Co to jest geotargetowanie?

Co to jest geotargetowanie?

Zgodnie z koncepcjami geolokalizacji, geotargetowanie to strategia kontaktowania się z klientami na podstawie informacji o ich aktualnej lokalizacji. Umożliwia ona kontekstowe rozmieszczenie reklam lub komunikatów, które są dostosowane specjalnie do konkretnego obszaru lub transakcji. Sukces geotargetowania w działaniach marketingowych można przypisać przekazowi, który jest odpowiednio zlokalizowany oraz korzyściom płynącym z działań w czasie rzeczywistym.

Z wykorzystaniem geotargetowania dla Twojej firmy wiążą się następujące korzyści:

  • precyzyjne informacje o lokalizacji klienta pozyskiwane z wielu źródeł, takich jak Bluetooth, WiFi i GPS.
  • możliwość natychmiastowego reagowania i nagradzania klientów.
  • zwiększenie liczby odbiorców Twojego przekazu.
  • w trakcie kampanii elastyczne dopasowanie treści.

Geotargetowanie – jak działa w praktyce?

Na przykład, decydujesz się na jedzenie na mieście i używasz swojego smartfona do wyszukiwania pobliskich restauracji. Możesz mieć gwarancję, że w pierwszych wynikach wyszukiwania znajdziesz obiekty znajdujące się najbliżej Ciebie. W tym podejściu restauracje są lepiej przygotowane do dotarcia ze swoją ofertą do potencjalnych klientów dokładnie w tym momencie i miejscu, w którym chcą zjeść. Inne usługi i dobra konsumpcyjne również mogą wykorzystywać targetowanie geograficzne, a firmy coraz lepiej radzą sobie z jego stosowaniem. Nie powinno więc dziwić, że firmy na stałe włączają marketing oparty na lokalizacji do swoich strategii marketingowych w wyniku możliwości, jakie on daje. Często łączymy się z osobami, które znajdują się blisko reklamowanych usług, kierując reklamę do konkretnych, rzeczywistych obszarów. Osoby te mogą być bardziej zainteresowane usługami, które są dostępne w pobliżu. Takie rozwiązania są korzystne zarówno dla małych lokalnych firm, jak i krajowych sieci, które chcą promować sklep lub produkt lokalnie.

Jak zaplanować strategię reklamy w oparciu o lokalizację? 

1. Potrzeby grupy docelowej

Zrozumienie zachowania grupy docelowej pomoże Ci wybrać najlepsze miejsce do kierowania reklam, jeśli masz zdefiniowaną grupę docelową. Rozważmy następujący scenariusz: Czy twoi klienci są biznesmenami, którzy często podróżują do pracy? Jeśli tak, można reklamować do tych, którzy podróżują w określonym czasie i latać z poszczególnych lotnisk. W narzędziach reklamowych możesz wybierać z takiej grupy. Możesz lepiej zaprojektować swoją kampanię reklamową, jeśli jesteś bardziej zaznajomiony ze zwyczajami i zachowaniami swojej grupy docelowej.

Jesteś właścicielem sklepu sprzedającego suplementy diety lub innej formy suplementów diety, a moze prowadzisz treningi indywidualne, to na pewno twoja grupa decelowa – są sportowce i osoby kochające aktywność fizyczną.

3. Informacje o klientach

Informacje geoprzestrzenne mogą służyć jako punkt wyjścia do bardziej dogłębnego badania klientów. Wykorzystaj geografię do przewidywania konkretnych zdarzeń w życiu Twoich konsumentów. Czy w konkretnej dzielnicy miasta budowane jest wysokiej klasy osiedle? Jakie typy osób są najbardziej prawdopodobne, aby się tam udać? Co możemy powiedzieć o nich w przyszłości? Wiedz, kto jest rynkiem docelowym dla Twojego biznesu. Możesz zidentyfikować osoby, które będą najbardziej zainteresowane Twoim produktem lub usługą, dopasowując je do miejsca zamieszkania lub pracy. 

4. Bieżące wydarzenia

Imprezy cykliczne odbywają się w określonych miejscach. Możesz przywołać lokalne święta lub festiwale, które odbywają się w konkretnych miastach. Będąc świadomym tych okazji, możesz kierować reklamy o określonej tematyce tylko w tych regionach.

Innym pomysłem jest oparcie targetowania reklam na sporadycznych zdarzeniach, takich jak incydenty związane z pogodą. Rozważ marketing towarów, które mogą pomóc mieszkańcom w tym stanie, jeśli nastąpił wzrost opadów śniegu w tym obszarze.

Geotargetowanie w Google Ads

Google Ads zapewniają również geotargetowanie. Przy planowaniu reklam mamy do dyspozycji szereg opcji geotargetowania, dzięki którym możemy pokazywać reklamy użytkownikom w wybranym przez nas obszarze. 

Geotargetowanie w mediach społecznościowych

LinkedIn

Możemy wykorzystać LinkedIn do kierowania kampanii reklamowych do użytkowników tego portalu na podstawie ich lokalizacji geograficznej lub obecnego adresu. Informacje zawarte w profilu użytkownika lub jego adres IP mogą być wykorzystane do określenia jego lokalizacji geograficznej. Możemy wybrać konkretny naród, stan lub miasto jako lokalizację dla naszej reklamy.

Facebook

Mamy o wiele więcej możliwości reklamowania się na Facebooku niż na LinkedIn. Możemy skierować przekaz reklamowy do wszystkich w wybranym przez nas obszarze, tych, którzy tam mieszkają, ludzi, którzy właśnie odwiedzili, lub osób, które są w drodze. Domyślnie mamy możliwość wyboru konkretnego narodu, regionu czy miasta, ale Facebook daje nam również możliwość dość dokładnego określenia lokalizacji. Możemy dopasować reklamę np. do osób, które ostatnio odwiedziły ZOO.

Strategia reklamy z wykorzystaniem geolokalizacji – dlaczego warto?

Wiele pomocnych informacji uzyskujemy dzięki geolokalizacji. Jedną z wielu opcji, jakie mamy dla naszych reklam jest geotargetowanie. Nie ulega jednak wątpliwości, że dzięki tej technologii możesz w rzeczywistości zbliżyć się do swoich klientów w czasie rzeczywistym i od razu spełnić ich wymagania. Masz szansę połączyć się zarówno ze swoimi klientami, jak i tymi, którzy należą do Twoich rywali.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy