Afiliacja czym jest i czy warto?

Niewątpliwie jednym z bardziej lukratywnych strumieni dochodów online jest marketing afiliacyjny, ale wymaga on dużo poświęcenia, zwłaszcza na początku. Chociaż nie każdy, kto wejdzie w marketing afiliacyjny odniesie sukces, to bez wątpienia warto, ponieważ ma on bardzo duży potencjał zarobkowy. Co to właściwie jest i jak można na tym zyskać?

Afiliacja czym jest?

Marketing afiliacyjny to po prostu strategia promocji towarów i usług, która umożliwia internautom zarabianie pieniędzy poprzez odsprzedawanie towarów innych osób. Przykład sprawi, że wyjaśnienie będzie jaśniejsze. Internetowy sprzedawca elektroniki uruchamia program partnerski w celu zwiększenia sprzedaży produktów. Ania jest kosmetyczką, chce zarabiać na swoim blogu sprzedając kosmetyki. Dołącza do programu partnerskiego, pobiera stamtąd potrzebne linki lub banery, a następnie umieszcza je na swojej stronie. Jeśli któryś z poleconych przejdzie na strone i dokona zakupu w sklepie, Ania otrzymuje wynagrodzenie w wysokości np. 5% wartości tych zakupów. Jest to, najprościej mówiąc, model współpracy w marketingu afiliacyjnym. Innymi słowy, jest to nic innego jak relacja win-win. Klient jest zadowolony z dokonanego zakupu, sklep jest zadowolony z dokonanej sprzedaży, a bloger jest zadowolony z dodatkowego dochodu. To jest właśnie duża przewaga afiliacji nad innymi formami promocji.

Kto może zarabiać na afiliacji?

Wszyscy możemy się z tym zgodzić, ponieważ wszystko, czego faktycznie potrzebujemy, aby sugerować takie rzeczy, to na przykład konto na Facebooku lub Twitterze. Jednak prawda jest taka, że potrzebujemy docelowej grupy odbiorców online, żeby móc cokolwiek komukolwiek polecać i sprzedawać. Tak więc ci, którzy posiadają własne strony internetowe lub blogi, mogą bez wątpienia wejsc w marketing afiliacyjny, ponieważ obecnie dostępnych jest tak wiele programów afiliacyjnych, możemy szybko wybrać taki, który oferuje produkty, które są kontekstowo odpowiednie dla treści naszego bloga. Możemy współpracować ze sklepem zoologicznym, jeśli piszemy blog o zwierzętach. Jeśli piszemy o kosmetykach, możemy wybierać z oferty, jaką mają hurtowni kosmetyczne.

Możemy z tego skorzystać, jeśli prowadzimy znany FanPage na Facebooku lub kanał na YouTube. Oczywiście równie lubiana jest nieco inna strategia, która polega na zbudowaniu konkretnej strony internetowej tylko dla danego programu partnerskiego. Do tego typu pracy potrzebujemy oczywiście specyficznego zestawu umiejętności, w tym tworzenia stron internetowych czy zrozumienia marketingu internetowego. Oczywiście możemy również zlecić te zadania innym osobom, ale w takim przypadku szczególnie kluczowe będzie posiadanie solidnego planu strony internetowej lub jej marketingu, aby mieć pewność, że poniesione koszty będą opłacalne. Dobrym przykładem tego typu serwisu jest Rankomat.pl, znana porównywarka ubezpieczeń.

Gdzie I jak zacząć?

Przed rozpoczęciem, musimy zdecydować się na system, dla którego będziemy dokonywać rekomendacji produktów. Mamy dostęp do kilku najbardziej lubianych. Choć mogą się one różnić pod pewnymi względami, takimi jak nagrody czy stawki, które oferują za skuteczne polecanie, to oba funkcjonują na podobnych zasadach. Dodatkowo, rzeczy, które możemy reklamować będą się nieco różnić wśród programów partnerskich. Warto więc dowiedzieć się, która metoda zapewnia najwięcej liczb z naszej branży. Założenie dwóch lub trzech kont w najbardziej znanych systemach również będzie mądrym krokiem, dzięki któremu będziemy mogli sprawdzić, który z nich działa dla nas najlepiej.

Pozostałe etapy są dość łatwe, gdy już to zrobimy i się zarejestrujemy. Wynika to z faktu, że wszystko co musimy zrobić to pobrać link promocyjny lub baner z oferowanej oferty i wgrać go na naszą stronę. Za pomocą kodu HTML możemy wkleić link w banerze i umieścić go w tekście tam, gdzie jego miejsce na stronie. Promowanie tych produktów to ostatni krok w procesie. Na przykład otrzymujemy wynagrodzenie, gdy ktoś kliknie w link lub baner i otworzy konto bankowe. 

Ile możemy zarobić?

Jest to bardzo częste zapytanie, jednak odpowiedź na nie zależy od naszej aktywności i skuteczności w działaniu, ponieważ to ona decyduje o wysokości otrzymywanych przez nas dochodów. Oczywiście znamy kwotę wypłacaną za każdą aktywność, ale niestety trudno jest z góry przewidzieć, ilu konsumentów uda nam się w ten sposób przyprowadzić. Gdy otrzymujemy zapłatę, może to być ustalona kwota, np. 5 zł za przesłanie formularza kontaktowego, lub może ona zależeć od tego, ile użytkownik wyda na stronie.

W drugim scenariuszu prowizja w wysokości nawet niewielkiego procentu od wartości każdej transakcji może przynieść miesięczny dochód w wysokości kilku tysięcy złotych. Co więcej, afilianci, którzy przynoszą największe przychody dla programu i najwięcej akcji dla reklamodawców, mogą być rozliczani na zasadach jeszcze innych niż zwykli afilianci, np. płacąc wyższe stawki. Afiliacja niewątpliwie umożliwia zarabianie bardzo doskonałych pieniędzy, ale promowanie wymaga jedynie tego, abyśmy włożyli w to odpowiedni wysiłek. 

Czy warto zarabiać w ten sposób?

Bez wątpienia odpowiedź, tak, na to zapytanie. Szczególnie skuteczną techniką monetyzacji popularności jest zarabianie pieniędzy poprzez sugerowanie rzeczy. Afiliacja jest świetną koncepcją, jeśli możesz dotrzeć do wielu ludzi lub jeśli masz publiczność, jak w przypadku prowadzenia boga. Nie ma wielu wad, założenie kampanii jest proste, a w cały system nie trzeba inwestować pieniędzy. Sportowe zarobki, które mogą wynosić średnio kilkadziesiąt złotych przy każdej rejestracji dokonanej przez nasz link, to kolejny bonus. Afiliacja obejmuje wiele różnych systemów i rodzajów produktów. Jeśli więc prowadzimy stronę o kosmetykach, możemy zaproponować kremy lub szampony. Dzięki temu, że od dochodu odprowadzane są podatki oraz że współpracujemy z najlepszymi markami w Polsce, ta metoda zarabiania jest również legalna.

Warto spróbować tej metody zarabiania, jeśli jesteśmy niepewni lub niezdecydowani. Nie musimy spełniać żadnych wymagań, aby to robić, wystarczy szybka rejestracja. Będziemy mogli utrzymać tę metodę zarabiania, jeśli przypadnie nam ona do gustu.

Jak wypłacane są zarobione środki i jak je rozliczać?

W zależności od danego programu partnerskiego, prowizje wypłacane są w różny sposób. Jednak niektóre systemy pozwalają również na wypłatę pieniędzy na konta internetowe takie jak PayPal, Neteller czy Skrill. Najczęściej spotykaną metodą jest prosty przelew na konto bankowe. Gdy prowadzisz własną firmę, rozliczanie pieniędzy jest najprostsze. Operator programu partnerskiego otrzyma wtedy rachunek lub fakturę, a prowizja zostanie zaksięgowana jako zwykły przychód z działalności gospodarczej. W przypadku międzynarodowych programów partnerskich sytuacja jest inna. W tej sytuacji zazwyczaj nie mamy umowy. W takiej sytuacji musimy samodzielnie zgłosić te pieniądze jako dochód z innych źródeł. Należy jednak pamiętać, że jeśli nasze dochody są stałe, to mogą mieć cechy działalności gospodarczej i US może nas zmusić do zarejestrowania takiej działalności. Jeśli jednak nasze dochody byłyby stałe i znaczne, warto będzie to zrobić, choćby dla własnej wygody. Aby mieć pewność co do podejmowanych kroków, najlepiej omówić swoją sytuację z księgowym.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy