Insta Stories – czym są i jak je stworzyć?

Instagram stał się bardzo popularną platformą, za pośrednictwem której wiele firm prowadzi działania promujące markę. W dzisiejszych czasach dodawanie zdjęć z opisem może już nie wystarczyć, aby zainteresować potencjalnego klienta i skłonić go do polubienia strony. Jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, powinniśmy rozwijać swój profil na Instagramie.

Jedną z najpopularniejszych funkcji w dzisiejszych czasach i, jaką posiada Instagram, jest zdecydowanie możliwość tworzenia Insta Stories. Co to jest? Dla tych, którzy nigdy nie słyszeli tej nazwy, postaramy się wyjaśnić czym są Instagram Stories i jak je tworzyć.

Insta Stories – co to właściwie jest?

W 2016 roku na Instagramie pojawiła się nowa funkcja, tak zwane Insta Stories. Bardzo szybko zyskała ona dużą popularność i aprobatę wśród użytkowników. Ale właściwie co to jest? Instagram Stories to zdjęcia lub krótkie filmiki, dodawane jako historia dnia. Są one widoczne dla wszystkich obserwatorów przez 24 godziny. Po tym czasie, nikt nie może ponownie otworzyć udostępnionego przez nas materiału. Ciekawe, prawda? Jeśli jednak chcemy, aby nasze relacje były wyświetlane przez użytkowników po upływie 24 godzin, możemy zapisać je w archiwum, dzięki czemu dodane przez nas historie nie znikną. 

Obecnie wiele osób korzysta z tej funkcji każdego dnia, nie tylko dodając własne zdjęcia i filmy na Insta Stories, ale również oglądając historię innych osób

Insta Stories jako skuteczny instrument komunikacji marketingowej

Insta Stories to efemeryczne materiały w postaci filmów (maksymalnie 15 sekundowych) lub zdjęć, widoczne dla użytkownika tylko przez 24 godziny od publikacji. Po tym czasie znikają (chyba, że zostaną zapisane w Highlights). Pionierem formatu krótkich relacji był Snapchat, później wdrożył go Instagram (w sierpniu 2016 r.), Facebook, a nawet LinkedIn, ale to właśnie Instagram stories cieszą się największą popularnością. Codziennie ogląda je około 500 milionów osób na całym świecie! Nic dziwnego, że stały się one środowiskiem komunikacyjnym dla wielu firm. Biorąc pod uwagę popularność tego formatu, jest to doskonały kanał dotarcia do potencjalnych klientów. Relacje to także świetny sposób na dzielenie się codziennymi, spontanicznymi wydarzeniami z życia Twojej marki, świetne miejsce do relacjonowania działań zza kulis lub z perspektywy pracownika, a także idealna przestrzeń do prezentowania produktów.

Co sprawia, że Insta Stories cieszą się tak dużą popularnością? Ich przewaga nad postami polega na tym, że wygasają po 24 godzinach. Pozwala to na dużo większą swobodę, spontaniczność i naturalność, co z kolei przyciąga użytkowników, którzy chętniej utożsamiają się z marką! 

Treści efemeryczne na Instagramie agregują kilka bardzo kluczowych funkcji – pozwalają na prezentację produktów, dają możliwości reklamowe, pozwalają na podejmowanie działań angażujących potencjalnych klientów, a także ułatwiają bezpośredni kontakt z potencjalnymi nabywcami (m.in. poprzez pytania, ankiety itp.). Wszystko to razem wzięte daje bardzo duży potencjał sprzedażowy.

Jak wykorzystać potencjał Instagram Stories do budowania relacji z klientem?

Poznaj swoich odbiorców.

Jeśli chcesz dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, musisz na początku dobrze ich poznać. Zastanów się, kto jest w Twojej grupie docelowej? Kim jest Twój klient, ile ma lat? Jakie są jego potrzeby i obawy? Jaką formę kontaktu preferuje, jakim językiem się posługuje i jaki jest jego status finansowy? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci stworzyć profil Twojego potencjalnego klienta, a dzięki temu będziesz mógł publikować treści dopasowane do niego.

Publikuj wartościowe treści.

Pomimo tego, że Instagram Stories jest narzędziem do mniej formalnego kontaktu z Twoim odbiorcą, warto, abyś publikował treści, które są dla niego wartościowe. Mogą to być różnego rodzaju proste porady, związane z tematyką Twojej branży. Stwórz swój mini content, który przyciągnie Twoich odbiorców do bardziej rozbudowanych treści, które publikujesz na innych platformach.

Zaprezentuj swój produkt.

Instagram Stories to jeden z tych kanałów komunikacji, który świetnie nadaje się do pokazywania swoich produktów. Ważne jest, aby skupić się również na ich cechach, właściwościach i możliwości zastosowania. Sprawdź, jak robi to Twoja konkurencja. Nie bój się czerpać inspiracji z różnych źródeł!

Bądź konsekwentny.

Nawet jeśli tworzysz różnorodne materiały, zadbaj o to, by były one spójne z Twoją identyfikacją wizualną. Zadbaj o to, aby Twoje Instagram Stories już na pierwszy rzut oka kojarzyły się z Twoją marką.

Publikuj swoje treści z zachowaniem proporcji.

Pamiętaj, że nawet najpiękniejsze grafiki nie zrobią wrażenia na odbiorcy, jeśli nie będą w odpowiednim rozmiarze. Według Instagrama, grafiki przeznaczone do relacji powinny zachowywać następujące proporcje: 9:16, 16:9 oraz 4:5.

Dodaj napisy do swoich filmów.

Wrzucasz filmik na swoje konta? W takim razie poświęć dodatkowe pięć minut i dodaj do niego napisy! W ten sposób odbiorcy, którzy oglądają Twoje Insta Stories w pracy lub w miejscu publicznym, będą mogli wyłapać Twoje komunikaty, zamiast bezmyślnie je przewijać!

Korzystaj z funkcji, które aktywizują Twoich odbiorców.

Od jakiegoś czasu na Instagram Stories mamy możliwość jeszcze bardziej zbliżyć się do odbiorcy za pomocą funkcji aktywizujących. Umieszczając w swoich Stories ankietę, quiz czy tabelę pytań, masz szansę nie tylko zaktywizować swoich odbiorców, ale także lepiej poznać ich opinie i potrzeby!

Pokaż kim jesteś.

Współczesny użytkownik Instagrama nie tylko chce oglądać wartościowe treści, ale także chce wiedzieć, kto je tworzy. Nie bój się więc pokazać kulis swojej pracy. Pochwal się swoimi pracownikami, niech świat wie, że jesteś z nich dumny!

Udostępniaj referencje, w których jesteś oznaczony.

Klient otrzymał od Ciebie zamówienie i oznaczył Cię na swojej relacji? Koniecznie się tym pochwal! Dobre rekomendacje i zadowolony klient to najlepsza reklama!

Jakiego rodzaju treści publikować na Instagram Stories?

Odpowiedź na to pytanie jest tym, nad czym zastanawia się większość przedsiębiorców. Poniżej przedstawiamy nasze propozycje:

  • pokaż jak pracujesz – dobrym pomysłem jest zaprezentowanie swojego zespołu i np. pokazanie procesu powstawania Twoich produktów. Przedstawienie poprzez Instagram Stories przebiegu pracy to sposób na zwiększenie zaufania do Twojej marki
  • pokaż, co fajnego robisz w pracy – warto też zadbać o pozytywny wizerunek, który możesz uzyskać, pokazując np. jak świętujesz, co Cię śmieszy – pokaż ludzką twarz!
  • Pokaż swój produkt – choć Instagram nie jest miejscem, w którym użytkownicy chcą oglądać reklamy, pod względem biznesowym jest to świetny kanał do promocji. Zastanów się więc, jak w ciekawy sposób zaprezentować swój produkt. Pokaż go w realnym otoczeniu, podczas rozpakowywania, a może zaprezentujesz go w zabawny sposób? Dobrym pomysłem jest również pokazać, jak powstaje Twój towar. Jedyne co Cię ogranicza to Twoja wyobraźnia.

Insta Stories – 5 przydatnych wskazówek biznesowych

Udostępniaj treści codziennie

Insta story nastawione jest na komunikację w czasie rzeczywistym. Jeśli dziś wydarzyło się coś bardzo ważnego w życiu firmy, warto zamieścić o tym informację bez zbędnego czekania. Następnego dnia informacja straci swoją wartość. Warto dzielić się treściami codziennie, tak aby użytkownicy byli w stałym kontakcie z firmą. Wówczas rozpoznawalność marki będzie stopniowo wzrastać. Jeśli wydaje Ci się, że nie masz ciekawego materiału do publikacji, to tylko kwestia pomysłu. Kreatywność sprawia, że nawet najbardziej błahe rzeczy mogą zamienić się w świetne Story.

Używaj tagów lokalności

Jeśli prowadzisz lokalny biznes ze swoją stroną w internecie, używanie tagów lokalizacji znacznie zwiększy Twój zasięg. Instagram oferuje zbiór Stories z danego miasta w jednym miejscu, dzięki czemu wszyscy mieszkańcy mogą je łatwo zobaczyć. Całkiem sporo osób korzysta z tej opcji, więc warto wykorzystać jej potencjał. Wiele firm zyskało followersów właśnie dzięki tagowaniu miasta i ciekawych treści.

Nagrywaj wideo i zadbaj o to, by było ciekawie zmontowane

Dobrym pomysłem jest zaplanowanie serii krótkich filmików, które w ciekawy sposób opisują historię firmy. Istnieje wiele aplikacji do edycji wideo dla mediów społecznościowych. W przypadku większych kampanii, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z profesjonalnych programów na komputerze (IMovie lub programy od Adobe), a następnie przesłanie gotowych filmów na swojego smartfona i firmowego Insta.

Zaangażuj swoich odbiorców

Insta Story oferuje szereg narzędzi, dzięki którym możesz zaangażować swoich odbiorców. Od ciekawych nakładek podczas nagrywania, nakładek wykorzystujących elementy wirtualnej rzeczywistości, po sondy, w których widzowie głosują na opcję, która bardziej im odpowiada. Przy odpowiednim wykorzystaniu wspomnianych narzędzi, otrzymasz mnóstwo wiadomości, spostrzeżeń i zapytań.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy