Czym są negatywne słowa kluczowe?

Negatywne słowa kluczowe są one przeciwieństwem typowych fraz kluczowych. W rzeczywistości działa to tak: odwiedzający wpisuje w Google słowo, które pojawia się jako fraza kluczowa na naszej stronie. Gdyby pozycjonowanie było skuteczne, nasza strona pojawiłaby się na pierwszej stronie na jednej z wyższych pozycji. W przypadku negatywnych słów kluczowych, nasza strona w ogóle nie pojawi się po wpisaniu danego wyrażenia do wyszukiwarki. Po co przeprowadzać taki proces? W przeciwieństwie do fraz kluczowych, negatywne słowa kluczowe służą odwrotnemu celowi. 

Czasami nie chcemy, aby jakieś słowo było związane z naszą stroną, ponieważ nie chcemy zawieść konsumenta, dostarczając mu niewystarczających informacji na temat niezwiązany z naszą branżą. Jeśli zablokujemy słowo lub frazę, algorytm nie wyświetli naszego materiału, gdy użytkownik wpisze go w Google. Dla SEO ten krok może być całkiem korzystny. Pomoże nam zapobiec złym recenzjom od ludzi, którzy byli rozczarowani, gdy nie mogli znaleźć na naszej stronie tego, czego szukali, a także pomoże nam skupić się na bardziej konkretnym segmencie społeczeństwa. 

W jaki sposób wybrać negatywne słowa kluczowe?

Oczywiście, potrzebujemy uzasadnienia dla wykluczenia niektórych słów. Ważne jest więc, aby zastanowić się nad rodzajami wyszukiwań, które mogą błędnie skierować użytkowników na naszą stronę. Musimy zadać sobie pytanie, kim jest nasza grupa docelowa i z kim chcemy się komunikować. Jest to sposób na wskazanie konkretnych demografii użytkowników, którzy prawdopodobnie znajdą na naszej stronie to, czego szukają. Można wybrać słowa, które zaszkodzą naszej reputacji i stronie internetowej, wiedząc, kim jest grupa docelowa. Negatywne słowa kluczowe występują w różnych formach. Należy użyć ich w dopasowaniu ścisłym, jeśli chcemy pominąć konkretne terminy. Wtedy po konkretnym zdaniu pojawią się negatywne terminy.

Prowadzenie sklepu ze złotą biżuterią to jeden z przykładów. Należy wykluczyć cały termin, który będzie brzmiał: “srebrna biżuteria”, jeśli nie chcesz, aby osoby szukające srebrnej biżuterii trafiły na naszą stronę. Negatywne frazy kluczowe mogą być również wykorzystywane do dopasowania fraz lub dopasowania przybliżonego. W pierwszym scenariuszu dana fraza zostanie pominięta, nawet jeśli w wyszukiwaniu znajdą się inne terminy, np. przymiotniki opisujące daną frazę. Jeśli słowa w wypowiedzi są zmieniane w kolejności, to wykluczenie nie ma racji bytu. Z drugiej strony, dopasowanie przybliżone gwarantuje, że użytkownik nie wyświetli naszej strony niezależnie od struktury frazy zawierającej negatywny termin.

Zastosowanie negative keywords w SEO

Negatywny dobór słów kluczowych może być bardzo korzystny dla pozycjonowania strony. Kluczowe jest jednak to, aby wybierać je mądrze. Gdy zostaną wpisane hasła, które mogą być nieprawidłowo związane z naszą firmą, nasze treści nie pojawią się w wynikach. Nasze działania reklamowe będą dzięki temu bardziej skuteczne, ponieważ reklamy zobaczą właściwe osoby. Dodatkowo będziemy dbać zarówno o naszą reputację, jak i łatwość obsługi przez użytkowników. Jest to również opłacalna strategia, ponieważ zapobiega oglądaniu naszych reklam przez osoby niezainteresowane naszą firmą. Inni użytkownicy internetu mogą podobnie zaoszczędzić czas, stosując negatywne słowa kluczowe do sprecyzowania naszej własnej działalności. Ale jaką rolę pełnią negatywne słowa kluczowe w SEO?

Podobny do umieszczania popularnych fraz kluczowych, ten scenariusz. Uniemożliwiamy komuś znalezienie naszych rzeczy, zamiast to umożliwić. Choć może się to wydawać bezużyteczne, w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Użyteczność wyników wyszukiwania jest kluczowa. Ważniejsze jest, aby klienci kupili nasze produkty lub skorzystali z naszych usług, niż to, aby jak najwięcej osób obejrzało naszą stronę internetową. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby kierować się do konkretnej grupy osób, które odpowiednio zareagują na nasz materiał. W przypadku skutecznego wykorzystania, frazy wykluczające zmniejszą liczbę wyników wyszukiwania i sprawią, że łatwiej będzie rozwinąć grupę odbiorców, która faktycznie pomoże firmie.

Weryfikacja negatywnych słów kluczowych

Określenie słów kluczowych i negatywnych słów kluczowych jest niezbędne do stworzenia skutecznej kampanii reklamowej. Dodatkowo należy pamiętać, że zanim reklamy zaczną się wyświetlać użytkownikom, Google musi je najpierw zweryfikować. Nie ma ustalonych ograniczeń czasowych, więc nie sposób przewidzieć, jak długo potrwa taki proces. Jeśli jednak trwa on wyjątkowo długo, można skontaktować się z działem obsługi. Przyspieszy to przyjęcie naszej reklamy, dzięki czemu będziemy mogli szybciej ocenić jej skuteczność. Jak dokładnie zdecydować, jakich słów użyć? Można to zrobić analizując statystyki, co ułatwi nam dobór słów kluczowych, które są istotne dla naszej branży. Możesz sprawdzić statystyki lokalne lub międzynarodowe.

Ważne jest, aby dać słowa – zarówno pozytywne, jak i negatywne – właściwe rozważania. Pozwoli to zarówno korzystnie zawęzić grono odbiorców naszej strony, jak i ułatwi jej odnalezienie. Procedura weryfikacji jest często przeprowadzana ręcznie, więc ułatwi to jej przejście. Ważne jest, aby zadbać o optymalizację strony na tyle, na ile jest to możliwe.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy