Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Jeśli rozważasz założenie sklepu internetowego z ubraniami i chcesz wiedzieć, jakie są najbardziej kluczowe elementy, które należy rozważyć przed rozpoczęciem biznesu modowego.

Sklep z odzieżą – o czym warto pamiętać na wstępie?

Chcesz wiedzieć, jak założyć biznes odzieżowy, który pozwoli Ci generować prawdziwe zyski? W pierwszej kolejności przeanalizuj uważnie konkurencję rynkową oraz własne talenty. Uruchamiając biznes w dużym mieście, możesz być pewien, że będzie istniała ostra konkurencja. W przeciwnym razie Twoja firma nie rozwinie się w odpowiednim stopniu i zamiast zysków zacznie przynosić straty.

Zakładając własny sklep z odzieżą, powinieneś pamiętać o następujących podstawowych wytycznych.

  • Zbadaj opozycję.
  • Opracuj inteligentny plan biznesowy.
  • Oblicz przewidywane zyski i koszty firmy.
  • Aby przechowywać ubrania, możesz wynająć przestrzeń lub magazyn.
  • Stwórz stronę internetową lub zaczni prowadzić biznes za pomocą mediów społecznościowych.
  • Uzyskaj wymagane licencje od sanepidu, ZAiKS-u, PIH-u, GIO i innych organizacji.

To są naprawdę podstawowe wytyczne do otwarcia sklepu z odzieżą. Posiadanie własnej firmy modowej jest doskonałą metodą na generowanie szacownych dochodów. Ale musisz podjąć niezbędne środki ostrożności, aby skutecznie zarządzać swoim biznesem. W przeciwnym razie ryzykujesz, że poniesiesz znaczne straty finansowe i nie uda Ci się 

Jakie ubrania wybrać do sprzedaży online?

Jeśli znajdziesz się na etapie uruchamiania sklepu internetowego z ubraniami, to teraz czas na znaleźenia dostawców i produktów dla twojego sklepu. Projekt wymaga solidnego katalogu, który jest zorganizowany według rodzin, kategorii lub działów i który jest bardzo szczegółowy lub bardziej ogólny. Będą one określać możliwą strukturę organizacyjną twojego sklepu internetowego z odzieżą. 

Przykład kategorii modowej w sklepie internetowym o szerokim katalogu (obejmującym wiele rodzajów produktów) 

  • Sukienki, spodnie, koszule itp. przeznaczone są dla kobiet. 
  • Spodnie, t-shirty, garnitury, itp. dla mężczyzn 
  • Stroje, body, sukienki, itp. dla chłopców i dziewcząt. 
  • Akcesoria itp.

Alternatywnie, jeśli chcesz skupić się na bardziej wąskim katalogu, twój rynek docelowy będzie mniejszy, ale prawdopodobnie będziesz miał więcej opcji, aby pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarkach i ustanowić siebie jako autorytet w swojej branży.

Powiedzmy, że chcemy zaprojektować stronę internetową, na której będziemy mogli sprzedawać sandały. Nasz sklep będzie sprzedawał tylko sandały, jednak istnieją inne kategorie produktów lub rodziny, które powinniśmy rozważyć noszenie dla całej rodziny, takie jak:

  • Kobiety: sandały na obcasie, sandały płaskie itp.
  • Sandały z rzepem, sandały skórzane itp. dla mężczyzn
  • Sandały na rzepy, sandały skórzane itp. dla dzieci.

Podkategorie, które porządkują i ułatwiają konsumentowi znalezienie poszukiwanego przedmiotu, muszą być zawarte w kategorii podstawowej. Podkategorie lub bardziej wyspecjalizowane rodziny, które organizują i porządkują różnorodność produktów, które chcemy zaoferować, muszą być włączone do kategorii podstawowej.

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą? 7 podstawowych kroków

Dopełnij formalności

Priorytetowo potraktuj takie zadania jak rejestracja firmy i zakup domeny. Oczywiście możesz prowadzić swój sklep internetowy z odzieżą jako niezarejestrowaną firmę, ale w takim przypadku musisz liczyć się z limitem przychodów 1505 zł brutto (połowa minimalnej krajowej w 2022 roku). Dodatkowo znacznie trudniej będzie Ci zbudować relacje z dostawcami, zwłaszcza hurtowniami dropshippingowymi.

 Wybierz oprogramowanie

Jak niewątpliwie zdajesz sobie sprawę, praktyczna i użyteczna platforma abonamentowa to podstawa do prowadzenia internetowego biznesu odzieżowego. Bez problemu zbudujesz własną stronę internetową, zintegrujesz ją z hurtowniami i będziesz mógł dzięki niej zarządzać zamówieniami ze wszystkich kanałów sprzedaży jednocześnie. Zrób więc badania i zdobądź oprogramowanie, które odpowiada Twoim wymaganiom. Mozesz wypróbować platformę Sky-Shop, gdzie jest dostępny bezpłatny okres próbny.

Dodaj produkty do sklepu

W zależności od tego, gdzie i jak zaopatrujesz się w produkty, istnieje wiele sposobów na przekazywanie informacji o produktach do sklepu. Oczywiście integracja z hurtowniami i automatyczne pobieranie ich ofert jest najbardziej praktyczną metodą. Platforma Sky-Shop oferuje takie rozwiązanie. Ręczne wypełnianie tytułów, opisów i zdjęć dla każdego przedmiotu niewątpliwie zajmie więcej czasu. Pamiętaj jednak, że jest to również szansa dla Ciebie na wyróżnienie się na tle konkurencji. Na przykład, jeśli sprzedajesz towary handmade.

Skonfiguruj wygląd strony

Przyjemnie jest dopracować swój szablon strony i każdy z jego elementów. Cały proces zajmie Ci zaledwie kilka sekund dzięki intuicyjnemu kreatorowi. Możesz szybko zmienić wygląd strony, aby dostosować ją do swoich wymagań i odbiorców. Pamiętaj, aby sprawdzić, czy wszystkie podstrony są zrozumiałe, a proces transakcji prosty.

Dopracuj drzewko kategorii

Drzewo kategorii, czyli rodzaj struktury dla Twojego sklepu, kieruje się tymi samymi wytycznymi. Upewnij się, że jest ono proste w obsłudze dla klientów, ponieważ w znacznym stopniu wpłynie to na ostateczny współczynnik konwersji. Nie pomijaj znaczenia drzewka dla pozycjonowania Twojej strony w wyszukiwarkach. Takie podstawowe elementy SEO możesz po prostu zoptymalizować samodzielnie na platformie Sky-Shop dzięki jej przejrzystemu interfejsowi.

Dodaj formy płatności i metody dostawy

Musisz zawrzeć umowy z określonymi bramkami płatniczymi i usługami dostawy, aby umożliwić klientom dokonywanie zakupów. Następnie włącz wybrane elementy do swojej witryny. Dzięki Sky-Shop cały proces to tylko kilka kliknięć, więc nie martw się, jeśli nie jesteś pewien, co się z tym wiąże. Nie zapomnij dać im szeregu możliwości, takich jak opcje płatności kartą, bankiem lub blikiem, a także dostawy kurierem i paczką.

Reklamuj się i sprzedawaj!

To wszystko; Twój sklep jest teraz gotowy do przyjmowania zamówień. Pamiętaj o dobrze zaplanowanym podejście marketingowym, w którym narzędzia reklamowe oferowane przez wybraną platformę okażą się kluczowe. Zadbaj o wspomniane wcześniej SEO, a także płatne kampanie Google, content i email marketing oraz media społecznościowe.

Zalecany przedział cenowy

Najlepiej sprzedającymi się produktami w sieci, według badań e-commerce i najlepszych sklepów internetowych z modą i akcesoriami, są te, których cena sprzedaży mieści się w przedziale od 100 do 200 złotych. Chociaż ten rodzaj cenowy jest bardziej powszechny, obecnie każdy produkt można kupić w sieci za dowolną kwotę. Na pszyklad w jednym sklepie internetowym buty możesz kupić za 100 zl., ale rozniez mozesz kupic te same buty w innym sklepie internetowym za 180zl..

Rozmiary lub warianty produktów to kolejny z najbardziej rozpowszechnionych elementów internetowych sklepów z ubraniami i akcesoriami. Informacje dotyczące rozmiarów i wymiarów odzieży muszą być traktowane z niezwykłą ostrożnością. Ponieważ obecnie nie ma możliwości przymierzenia produktu online, zaleca się oferowanie dokładnych informacji o rozmiarach. Chociaż nie jest to najbardziej powszechny i prosty sposób dokonywania zakupów online, istnieją aplikacje i programy, które pozwalają nam wirtualnie przymierzyć ubrania i akcesoria. Ponieważ musimy wziąć pod uwagę, że marki mają zróżnicowane systemy rozmiarów, kluczowe jest uzyskanie informacji prawidłowych dla każdego rozmiaru. Mamy już świadomość, że zakup dżinsów jednej i drugiej marki to nie to samo. W branży odzieżowej nie ma jednolitości miar i oczywiste jest, że każda firma określa swoje wymiary na wyjątkowych zasadach.

Z tego powodu radzę, aby w swoim sklepie internetowym zawsze podawać pisemnie następujące informacje: materiał wykonania, rozmiar i wymiary (wraz z tabelą rozmiarów) oraz kolory wraz ze zdjęciami, które jak najdokładniej oddają rzeczywisty kolor przedmiotu. Wtedy będziesz miał szanse zaoszczędzić czas i pieniądze na zwroty oraz nieporozumienia z klientami.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy