Na czym polega marketing sezonowy?

Co to jest marketing sezonowy?

Marketing sezonowy jest rodzajem reklamy, która koncentruje się na rozwoju kampanii wokół rocznych okazji.

Trzy kategorie rocznych wydarzeń są zawarte w marketingu sezonowym:

  • Boże Narodzenie, 
  • Wielkanoc, 
  • Dzień Niepodległości, 
  • Nowy Rok, 
  • Dzień Ojca, 
  • Dzień Matki,
  • Walentynki 

należą do najczęściej obserwowanych świąt oficjalnych.

Nietradycyjne święta nie są uznawane przez rząd, w przeciwieństwie do świąt państwowych. Na przykład Dzień Liczby Pi, Dzień Ziemi i Światowy Dzień bez Samochodu.

Powrót do szkoły, ferie zimowe i wakacje to przykłady corocznych wydarzeń kulturalnych, które mają miejsce mniej więcej w tym samym czasie każdego roku.

Marketing sezonowy – na czym polega jego działanie?

Są okresy w ciągu roku, kiedy wyraźnie wzrasta zainteresowanie kupujących, co prowadzi do wzrostu sprzedaży. Co jeszcze? Te czasy stanowią dla wielu firm prawdziwe “żniwa”. Jest to szczególnie prawdziwe w okresie letnim, w czasie wakacji i w okolicach Bożego Narodzenia. W tym czasie rozpoczynają się największe wyprzedaże, a kupujący są gotowi, by z nich skorzystać. Jest to jedno z kluczowych uzasadnień dla zrozumienia, co tak naprawdę pociąga za sobą marketing sezonowy. Pamiętaj, że możesz skutecznie sprzedawać swoje produkty, jeśli masz odpowiednie zrozumienie na temat tego zagadnienia!

Czy wiesz, że jedną z powszechnych strategii podczas planowania działań marketingowych jest ukierunkowanie na konkretne dni, tygodnie lub miesiące w ciągu roku? Jest to jednak możliwe do osiągnięcia tylko wtedy, gdy odpowiednie wydarzenia zostaną dopasowane do Twoich usług.

Czy sezonowa kampania marketingowa się opłaca?

Kluczem do udanej sezonowej strategii marketingowej jest dostarczenie użytkownikom lub konsumentom wnikliwych materiałów.

Jeśli na przykład prowadzisz zorientowaną na konsumenta usługę dostarczania żywności, możesz sprawić, że Twoja kolejna oferta będzie bardziej niż kusząco przeceniona. To idealny moment, aby nakręcić krótki film o kulisach walentynkowych czekoladek, infografikę o tym, jak prawidłowo upiec domek z piernika na święta lub zaoferować na swoim blogu przepisy na chłodne napoje.

Nawet firmy B2B mogą wziąć udział w akcji! Zastanów się, że Twoja firma sprzedaje sprzęt biurowy firmom o różnej wielkości.

Możesz napisać wpis na blogu o tym, jak skutecznie zorganizować imprezę biurową przy ograniczonym budżecie, stworzyć uroczą infografikę o tym, jak kreatywnie udekorować biuro w czasie świąt, lub użyć hashtagu, aby zachęcić klientów do przesłania zdjęć z ich wypadów do pracy.

Nie oznacza to, że powinieneś planować sezonową kampanię na każde święto, ale raczej, że powinieneś starannie wybrać sezonowe wydarzenie. Znajomość perspektywy odbiorców na legalne i nielegalne święta jest pomocna, dlatego badanie słów kluczowych jest kluczowe.

W kampanii sezonowej, zaczynając od języka i kreacji działa wstecz i zmusza reklamę do dopasowania mniej niż idealny zestaw słów kluczowych.

Marketing sezonowy – zasady

Nie ulega wątpliwości, że każda firma podąża za określonym cyklem, na który wpływają różne okoliczności, takie jak okazje, pory roku czy wydarzenia kulturalne. Jesteśmy przekonani, że odkryjesz przynajmniej jedną porę roku, w której Twoja oferta (produkty/usługi) będzie wręcz poszukiwana przez klientów. Wykorzystaj ten okres w pełni, bo właśnie wtedy sprzedaż będzie najwyższa. Co jest kluczowe? Zarówno wiedza o tym, czym jest marketing sezonowy, jak i przestrzeganie jego standardów są w tym przypadku bardzo korzystne.

Marketing sezonowy – od czego zacząć?

Sezonowa lista e-mail

Chociaż tworzenie listy mailingowej jest kluczowe przez cały rok, należy zwrócić na nią szczególną uwagę i zaplanować swoje działania w okresach zwiększonego ruchu na stronie. Budowanie listy mailingowej może zaowocować znacznymi wyprzedażami w czasie sezonowych wydarzeń, których najlepszym przykładem jest Czarny Piątek. Możesz obiecać subskrybentom newslettera wczesny dostęp do ofert promocyjnych, powtarzające się przypomnienia lub dalsze oszczędności na towarach i usługach.

Promowanie produktów sezonowo

To ma sens, aby wybrać elementy z ich wyboru, które odnoszą się do nadchodzącego wydarzenia i reklamować je do klientów. Sklepy dekoracyjne mogą reklamować dekoracje na Halloween, spa mogą reklamować bony upominkowe na Dzień Matki, a supermarkety mogą reklamować materiały do robienia ciast wielkanocnych. Wystarczy, że ułożysz wiele opcji w odpowiedniej kolejności. Ważne przypomnienie: Mniejszy wybór ukierunkowanych produktów daje większe rezultaty niż większy asortyment, jeśli chodzi o marketing.

Ustawienie licznika czasu

Odliczanie do jakiejś okazji to częsta strategia. Klienci będą tym podekscytowani, ale będzie to również przypomnienie, że mają ograniczony czas na dokonanie zakupów, np. na dostawę na święta. Ze względu na psychologiczną naturę klienta i powszechny syndrom FOMO (fear of missing out), czyli obawę, że możemy przegapić coś ważnego lub fascynującego i zostać pominiętym, warto ten temat zgłębić. Pole odliczania doda więc zainteresowania i przyciągnie uwagę. Jeśli Twoja witryna umożliwia użytkownikom zapisywanie przedmiotów w koszyku, możesz zamieścić wezwanie do działania informujące ich, ile czasu pozostało im na dokonanie określonego zakupu lub do momentu wygaśnięcia uzasadnionej promocji.

Zebranie referencji sezonowych

Godnym uwagi rozwiązaniem jest wykorzystanie opinii klientów do wprowadzenia produktu na rynek. To, że pozytywne recenzje zwiększają sprzedaż, nie jest nowością. Konsumenci poważnie traktują rekomendacje, zwłaszcza te, które świadczą o wysokim kalibrze towaru lub usługi. Dlatego korzystnie jest przejrzeć archiwa recenzji i dodać je obok towarów sezonowych. Zachęcaj klientów do pozostawiania ocen, jeśli jeszcze nie masz ich wielu. Inną powszechną praktyką jest umieszczanie przez klientów zdjęcia zakupionego towaru na mediach społecznościowych i oznaczanie sprzedawcy, u którego go kupili. Możesz np. udostępnić kod rabatowy na tego typu kampanię.

Stworzenie przewodnika po produktach

Na określoną okazję można zbudować na stronie podstronę z towarami sezonowymi. Oprócz listy produktów warto zamieścić mały poradnik, który pomoże kupującemu podjąć decyzję i dopasować produkt do konkretnych potrzeb. Choć wydaje się to mało istotne, działa cuda.

Zrealizowanie konkursu sezonowego lub gry

Klienci uwielbiają unikalne produkty i różnorodność. Zrobienie sezonowej gry lub konkursu to fantastyczny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego Klienta. Możesz zorganizować konkurs na najlepszą rymowankę dla dzieci, test wiedzy o Twoim produkcie lub biznesie, albo grę, w której gracze muszą odkryć ukryte elementy na Twojej stronie internetowej. Pomysłów jest mnóstwo, ograniczeniem jest tylko Twoja wyobraźnia.

Utworzenie długoterminowych, codziennych ofert

Istnieje łatwa technika angażowania klientów i zwiększania ruchu na stronie. Jest to co? Cotygodniowe lub codzienne promocje. Czas poprzedzający Boże Narodzenie byłby tego wspaniałą ilustracją. Kalendarze adwentowe cieszą się coraz większą akceptacją. Warto rozwinąć to na swojej stronie internetowej. Od 1 grudnia do 24 grudnia będzie można skorzystać ze specjalnej oferty. Mogą to być ogólne zniżki na zakupy, kupony na konkretny produkt ze zniżką lub formularze zgłoszeniowe do zabawnego konkursu.

Szybkie reagowanie w przypadku problemów technicznych

Marketing sezonowy może zwiększyć ruch na stronie, ale może też zwiększyć ryzyko wystąpienia problemów technicznych. Wraz z własnym planowaniem i szybką korektą wszelkich błędów, powinniśmy również niezwłocznie powiadomić Klientów o zaistniałej sytuacji. Nie ma nic gorszego niż brak komunikacji, dlatego gdy tylko wykryjemy coś, co utrudnia Klientowi zakup, musimy zaoferować mu precyzyjną informację. Nie na wszystkie problemy mamy wpływ i można je szybko rozwiązać. Postępując w ten sposób, po prostu zirytujemy Klienta i praktycznie możemy zagwarantować, że w przyszłości nie wróci do nas na dodatkowe transakcje.

Dodanie opcji pakowania prezentu

Dodanie możliwości spakowania konkretnego zamówienia na prezent jest fantastycznym rozwiązaniem. Dla wielu klientów, którym brakuje czasu lub umiejętności prawidłowego pakowania, jest to fantastyczne udogodnienie. Zapewnisz klientom dodatkową alternatywę, która pozwoli im zaoszczędzić czas, być może złagodzi napięcie i zwiększy ich pewność siebie, a wszystko to za jednym razem. Takie rozwiązanie zasługuje na przyjęcie przez cały rok, a nie tylko w określonych porach roku. Świetnym pomysłem jest zamieszczenie zdjęć lub filmu demonstrującego proces pakowania i gotowy produkt, aby upewnić Konsumenta, że opakowanie spełni jego oczekiwania.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy