Wraz ze wzrostem liczby phishingów, spoofingów i fałszywych wiadomości e-mail odbiorcy są coraz bardziej podejrzliwi wobec wiadomości w swoich skrzynkach odbiorczych. Aby dodać kolejną warstwę ochrony poczty e-mail (i zwiększyć widoczność marki), nadawcy wiadomości e-mail mogą przejść do nowego standardu znanego jako BIMI. Wspierany przez Google, Yahoo !, Fastmail, Mailchimp, Proofpoint, Twilio SendGrid, Validity i Valimail, BIMI obiecuje przenieść zaufanie konsumentów na wyższy poziom. I to jest lepsze dla wszystkich, prawda?
Co to jest BIMI?
BIMI oznacza Brand Indicators for Message Identification (Wskaźniki marki do identyfikacji wiadomości). Jest to narzędzie, które zapewnia markom ujednolicony sposób wyświetlania logo w skrzynkach pocztowych odbiorców. Bez BIMI wszystko, co widzisz, to tylko jednolite litery w kolorowych kółkach.
Dlaczego BIMI jest tak ważny dla marketerów?
BIMI jest cenny zarówno dla nadawców, jak i dostawców skrzynek pocztowych, głównie ze względu na zwiększone bezpieczeństwo. Oczywiście dodatkowa korzyść z wyróżniania się w skrzynce odbiorczej jest również miła. Oto trzy główne powody, dla których Twoja marka chciałaby wejść na pokład BIMI .
1. Wykorzystuje zakulisowe aktualizacje zabezpieczeń
Nie możesz mieć BIMI bez implementacji DMARC. Oznacza to, że jeśli chcesz automatycznie wyświetlać swoje logo w uczestniczących dostawcach skrzynki odbiorczej, musisz wprowadzić pewne zakulisowe zmiany. W końcu chronisz reputację swojej marki i upewniasz się, że nikt nie podszywa się pod Twoją domenę.
2. Pomaga subskrybentom uniknąć prób phishingu
Istnieje argument, że BIMI lepiej szkoli klientów w rozpoznawaniu wiadomości od Ciebie, więc chronisz ich, ułatwiając identyfikację wiadomości, które nie są wiarygodne. Struktura BIMI ma zabezpieczenia przed nielegalnymi nadawcami podszywającymi się pod logo. To sprawia, że BIMI jest szczególnie skuteczny dla bardziej zagrożonych firm, takich jak banki, platformy mediów społecznościowych i główni sprzedawcy detaliczni.
3. To sprawia, że Twoje wiadomości się wyróżniają
Najbardziej oczywistą zaletą poczty zgodnej z BIMI jest logo marki w skrzynce odbiorczej, które pomaga wyróżnić wiadomości i zachęcić do większej liczby otwarć.
Dlaczego wprowadzono specyfikację e-mail BIMI?
Prawda jest taka, że specyfikacja e-mail BIMI jest w zasadzie “marchewką na końcu kija” dla nadawców wiadomości e-mail i marketerów. Ale wcale nie mamy na myśli tego w negatywny sposób. BIMI ma na celu zmotywowanie Cię do korzystania z silniejszego uwierzytelniania poczty e-mail. I to dobrze.
Widzisz, podczas gdy fałszowanie wiadomości e-mail może zaszkodzić reputacji Twojej marki, jest to jeszcze większy problem dla dostawców skrzynek pocztowych, takich jak Gmail, Outlook i Apple Mail. Gdy osoby korzystające z ich usług e-mail zaczynają być oszukiwane przez oszustów, mogą stracić zaufanie do tego dostawcy skrzynki pocztowej, który przepuszcza te podejrzane wiadomości e-mail zamiast je blokować lub wysyłać do spamu.
Uwierzytelnianie poczty e-mail to jedyny sposób na powstrzymanie fałszowania, a DMARC (Domain-based Message Authentication and Conformance) jest najlepszym sposobem, aby to zrobić. Problem polega na tym, że zbyt wielu nadawców ma zbyt luźne zasady DMARC.
Jak BIMI przynosi korzyści marketerom e-mailowym
Pomaga budować zaufanie do marki
W świecie, w którym rośnie liczba oszustw związanych z phishingiem i pocztą e-mail, konieczne jest, aby marketerzy e-mailowi podejmowali działania w celu ciągłego wzmacniania zaufania swoich subskrybentów.
Podstawowym celem BIMI jest ułatwienie subskrybentom identyfikacji wiarygodnych nadawców wiadomości e-mail, aby mogli mieć zaufanie do treści w swojej skrzynce odbiorczej. Gdy subskrybenci zobaczą Twoje logo obok Twoich wiadomości w obsługiwanych skrzynkach odbiorczych, mogą od razu zaufać, że jest to rzeczywista wiadomość e-mail od Ciebie (a nie niebezpieczna próba wyłudzenia informacji). Oczywiście, świadomość marki polegająca na ciągłym oglądaniu logo jest miła, ale zaufanie, które towarzyszy tym logo, jest tam, gdzie dzieje się magia.
Chociaż nadal zależy od Ciebie budowanie relacji z subskrybentami, zapewniając wartość w kampaniach e-mailowych, BIMI pomaga zbudować podstawowe zaufanie potrzebne do trafienia do skrzynki odbiorczej.
Dostarczalność wiadomości e-mail
BIMI może być również korzystny dla dostarczalności wiadomości e-mail. Ponieważ tak wiele współczesnych dostarczalności opiera się na uwierzytelnianiu i reputacji – a nie na samej treści wiadomości e-mail – BIMI zapewni jeszcze jeden mechanizm zwiększający szanse na dotarcie do skrzynki odbiorczej.
Jak widzieliśmy wcześniej, BIMI wymaga prawidłowego skonfigurowania innych protokołów uwierzytelniania. W przypadku marek, które nie używają SPF, DKIM i DMARC, chęć korzystania z BIMI do umieszczania logo przed subskrybentami zmusi ich do przestrzegania najlepszych praktyk uwierzytelniania. Łącznie wszystkie te metody uwierzytelniania zapewnią bardziej niezawodną dostarczalność i ogólną lepszą reputację nadawcy.
Co to jest rekord BIMI?
Jeśli nie masz poważnych umiejętności technicznych i dostępu do serwerów DNS, ta część procesu może wymagać skontaktowania się z działem IT. Ale proszę bardzo…
Podobnie jak protokoły SPF, DKIM i DMARC, rekord BIMI jest publikowany w systemie DNS domeny (lub domen) wysyłających. Może się to różnić od głównej domeny Twojej marki. Często większe organizacje mają określoną subdomenę, która jest używana jako serwer poczty (marketing.domain.com, mail.domain.com itp.).
Oto jak formatowany jest rekord BIMI DNS TXT:
default._bimi TXT "v=BIMI1; l=https://mydomain.com/image.svg;"
Wszystko, co robi rekord BIMI, to informowanie odbierających serwerów poczty e-mail, gdzie znaleźć odpowiedni plik SVG dla oficjalnego logo reprezentującego Twoją markę. Jednak dodanie rekordu BIMI jest w rzeczywistości ostatnim krokiem w procesie implementacji BIMI. S
Jak skonfigurować BIMI
Oto jak działa konfiguracja BIMI w siedmiu krokach:
- Zidentyfikuj domenę wysyłającą, do której prześlesz rekord BIMI TXT na serwer DNS
- W razie potrzeby uzyskaj pomoc od działu IT lub zespołu ds. cyberbezpieczeństwa
- Sprawdź, czy protokoły uwierzytelniania poczty e-mail są skonfigurowane i działają
- Musisz używać DKIM (DomainKeys Identified Mail), SPF (Sender Policy Framework) lub obu (oba są najlepsze)
- Ustaw zasady DMARC na kwarantannę lub odrzucanie, a nie p = none
- Uwaga: w rekordzie TXT DMARC istnieją również inne wymagane ustawienia
- Utwórz logo BIMI jako plik SVG, który zostanie przesłany na serwer DNS
- Musisz używać formatu SVG Tiny 1.2, który jest uważany za bezpieczny
- Uzyskaj VMC dla swojego logo od akredytowanej organizacji
- DigiCert i Entrust to dwa zatwierdzone urzędy certyfikacji
- Publikowanie rekordu BIMI TXT na serwerze DNS
- Nie zapomnij dokładnie sprawdzić, czy lokalizacja pliku logo jest prawidłowa
- Sprawdź, czy BIMI działa i czy Twoje logo jest wyświetlane zgodnie z przeznaczeniem
- Skorzystaj z tego bezpłatnego narzędzia od BIMIGroup.org, aby wejść do domeny i sprawdzić swój rekord
Ostatecznie to dostawcy skrzynek pocztowych decydują, czy wyświetlać logo BIMI. Ale prawdziwą nagrodą nie jest tutaj logo. Chodzi o to, że postąpiłeś słusznie, dążąc do lepszego uwierzytelniania poczty e-mail dla swojej marki.