenia filmów wideo w mediach społecznościowych stoi obecnie Instagram. Mimo że niektórzy użytkownicy narzekają na nieco skomplikowane opcje edycji, zauważono, że dla prostych materiałów wideo jest to najlepsze narzędzie. Jego główną zaletą jest możliwość nagrywania, edycji i publikowania bezpośrednio na naszym profilu. Dzięki temu, możemy łatwo korzystać z wcześniej zapisanej muzyki lub spontanicznie reagować na aktualne trendy. Możliwość edycji w aplikacji ułatwia także synchronizację z dźwiękami, które często są trudne do znalezienia poza Instagramem.

Instagram oferuje również wiele funkcji ułatwiających tworzenie atrakcyjnych filmów. Możemy korzystać z różnych efektów, takich jak zwolnienie akcji, dodawanie muzyki czy nakładanie tekstu. Istnieje nawet opcja synchronizacji ruchów z muzyką, co dodatkowo podnosi atrakcyjność Reels. Dzięki wbudowanym narzędziom i ostatnim zmianom interfejsu montażu (w okresie od maja do czerwca 2023 roku), Instagram staje się potężną i łatwo dostępną platformą do tworzenia krótkich filmów. Ciekawostka: Instagram oferuje funkcję Auto-Captions, która automatycznie generuje napisy dla naszych Reels, co ułatwia dostępność treści dla osób o różnym stopniu słuchu.

Kolejnym narzędziem wartym uwagi jest Canva. Choć znana głównie z tworzenia grafiki, Canva oferuje również narzędzia i ciekawe szablony do tworzenia oraz edycji Reels. Dzięki różnym układom, filtrom, nakładkom i animacjom, Canva pozwala na stworzenie estetycznych i profesjonalnych filmów. Ponadto aplikacja posiada bibliotekę darmowej muzyki, efektów dźwiękowych oraz gotowych szablonów, które można dostosować do własnych potrzeb.

I ostatnie narzędzie, które warte uwagi to aplikacja InShot. Wersja darmowa nakłada znak wodny na zmontowany film, jednak można go usunąć, oglądając około 30-sekundowe reklamy (klikając w prawym dolnym rogu ekranu podglądu na znak wodny i wyrażając zgodę na wyświetlenie materiałów reklamowych).

Które Reels są najpopularniejsze?

Najbardziej popularne Reels, które są promowane przez algorytm Instagrama, spełniają kilka kluczowych czynników. Po pierwsze, oglądalność od początku do końca ma znaczenie – lepiej stworzyć krótszy, bardziej treściwy Reels niż wydłużać go siłą do jednej minuty, co mogłoby zanudzić widza. Po drugie, uwaga jest skupiona na zaangażowaniu użytkowników, mierzonego ilością komentarzy i polubień pod filmem. Po trzecie, Reels rekomendowane są na podstawie podobnych do tych oglądanych w przeszłości lub wybranych na podstawie polubionych profili. Zatem nie martw się, jeśli tematyka Twoich filmów jest popularna. Na Instagramie jest miejsce dla wielu profili o podobnej tematyce, co często ułatwia osiągnięcie sukcesu, nawet bardziej niż posiadanie bardzo unikalnego konta o rzadkiej tematyce.

Najważniejsze funkcje w Reels

Odkryj kluczowe funkcje Reels (odpowiadające im ikony znajdziesz na obrazie).

  1. Nagrywaj – Ta ikona jest kluczowa dla tych, którzy chcą nagrywać Reels. Kliknięcie w nią umożliwia tworzenie pierwszego Reels! Podobnie jak w przypadku Stories, możesz obrócić telefon, korzystając z przedniej lub tylnej kamery w zależności od potrzeb. Gwiazdki unoszące się nad “Nagrywaj” to efekty, które możesz wykorzystać podczas nagrywania.
  2. Ustawienia – To menu umożliwia dostosowanie interfejsu Reels i aparatu do własnych preferencji.
  3. Dźwięk – Pozwala na dostęp do biblioteki muzycznej w Instagram Reels oraz korzystanie z utworów zapisanych podczas oglądania innych Rebelsów użytkowników. Jest to przydatne, gdy chcemy skorzystać z aktualnych trendów muzycznych.
  4. Czas – Ta opcja pozwala z góry określić czas trwania Twojego Reels.
  5. Tempo – Dzięki tej funkcji możesz nadać swojemu filmowi odpowiedni rytm.
  6. Układ filmu – Tutaj masz możliwość wyboru dogodnego układu video i podziału ekranu, który odpowiada Twoim potrzebom.
  7. Stoper – Ta opcja uruchamia odliczanie przed rozpoczęciem nagrywania. Pomaga ona w przygotowaniu scenografii i zajęciu odpowiedniego miejsca jeszcze przed rozpoczęciem nagrania, co usprawnia proces produkcji.
  8. Rolka aparatu – Jeśli nie chcesz nagrywać bezpośrednio w aplikacji, możesz stworzyć Reels z innego dostępnego materiału w swoim telefonie.

Algorytm Instagram Reels

Algorytm Instagrama opiera się na wcześniejszej aktywności użytkownika i jego interakcjach z profilem. Ważne są także użyte efekty i muzyka, ich popularność, a także informacje o osobie, która publikuje oraz samym materiale.

Często nowe profile publikujące swoje pierwsze Reels trafiają do szerszego grona odbiorców. To wykorzystanie mechanizmu, które pozwala zdobyć dodatkowych obserwujących na początku przygody z Instagram Reels.

Podobnie jak w przypadku innych treści na Instagramie, regularność publikowania jest kluczowa. Narzędzia takie jak NapoleonCat dla biznesu pozwalają na stworzenie i zaplanowanie postów z wyprzedzeniem, ułatwiając długoterminowe strategie publikacji.

NapoleonCat śledzi efektywność działań w social mediach, co pomaga w optymalizacji strategii i automatyzacji procesu raportowania skuteczności działań. Oprócz Instagrama, obsługuje także Facebooka, LinkedIna, Twittera i Google My Business.

Bez względu na ilość zarządzanych profili, narzędzie pozwala na automatyczne planowanie publikacji na każdym z nich i porównywanie wyników w jednym zestawieniu analitycznym.

Dlaczego warto używać Instagram Reels?


Instagram Reels to kolejne narzędzie, które pomaga w przyciąganiu nowych obserwujących i zwiększaniu zasięgu. Pamiętaj, że prowadzenie aktywnego, wysokiej jakości i popularnego konta wymaga wykorzystania wszystkich możliwości, nie tylko poprzez posty i historie, ale także poprzez krótkie filmy! To właśnie tam coraz więcej osób poszukuje inspiracji oraz nowych influencerów do śledzenia.

Zastosowanie Instagram Reels pozwoli Ci także wyprzedzić konkurencję. Ponieważ nie wszyscy jeszcze korzystają z tego narzędzia, zyskasz większą rozpoznawalność na Instagramie. Ponadto, jest to stosunkowo nowa funkcja w Instagramie, więc nie wszyscy jeszcze z niej korzystają. Możesz wykorzystać tę okazję, aby zdobyć przewagę nad konkurencją i promować swój profil lub markę. Im mniej treści jest dostępnych globalnie, tym łatwiej dotrzeć do szerszej publiczności! Nie martw się również, jeśli na początku Twoje filmy nie odnoszą sukcesu. Algorytmy Instagrama często wracają do starszych filmów, co sprawia, że w pewnym momencie znów zyskują one świetne pozycjonowanie i zasięg, przynosząc Ci szeroką widownię.

Jakie treści warto nagrywać w Instagram Reels?

Wszelkie elementy związane z naszą marką, które mogą zainteresować odbiorcę, mają potencjał bycia doskonałym materiałem do Reels. Nie ma jednoznacznej reguły co do tego, co wypada najlepiej, jednakże użytkownicy Instagrama preferują treści prezentowane w sposób naturalny.

Wykorzystujemy narzędzie zgodnie z jego przeznaczeniem, nagrywając krótkie relacje z firmowych wyjazdów lub krótkie zapowiedzi nadchodzących wydarzeń branżowych. Ważne jest, aby korzystać z dostępnych narzędzi kreatywnych, aby urozmaicić przekaz. Jeśli brakuje nam inspiracji, warto zerknąć, jak temat jest podejmowany przez konkurencję. To pozwoli nam zarazem ocenić, jakie treści najlepiej sprawdzają się w naszym obszarze działalności.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy