Real Time Bidding? – jak działa?

Co to jest Real Time Bidding?

RTB umożliwia specjalistom działów marketingu prowadzenia zautomatyzowanych kampanii internetowych z określonymi wartościami reklam, takimi jak atrybuty grupy docelowej: demografia, zainteresowania czy intencje zakupowe. Podczas ładowania strony internetowej, media są automatycznie kupowane w modelu RTB z wykorzystaniem metodologii opartej na aukcjach. Po całej akcji, która trwa mniej więcej 100 milisekund, wyświetlana jest reklama dedykowana dla danego użytkownika.

RTB to, innymi słowy, internetowa aukcja w czasie rzeczywistym na powierzchnię reklamową. Wszyscy uczestnicy łączą się i składają swoje oferty na określone miejsce reklamowe, tak jak w każdej aukcji. W rzeczywistości nie ma znaczenia, gdzie ta przestrzeń jest zlokalizowana i jak duża jest. Najważniejsza jest treść reklamy i użytkownik.

Pięć stron współpracuje ze sobą, aby wyświetlać reklamy odpowiednim użytkownikom Internetu, ale to, co RTB faktycznie osiąga, to pokazać swoją reklamę klientowi, który należy do Twojego rynku docelowego.

Jak działa Real Time Bidding?

Wydawcy, reklamodawcy, SSP (Supply-Side Platforms), DSP (Display-Side Platforms) oraz dostawcy danych są połączeni procesem RTB. Ponieważ każdy element mechanizmu działa jednocześnie, cały proces aukcji trwa mniej niż sekundę.

Wydawca zgłasza swoją stronę do SSP jako źródło reklamy, aby wszystko zostało skonfigurowane i zaczęło działać. Unikalny kod piksela jest włączany przez właściciela strony do witryny w celu śledzenia zachowania odwiedzających, a następnie wysyłania informacji do dostawcy danych w celu przeprowadzenia dodatkowych operacji analitycznych.

Reklamodawcy i wydawcy w ekosystemie RTB

Reklamodawcy składają swoje oferty w sieciach DSP, natomiast wydawcy łączą się za pośrednictwem platform SSP. Profile użytkowników i dane osób trzecich od dostawców danych są przechowywane przez DSP. Kiedy użytkownik wchodzi na stronę, DSP opiera swoją decyzję na tych danych i deklaruje oferty od reklamodawców. Podstawowe rozważania są następujące:

  • jaka oferta powinna być przyjęta dla konkretnego użytkownika. Zwycięska oferta to ta najwyższa.
  • jaka będzie treść reklamy i ile reklamodawca zapłaci. Im niższa, tym oczywiście lepiej.

Wydawcy integrują więc dedykowany piksel ze swoją stroną internetową, dzięki czemu za każdym razem, gdy użytkownicy odwiedzają stronę, dostawca danych zbiera o nich informacje, takie jak informacje demograficzne, aktualne zainteresowania czy intencje zakupowe, i przesyła je wszystkie do platformy udostępniania danych (DSP).

Duża liczba reklamodawców została przygotowana przez DSP i oczekuje na oglądanie ich reklam przez użytkowników. Aby być niezwykle dokładnym i odkryć idealnego użytkownika dla swojej kampanii, reklamodawcy umieszczają swoje oferty na użytkownika.

Z tymi wszystkimi profilami użytkowników i powiązanymi reklamami, DSP uruchamia wbudowaną maszynę decyzyjną i wybiera idealną kombinację. Jak tylko decyzja zostanie podjęta, SSP jest o niej informowany. Najbardziej odpowiednia reklama jest wyświetlana najbardziej odpowiedniemu użytkownikowi w idealnym czasie, kiedy SSP przekazuje kod reklamy do wydawcy, a wydawca umieszcza kod wewnątrz strony. Cała operacja odbywa się błyskawicznie i automatycznie.

Licytowanie w czasie rzeczywistym: korzyści dla wydawców

Poniżej przedstawiamy sześć największych korzyści z licytacji w czasie rzeczywistym (RTB) dla wydawców:

  • Mają kontrolę nad tym, jakie informacje i w jakim formacie są prezentowane na ich stronach internetowych lub w aplikacjach mobilnych. Nawet reklamy zawierające wrażliwe informacje mogą być zabronione.
  • Mogą nakazać większą cenę za swój niesprzedany produkt.
  • Wydawcy mogą zmieniać swoje ceny w odpowiedzi na popyt i oferty.
  • Są w stanie dostosować swoje produkty, ponieważ są świadomi reklam.
  • Wydawcy mogą oferować inwentarz premium do konkretnych firm na prywatnych rynkach.
  • Wydawcy mogą zagwarantować, że wyświetlane reklamy są trafne dla ich celu.

Licytowanie w czasie rzeczywistym: wady dla wydawców

Istnieje kilka wad licytacji w czasie rzeczywistym (RTB) dla wydawców:

  • Ponieważ RTB zależy od danych użytkownika uzyskanych za pośrednictwem plików cookie, przestrzeganie przez wydawcę wszystkich przepisów dotyczących danych może być trudne. Na przykład strona internetowa wydawcy musi przestrzegać ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, jeśli jest oglądana przez użytkowników w UE (GDPR).
  • W przeciwieństwie do stałych umów, koszt emisji reklam jest całkowicie określany przez licytację.

Licytowanie w czasie rzeczywistym: korzyści dla reklamodawców

Real-time bidding (RTB) daje reklamodawcom więcej kontroli nad ich kampaniami, co jest jego główną zaletą.

  • Mają kontrolę nad tym, gdzie pojawiają się ich reklamy. Mają możliwość decydowania, gdzie chcą pokazać swoje towary lub usługi.
  • Mają możliwość określenia cech grupy docelowej, języków, regionu lub innych czynników.
  • W zależności od wyników kampanii RTB, mogą dostosować swoją taktykę marketingową w czasie rzeczywistym.
  • Mogą ulepszyć swoje strategie marketingowe poprzez zastosowanie technik takich jak prognozowanie ofert.
  • Korzystając z opcji maksymalnych ofert i unikając masowych zakupów odsłon, reklamodawcy mogą utrzymać swoje kampanie w ramach budżetu.

Licytowanie w czasie rzeczywistym: wady dla reklamodawców

  • Zautomatyzowana procedura i brak interakcji z człowiekiem podkreślają znaczenie wyboru najlepszych platform licytacji w czasie rzeczywistym i wysokiej jakości oprogramowania, ponieważ oprogramowanie ostatecznie podejmuje decyzje w oparciu o fakty.
  • W niektórych przypadkach Twoja reklama może pojawić się na niewłaściwej stronie internetowej, gdzie jej treść jest całkowicie sprzeczna z zawartością strony.

Ile kosztuje RTB?

O tym, ile będzie kosztowała kampania RTB, decyduje skala i strony internetowe, na których będzie umieszczona reklama. Marketerzy określają maksymalny budżet kampanii reklamowej, a także maksymalną cenę za ofertę (na przykład 1$).

Istnieją cztery różne sposoby obliczania kosztów:

  1. Kwota, którą reklamodawca płaci za 1000 odsłon lub kliknięć w reklamę, jest znana jako CPM (Cost per 1000 views).
  2. Pay-per-click lub CPC (Cost Per Click) jest formą reklamy internetowej, gdzie reklamodawca rekompensuje wydawcy za każdym razem reklama jest kliknięta.
  3. CPL (Cost Per Lead) to model cenowy reklamy cyfrowej, który wykorzystuje istniejące kontakty do znalezienia potencjalnych klientów (np. za wypełnienie formularza singlowego).
  4. CPA (Cost Per Action), często znany jako koszt za konwersję, jest strukturą cenową dla reklamy internetowej, w której reklamodawca jest pobierany za konkretne działanie, takie jak kliknięcie, zakup lub wypełnienie formularza.

RTB: Dlaczego warto z niego korzystać?

Możesz szybko osiągnąć dużą publiczność na wielu rynkach z RTB. Z pomocą tego skutecznego podejścia do reklamy programmatic, możliwe jest automatyczne zakupienie powierzchni reklamowej na wcześniej określonych stronach internetowych po pożądanym koszcie.

Korzystanie z systemu RTB ma następujące podstawowe zalety:

  • RTB pomaga w podnoszeniu rozpoznawalności marki. Ludzie zwracają uwagę na skuteczną reklamę, więc są świadomi, że dana marka jest dostępna. Zwiększa to prawdopodobieństwo konwersji w przyszłości.
  • Wdrażając system RTB, możesz zbierać informacje o swoich odbiorcach i prowadzić kampanie retargetingowe, które są specjalnie skierowane do potencjalnych klientów.
  • RTB usprawnia Twoją kampanię dzięki wykorzystaniu analityki w czasie rzeczywistym dotyczącej wymagań dzisiejszego użytkownika. Odpowiedni użytkownik i w odpowiednim czasie otrzymuje Twoją reklamę.
  • RTB obsługuje wiele platform. Twoja reklama może dotrzeć do klienta na komputerze, urządzeniu mobilnym lub tablecie.

Nawet jeśli korzystanie z systemu RTB może kosztować więcej za użytkownika, jest to jeden z najlepszych sposobów na sprowadzenie nowych klientów. Dlatego, jeśli kampania jest starannie ukierunkowana na odpowiednią grupę odbiorców, możesz spodziewać się świetnego ROI nawet przy dużej inwestycji.

Podsumowanie

Technologie Real-time bidding (RTB) mogą pomóc wydawcom i reklamodawcom, gdy włączą je do swoich planów marketingowych.

Wydawcy mogą automatycznie sądzić wielu reklamodawców, a reklama zwycięskiego oferenta jest wyświetlana od razu. Wykorzystując RTB, firmy mają dostęp do większej ilości danych o użytkownikach na poziomie strony internetowej niż kiedykolwiek wcześniej, umożliwiając partnerom popytu na rozwój kampanii reklamowych, które są bardziej skuteczne.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy