Webinar – co to jest?

Webinar – co to jest?

Webinar to rodzaj szkolenia online na żywo, które odbywa się na wyspecjalizowanej platformie w czasie rzeczywistym. Podczas takiej konferencji prowadzący często przekazuje uczestnikom wiedzę za pomocą wideo, audio i prezentacji multimedialnych. Może również łatwo się z nimi komunikować i udzielać natychmiastowych odpowiedzi na ich pytania. 

Od innych rodzajów informacji webinaria odróżnia stosunkowo długi cykl życia. Choć spotkanie trwa około godziny, ludzie interesują się nim na długo przed jego rozpoczęciem i jeszcze przez jakiś czas po jego zakończeniu. 

Webinar może być płatny lub niepłatny. Opcja płatna gwarantuje, że spotkanie przyciągnie prawdziwą publiczność, która będzie bardziej skłonna zatrudnić Twoje usługi lub kupić Twoje towary. Z drugiej strony, darmowy webinar pozwala Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Webinar: korzyści

Rosnąca popularność szkoleń

Webinaria to wyjątkowo wygodny sposób nauki. Uczestnicy otrzymują dużą dawkę przydatnych i znaczących informacji bez konieczności wychodzenia z domu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób chętnie uczestniczy w webinarach, aby rozwijać swoje umiejętności. Można pokusić się o stwierdzenie, że nauka w domu stała się modna. 

Pomimo tego, że webinary cieszą się sporą popularnością wśród internautów, wciąż brakuje konkurencji w tej dziedzinie. Dlatego teraz jest idealny moment, aby się wyróżnić i przyciągnąć uwagę swoich odbiorców. Webinar to świeży i ciekawy rodzaj materiału, który zaskoczy Twoich potencjalnych odbiorców.

See also  Digitalizacja w firmie. Czym jest? Jak ją wprowadzić?

Budowanie bazy odbiorców

Webinar to doskonały sposób na budowanie bazy odbiorców. Co to oznacza? Jednym z warunków uczestnictwa w tej formie szkolenia online może być zapisanie się do Twojego newslettera. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoja baza składa się z osób, które naprawdę interesują się tematyką Twoich działań. Kto wie, może w przyszłości staną się oni Twoimi klientami. 

Zwiększenie sprzedaży

Wykorzystaj webinar, aby przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób? Odnosząc się do obaw swoich potencjalnych klientów. Zaproponuj konkretne rozwiązania lub zademonstruj, jak to, co masz do zaoferowania, pomoże im podczas sesji online. Możesz być pewien, że co najmniej kilka osób zainteresuje się Twoją ofertą, jeśli zrobisz to w intrygujący i angażujący sposób. 

Kreowanie wizerunku eksperta

Prowadzenie webinaru, podczas którego przekazujesz swoją wiedzę i omawiasz swoje doświadczenia, to doskonały sposób na pokazanie odbiorcom, że mają do czynienia z ekspertem w danej dziedzinie. Upewnij się, że konferencja jest prowadzona w najwyższym możliwym standardzie. Zwróć uwagę na temat, który jest często zadawany przez uczestników. Dzięki takiemu profesjonalnemu podejściu zwiększysz rozpoznawalność swojej marki, a także zyskasz wiarygodność i zaufanie.

Budowanie relacji z odbiorcami

Tworzenie więzi z klientami jest bardzo istotnym elementem biznesu. W takich okolicznościach webinarium byłoby idealnym rozwiązaniem. Co to oznacza, jeśli chodzi o zastosowanie? Ponieważ spotkanie odbywa się w czasie rzeczywistym, istnieje kontakt między prowadzącym a uczestnikami, co zmniejsza dystans. Słuchacze mają możliwość zadawania pytań organizatorom w trakcie spotkania, za pośrednictwem czatu lub mikrofonu, w specjalnie wyznaczonym czasie spotkania.

Rodzaje webinarów

Webinary edukacyjne

Webinaria to jedna z najskuteczniejszych metod, jakie możesz wykorzystać do edukowania swoich odbiorców na temat, w którym jesteś ekspertem. Do prowadzenia webinaru instruktażowego używaj dobrze przygotowanych slajdów lub filmów, ponieważ wykorzystują one wizualne zalety webinarów. Nie bój się korzystać z pomocy ekspertów zewnętrznych, którzy pomogą Ci w prowadzeniu webinaru.

See also  Link juice – czym jest i jak mierzyć moc linków?

Webinary produktowe

Zamiast zapraszać ludzi na prezentację, gdy masz wspaniały produkt do pokazania, zaproś ich na webinar. Możesz przedstawić szczegółową prezentację produktu i odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Onboarding użytkownika

Jeśli Twoja firma oferuje oprogramowanie, z pewnością docenisz możliwość przeprowadzenia webinarów na temat indukcji. Zapraszając nowych uczestników na webinarium dla początkujących, zadbaj o to, by krzywa uczenia się była łagodna. 

Szkolenia pracowników i spotkania zespołu

Masz duży zespół a może firma w tej chwili działa zdalnie? Wykorzystaj webinar w celu szkolenia pracowników i spotkania zespołu.

Generowanie leadów i budowanie bazy adresowej

Reklamując webinar na różnych platformach, skup się w szczególności na jednym profilu konsumenta. Uczestnicy wpisują adresy e-mail, gdy dołączają do webinaru, i od tego wszystko się zaczyna. Zyskujesz wartościowe i interesujące leady, z którymi możesz utrzymywać kontakt i pracować nad ich konwersją. Lejek marketingowy może być również wykorzystany do organizacji płatnych lub darmowych webinarów.

Retencja i utrzymywanie relacji z klientami

Organizowanie inspirujących webinarów może być świetnym sposobem na przyciągnięcie nowych odbiorców do swojej marki. Można je również wykorzystać do utrzymywania kontaktu z obecnymi klientami. Indywidualne podejście jest niezbędne, jeśli chcesz, aby klienci do Ciebie wracali. Dzięki takim webinariom Twoi słuchacze mogą być na bieżąco informowani o produktach i innych nowościach. Jest to również doskonała okazja dla klientów do zadawania istotnych pytań w czasie, gdy jesteś dla nich bardziej dostępny niż kiedykolwiek wcześniej.

Jak zorganizować webinar?

Dobry plan to podstawa

Aby webinar był skuteczny, powinien być częścią planu marketingowego Twojej marki. W związku z tym, musisz jasno określić komercyjny cel szkolenia. Czy chcesz zwiększyć liczbę osób, które otrzymują Twój newsletter? Dlaczego nie wykorzystać webinaru do promocji swojego produktu lub usługi? A może chcesz zbudować zaufanie i przychylną reputację wśród potencjalnych klientów? 

See also  Reklama firmy budowlanej. Skuteczne strategie marketingowe dla firm budowlanych

Po określeniu celu, kolejnym krokiem jest wybranie tematu spotkania. Skoncentruj się na tym, co zainteresuje Twoich docelowych klientów. Możesz wykorzystać webinar, aby odpowiedzieć na pytania, przedstawić swoją opinię na dany temat lub omówić aktualne wydarzenia. Zastanów się, jak chciałbyś, aby przebiegało szkolenie, jakie tematy chciałbyś poruszyć i w jaki sposób chciałbyś przekazać swoją wiedzę. To zagwarantuje, że wszystkie ważne informacje zostaną przekazane uczestnikom.

Sięgnij po odpowiednie narzędzia

Webinar jest prowadzony przy użyciu specjalnie do tego celu stworzonych platform. Dostępne są zarówno płatne, jak i bezpłatne narzędzi. Każde z nich zapewnia dostęp do podstawowych możliwości, takich jak transmisja audio i wideo, wyświetlanie prezentacji czy przesyłanie plików. Większość z nich zawiera również funkcję współdzielenia ekranu, czat i tablice. 

Na przykład Google Hangouts Meet to darmowa platforma, która pozwala na jednoczesne zaangażowanie nieskończonej liczby osób. Podstawowa wersja Zoom lub MyOwnConference jest również darmowa. Jeśli masz większe wymagania, możesz skorzystać z produktów premium, takich jak Click Meeting lub GetResponse.

Nie zapomnij o promocji

Bez skutecznej reklamy, nawet najbardziej wartościowy webinar nie przyciągnie dużej liczby uczestników. Co możesz zrobić, by poinformować jak najwięcej osób o swoim webinarze i, co ważniejsze, przekonać je do wzięcia w nim udziału? Oto kilka pomysłów na to, jak możesz promować swoje wydarzenie: 

  • Umieść link do webinaru na swojej stronie internetowej. 
  • Stworzyć stronę docelową z formularzem rejestracyjnym na webinar 
  • Powiadomić subskrybentów poczty elektronicznej o webinarze i promować go na swoich kontach w mediach społecznościowych. 
  • Przeprowadzić sponsorowaną kampanię w mediach społecznościowych lub Google Ads
  • Napisać wpis na blogu na temat, który chcesz poruszyć podczas webinaru.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy