Marketing FMCG

Czym jest marketing FMCG?

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) jest określany jako “szybko zbuwający się produkt konsumencki”, ponieważ produkty te mają ograniczony okres trwałości ze względu na silny popyt ze strony klientów. Obejmuje to żywność i napoje, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała,a także leki dostępne bez recepty. Na całym świecie niemal każdy na co dzień korzysta z produktów FMCG. Stanowią one największą część dóbr konsumpcyjnych, co jest znaczącym dla firm z branży, żeby aktywnie promować swoją marke. Sektor FMCG od wielu lat odnotowuje znaczący wzrost i jest uznawany za efektywny rynek dzięki markom masowym. Poniższe pięciopunktowe podejście do tworzenia wartości jest w dużej mierze odpowiedzialne za zdobycie rynku masowego. Firmy FMCG podjęły następujące działania w ostatnich czasach, żeby polepszyć swoją pozycję na rynku:

  • Udoskonalili rozwój marki na rynku masowym i innowacje produktowe.
  • Byli skuteczni w nawiązywaniu połączeń z innymi dużymi sklepami i sklepami spożywczymi, które dają klientom dostęp do zakupu produktów masowych
  • Przed konkurencją weszli do krajów wschodzących, a wraz ze wzrostem dochodów konsumentów aktywnie rozwijali kategorie swoich produktów
  • Ich koncepcje operacyjne zostały stworzone z myślą o ograniczeniu kosztów i niezawodnej realizacji.
  • Aby nasycić rynki i zapewnić podstawy do organicznej ekspansji po przejęciach, przeprowadzili fuzje i przejęcia.
  • Aktywnie reklamowali się na nowy rynek, żeby dotrzeć do potencjalnych klientów
  • Efektywnie wykorzystali zasięg Internetu z połączeniem metod reklamowania się offline

Firmy FMCG muszą przyjąć trendy technologiczne, zmniejszyć swoją wyłączną zależność od masowych kanałów offline i wykorzystać preferencje millenialsów i marketing cyfrowy, aby szybko się rozwijać, jeśli chcą przetrwać i odnieść sukces w przyszłych dziesięcioleciach. Aby zmaksymalizować swoje wyniki na e-rynku, firmy FMCG będą musiały również traktować e-commerce jako element swojej głównej działalności. Poznaj zalety marketingu cyfrowego dla firm FMCG i kilku pomysłów na marketing dla sektora FMCG.

Dlaczego branża FMCG powinna być aktywna online?

Jeśli firmy z branży FMCG sprzedają swoje towary głównie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, dlaczego miałyby działać online? Mogą po prostu pracować offline, prawda? Mogliby, oczywiście, ale straciłyby ogromną część rynku konsumentów. Firmy FMCG mogą dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych produktów online, korzystając z cyfrowych metod marketingowych. Firmy z branży FMCG mogą zwiększyć rozpoznawalność marki i lojalność konsumentów, oferując wnikliwe materiały na temat swoich produktów w kanałach, które obecnie konsumenci oglądają codziennie. W tym podejściu konkretny nabywca może wybrać Twoją markę ponad innymi, gdy następnym razem odwiedzi określony rodzaj sklepu tylko dlatego, że zobaczył Twoją reklamę lub przeczytał Twój materiał online i spodobało mu się to, co zobaczył.

Wyzwania dla strategii marketingu cyfrowego FMCG

Jeśli chodzi o inicjatywy marketingu cyfrowego, firmy FMCG muszą pokonać szereg szczególnych przeszkód. Potrzeba konkurowania ze sobą o miejsce na półce i uwagę klientów jest jedną z największych wyzwań branży. FMCG często nie mają korzyści z wąskiego targetowania grup docelowych, którą mają inne branże , dlatego muszą być innowacyjne w swoich działaniach marketingowych cyfrowych oraz wykorzystywać cały potencjał marketingu online. Inną kwestią jest to, że produkty FMCG są zwykle postrzegane jako towary użytku codziennego, co prowadzi do braku lojalności wobec marki i częstej zmiany marki w oparciu o to, co jest najbardziej przystępne cenowo lub wygodne.

Tworzenie strategii marki wokół zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu

Zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) stają się coraz ważniejszymi czynnikami dla firm z branży FMCG, ponieważ konsumenci stają się coraz bardziej zainteresowani ekologicznie i społecznie. Firmy z branży FMCG mogą włączyć CSR i zrównoważony rozwój do swoich strategii marketingowych poprzez:

  • koncentrację na ekologicznych procesach produkcyjnych i materiałach
  • wprowadzenie ekologicznych technik pakowania
  • wspieranie działalności społecznej i filantropijnej
  • wykorzystywanie kampanii marketingowych i komunikacji w celu informowania konsumentów o ich działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i CSR

Konsumenci, którzy dbają o środowisko i społeczność, będą bardziej lojalni wobec marek FMCG, jeśli zobaczą, że są zaangażowani w zrównoważony rozwój i CSR.

Wskazówki dotyczące marketingu cyfrowego dla marek FMCG

Rozpowszechniaj spójny przekaz we wszystkich kanałach marketingu cyfrowego, aby uzyskać większy zasięg oraz świadomość konsumentów.

Marketingu cyfrowy dla branży FMCG

Ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta z Internetu do znalezienia informacji o produktach do dalszego ich zakupu, interakcji z marką i innych działań, cyfrowe metody marketingowe zyskały na znaczeniu w sektorze FMCG. Oto niektóre strategie marketingu cyfrowego, które Twoja marka FMCG może wykorzystać, aby przyciągnąć klientów:

  • Marketing w mediach społecznościowych: W serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i TikTok, firmy FMCG mogą wchodzić w interakcje z konsumentami i prezentować swoje produkty w bardziej angażujący sposób. Media społecznościowe oferują markom możliwość reklamowania swoich produktów, komunikowania się z konsumentami bezpośrednio poprzez komentarze i bezpośrednie wiadomości oraz udostępniania informacji o produktach.
  • Marketing e-mailowy: Marketing e-mailowy umożliwia firmom FMCG oferowanie subskrybentom i klientom odpowiednich i spersonalizowanych wiadomości. Marketing e-mailowy to narzędzie, które marki mogą wykorzystać do zwiększenia bazy klientów, reklamowania nowych produktów i udzielania rabatów.
  • Reklama Display, Native, Wideo, która jest specjalnie ukierunkowana, może być wykorzystywana przez firmy FMCG do docierania zasięgowego z trafnymi komunikatami. Na przykład firma może wykorzystywać spersonalizowane reklamy, aby łączyć się z osobami, które już odwiedziły jej witrynę lub są zainteresowane podobnymi produktami.
  • Omnichannel e-commerce marketing: Ekspansja e-commerce poważnie wpłynęła na branżę FMCG, a sprzedawcy mogą teraz czerpać korzyści z przyjęcia strategii omnichannel.
  • Reklama DOOH bądź OOH. Generuje zasięgi, dzięki którym marki osiągają swoje sprzedażowe KPI.
  • W miarę zbliżania się Web 3.0 firmy FMCG mogą teraz oferować swoje towary konsumentom bezpośrednio za pośrednictwem różnych platform mediów społecznościowych i stron internetowych stron trzecich.
  • Influencer marketing: Wykorzystując influencer marketing, produkty FMCG promowane są poprzez współpracę z influencerami mediów społecznościowych. Influencerzy, którzy mają sporą i aktywną bazę fanów, mogą pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności marki i wiarygodności wśród swoich obserwujących.
  • Content marketing: Firmy FMCG mogą wykorzystywać content marketing, aby zapewnić swoim docelowym klientom przydatne i edukacyjne treści. Artykuły na blogu, filmy, infografiki i inne rodzaje treści, które informują i angażują klientów, są zawarte w content marketingu. Firmy FMCG mogą zwiększać sprzedaż, budować wiarygodność wśród odbiorców i poprawiać rankingi w wyszukiwarkach, tworząc przydatne treści.

Każdy z nich musi być częścią Twojej strategii marketingu cyfrowego FMCG, jeśli chcesz konkurować z najlepszymi markami na świecie, nawet jeśli nie powinieneś zbytnio rozciągać swojego podejścia.

Najważniejsze wnioski

Marketing dóbr konsumpcyjnych to ciężka walka, ponieważ musisz nieustannie walczyć, aby być istotnym, a nawet samemu przekonać ludzi do zakupu. Taktyka marketingu cyfrowego zapewni Ci znaczną przewagę w obu sytuacjach. Wraz z wyżej wymienionymi sugestiami należy pamiętać, że utrzymanie zainteresowania konsumentów Twoimi towarami wymaga również

  • Utrzymuj szczere dyskusje. Dzisiejsi odbiorcy szybko wykrywają nieuczciwość w marketingu; Załóżmy, że kiedy to zrobią, szybko stracą zainteresowanie. Ważne jest, aby zachować szczerość i honorować swoje zobowiązania przez cały czas promowania online.
  • Dopasuj swoje strategie do swoich celów. Zwłaszcza, że zawsze rozwijane są nowe technologie marketingowe. Chociaż może się to wydawać kuszące, wypróbowanie wszystkiego nowego może nie być realistyczne. Jeśli chodzi o to, bądź mądry i zawsze pozwól, aby twoje cele kierowały twoimi strategiami.
  • Upewnij się, że komunikujesz się jasno. Jest pewna ilość czasu, aby przyciągnąć uwagę odbiorców online. Upewnij się, że Twoje wiadomości są przekazywane w angażujący i niezapomniany sposób za każdym razem, gdy rozpoczynasz kampanię.

Czym jest marketing cyfrowy marki FMCG?

Firmy FMCG mogą od razu budować relację z potencjalnym klientem i zamieniać go w klienta, gdy są gotowi do ostatecznego zakupu dzięki metodom marketingu cyfrowego

Czym są produkty FMCG?

Szybko zbywalne dobra konsumpcyjne (FMCG) to produkty, które sprzedają się łatwo i za niską cenę. Są one również znane jako CPG lub produkty konsumenckie codziennego użytku

Jakie towary należą do kategorii produktów FMCG?

Żywność i napoje, kosmetyki i higiena osobista, środki czystości i inne artykuły należą do kategorii FMCG. Wraz z towarami pakowanymi, elektroniką, lekami dostępnymi bez recepty, napojami bezalkoholowymi i czekoladkami

Jak opracować plan content marketingowy dla produktów FMCG?

Aby wybrać odpowiednie punkty, które doprowadzą do konwersji podczas opracowywania strategii content marketingowej dla marek FMCG, musisz zrozumieć ściężkę zakupu konsumenta oraz dopasować do niej tworzone treści

Jakie są korzyści z marketingu w FMCG?

Ponieważ istnieje wiele elementów, które są identyczne w branży FMCG, jedną z najważniejszych zalet skutecznej strategii marketingu cyfrowego FMCG jest to, że pomaga ona marce w ustaleniu własnej tożsamości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
reklama youtube reklama google merchant center reklama google ads reklama tik tok reklama w prasie reklama zewnętrzna ooh reklama dooh reklama linkedin reklama spotify reklama pinterest reklama twitter reklama facebook reklama instagram reklama w wyszukiwarce reklama w mediach społecznościowych reklama gdn google display network reklama display reklama w radio kampanie sms mms bazy mailingowe b2b biznesowe bazy danych b2c konsumenckie bazy danych call center generowanie leadów jak zrobic newsletter upselling strategia marketingowa powiadomienia web push agencja reklamowa influencer marketing kolory w marketingu lejek sprzedazowy marketing internetowy